Mijn lijst met blogs

zondag 16 juni 2024

Finders keepers



Vandaag een kaart met bijna dezelfde kleuren als die van gisteren. Toevallig zo gemaakt, al zijn het wel favoriete kleuren van mij.
Gistermorgen had Monique weer een live van Pronty. Ook deze keer deed ik weer mee. Het is soms wat aanpoten en soms denk je dat gaat hem niet worden….maar uiteindelijk valt het ook wel mee.
Deze kaart is dus het resultaat van gisteren. Ik gebruikte distres oxide en stencils van Pronty. Zie hieronder. Ik begon ook zoals Monique ook deed. Inkt op de stencils en dan afdrukken. Het oranje/geel. Daarna weer op de andere manier met de stencils werken zoals de blauwe halve cirkels en grijze stippen. Daarna gebruikte ze de stencil van de dame. Wat is die mooi zeg! Die had ik niet maar wel stencils van een vlinder. Die bewerkte ik met vintage foto. Toen ging ze met embossing verder . Ik pakte de stencil weer en op de randen van de vlinder kwam versamark en gouden embossing poeder. Op sommige plekken was de inkt blijkbaar niet droog genoeg, bv op de rondjes, dus daar kwam ook wat glans. Dat kan allemaal. De vlinder vond ik wat bleek en deze ingekleurd met blauwe inkt. Nu was het een wat groot vlak dus met een stencil en babydoekje geprobeerd het iets te breken. Met oranje en blauwe versamark wat vlinders gestempeld. Op apart vel vlinders gestempeld en met geel gekleurd. Met grijs nog wat vlinders gestempeld op de kaart. Die niet gekleurd , de andere met gele inkt lichtjes gekleurd. 
Daarna de kaart in vieren gesneden en op geel en blauw papier geplakt. De uitgeknipte vlinders kregen een plekje op de kaart. Evenals wat glitters en strikje touw en tekst. 
Challenges:
Knutsels en Kadootjes: bingo: Vlinders, geel en touw
De stemcils en stempels die ik gebruikt heb. De stencils zijn van Pronty, de vlinders van Coosa. De tekst is van Tim Holtz.
Ik vond het weer leuk om mee te doen. Het verrassendste vond ik het gebruik van embossing poeder op mixed media. 
Een fijne dag vandaag en tot ene volgende kaart.
Groet, Nelleke 








 

18 opmerkingen:

marja kenter zei

Mooi gedaan Nelleke, je hebt er een heel werk aan gehad begrijp ik maar met een prachtig resultaat. Ik wil de live van Monique nog terug kijken. Ik vind haar creaties altijd zo mooi.
Fijne zondag en liefs

Trijntje zei

Je kaart is weer zeer geslaagd met deze kleuren en erg mooi met de vlinders. Zeker mooi met het embossingpoeder als afwerking. Hele mooie kaart. Fijn da5 t zo gezellig meegedaan hebt. Groeten Trijntje

Diny zei

Wat een prachtige kaart heb je gemaakt Nelleke....net als je kaart hieronder...heel erg mooi!
Groetjes Diny

Anita van Deur zei

Heel mooi Nelleke ook de kleuren passen goed bij elkaar

Hobby Hoogland zei

Een prachtige kaart en ook vele techniekjes gebruikt.
Mooie kleuren.
groetjes Marjan.

Elle-Jeanne zei

Wow Nelleke wat een prachtige kaart.
Mooie achtergrond.
Groetjes Elle-Jeanne

Sigrid1972 zei

Prachtige kaart Nelleke en die van gisteren ook!!!
Groetjes, Sigrid

Margreet zei

Prachtig resultaat Nelleke! De vlinders staan er mooi op.
xxx Margreet

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat leuk dat je meegedaan hebt Nelleke en met een heel mooi resultaat. Je kaart hiervoor is ook al zo'n kunstwerkje, je bent lekker op dreef.
Lieve groetjes Miranda

Martha zei

Wat een prachtige kaart, Nelleke
ik heb dat filmpje half bekeken , want er kwam iets tussen, dus die ga ik alsnog bekijken
hele leuke techniek!
Liefs Martha

Femminde zei

Wat heerlijk zo meeknutselen met een live!! En een super leuk resultaat.
Fijn dat je zo lekker mee kan doen en zoiets leuks creeert.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Ellen zei

Wat is je kaart mooi geworden Nelleke…ik vind dit erg moeilijk om te doen…bij jou goed gelukt!
Ook de vorige kaart is supergaaf gemaakt!
Groetjes Ellen

GerJanne zei

Oh Nelleke, wat is dit een bjoetie! Echt supermooi gedaan. Wat is het toch leuk he, met inkt bezig te gaan. Ik hoop voor jullie vakantie nog een keer een kletseldate te doen. Ik stuur je wel een paar opties!

Marjan zei

Mooi gedaan dat werken met inkt, stencils en stempels! Het is een mooi geheel geworden en erg geschikt om er de cut-it-up op los te laten! Fijn dat je meedoet met de Liftchallenge, Nelleke!

Danielle zei

Dat heb je super mooi gedaan Nelleke! Prachtig resultaat!

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Leuk is de hé, als je met zo'n live mee kan doen. Ik heb er ook al vaker inspiratie uit gehaald, en je leert er weer wat van. Je hebt een mooie kaart gemaakt Nelleke, prachtig met de kleuren en vlinders. Bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes Ingrid.

Nelly zei

Superleuke kaart heb je gemaakt voor de bingo challenge van Knutsels&Kadootjes.
Bedankt voor je deelname.
Groetjes Nelly

Colien zei

Echt een heel mooie kaart, zeg!
Én goeie bingo, bedankt voor het meedoen met onze challenge bij Knutsels en Kadootjes.
grtz Colien