Mijn lijst met blogs

donderdag 27 mei 2021

Vrede op aarde

Vorige week was ik wat spullen aan het opruimen en kwam ik een kerstlantaarntje tegen met Kerst figuurtjes. 2 vond ik geschikt voor een kaart en het was erg leuk om te maken en uit te proberen wat je er mee kon doen. Eerst dacht ik er een schudkaartje van te maken. Maar dat vond ik toch teveel gepruts, want het plastic was vrij hard. Ik heb er geel/oranje papier achter gedaan zodat het die kleur doorschijnt. Het figuurtje zat in het plastic, het lijkt net of het van wol en vilt gemaakt is. Dit alles met een bruin raam op design papier van CE geplakt. Om het op te leuken heb ik 2 mini schaapjes gemaakt. Ik gebruikte het schaapje van Eline, maar dan van de jonge dieren set. Hun wollen kraag zat daar niet bij, maar daar gebruikte ik een wolkje voor. Bijpassend gras er bij en een zilveren tekst, evenals een paar zilveren sterretjes. Bovenaan de kaart zie je het plastic wat beter. Het komt daardoor de de kaarten wat wazig zijn. 
Hihi. als ik aan het zilver glitter papier denk moet ik weer lachen.
Kleindochter Tara had maandag een tasje gemaakt van glitter papier. Overal kwam je dat fijne glittertje tegen, zelfs in de wc. Zuigen was niet afdoende, maar goed zij heeft er met veel plezier aan gewerkt. 
Kom ik vandaag bij de Action ( ja ik heb mij ingehouden, 1 dingetje maar😉) En wat zie ik liggen?
Glitter inpakpapier in lichtgroen, lila en roze.... Dat verdween natuurlijk in de kar. Mooi om een cadeautje in te pakken natuurlijk, maar ook om een stuk daarvan op mijn kamer te leggen.
Ook voor dit kaartje heb ik een soort raampje gebruikt. Achter de engeltjes heb ik wit papier gedaan, dat zie je aan de witte vleugeltjes. Tekst en een paar zilveren sterretjes. Meer heeft dit kaartje niet nodig. Ook hier weer die grappige figuurtjes in het plastic van wol en stof. 
Het was leuk om hier mee bezig te zijn. Al vind ik het nu ook genoeg en ben ik blij dat de andere 2 in de prullenbak zijn beland.
Challenges:
52 weeks to Christmas: wekelijkse kaart
CHCC: alles mag, optie use some silver
ABC Christnas: K for kids
Nog een fijne avond en tot een volgende kaartjes. Die zijn al klaar.
Nelleke 

11 opmerkingen:

Margo zei

Superleuke en kleurrijke kaartjes Nelleke, ook tof met de schaapjes erbij.
Groetjes
Margo

Diny zei

Twee leuke kaartjes Nelleke!
Wat je zegt van dat glitterpapier is helemaal waar.
Ook onze kleindochter Jip vindt dat prachtig om mee te knutselen....en je komt het inderdaad later overal tegen!
Groetjes Diny

GerJanne zei

Hahaha, ik dahct eerst: Hee dat is Wim met zijn schaapjes, maar toen zag ik dat deze man veel meer haar heeft (;-))
Je kaartjes zijn allebei erg leuk. Best een gaaf effect dat iets ondoorzichtige.
Hadden we al een knutseldate??

Jantine zei

Wat creatief om zo met die stukjes van het windlichtje om te gaan en er kaarten mee te maken. En ook heel creatief opgelost door de schaapjes een stukje wol(k) te geven! Lekker bezig geweest, Nelleke, knap. Met enige moeite lukt het me om te reageren, blogger gooide me er steeds uit bij jou :-(
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Elle-Jeanne zei

Twee leuke kerstkaarten Nelleke.
Leuk met dat plastic ervoor.
De schaapjes maken het af.
Oj , glitter dat kom je overal tegen.En blijft schitteren in huis.
Groetjes Elle-jeanne

Anita van Deur zei

Je kaartjes zijn allebei erg leuk Nelleke en mooie schaapjes erbij gekozen.

Daphne zei

Ze zijn heel erg leuk.
Ik zag de foto's en dacht al dat je er iets overheen had gedaan, want ik zag dat ze wat wazig waren..... dit soort kaarten zijn zó lastig te fotograferen.
Ik denk dat ik weet welk inpakpapier je hebt gekocht bij Action..... drama is dat!! Ik kocht ooit de zwarte variant, kan er niks mee!! Het plakt niet, er blijft geen plakband op vast zitten, ik kan het niet met een stans snijden..... bah. Het is héél mooi, maar verder lukt het niet om er iets mee te doen. Ik ben benieuwd of jij er iets mee kan.

Susan Renshaw zei

These are fun cards!
Thank you for sharing with Crafty Hazelnut's Weekly Christmas Challenge!
Susan
DT for CHNC
Calling All Crafters! – My Blog!

Marjolein zei

Die schaapjes, geweldig! Erg leuk gecombineerd. Groetjes Marjolein

Helen zei

Lovely cards!
Thanks so much for playing at the ABC Christmas Challenge!
Helen x

Wei zei

How fun! Thanks for playing along with us at ABC Christmas Challenge. Looking forward to seeing your creative projects in the future galleries.