Mijn lijst met blogs

vrijdag 28 juni 2024

Wijze uil

Dank jullie wel voor alle felicitaties en kaartjes. Het maakte mijn verjaardag nog feestelijker.
We hadden een gelukje met het weer. Morgens hebben we ons gesetteld onder de lindeboom, en gedurende de dag schoven we we steeds een stukje op, om in de schaduw te kunnen zitten. Het was daar heerlijk, mede door het briesje wat er stond.
Om 20.30u betrok het wat en sputterde het even, het koelde toen ook af en de de rest van de avond konden we onder de overkapping zitten. 
Voor vandaag staat er een kruis door de agenda, en rommel ik wat aan in en om huis, geniet van alle kaarten en moet zeker ook weer bijkomen.
Nu dan  mijn kaart. Er lag nog een stuk wit papier geembosd welke ik niet gebruikt had. Ik zocht er een plaatje bij en maakte volgens de sketch van Cheerfulsketches deze kaart. (was al eerder af hoor)  Het papier is van MD, de bloem ook, waarvan ik de bloemen stempelde met bruine inkt. Voor wat contrast donkerbruin papier gebruikt. Her en der een takje en de tekst is ook van MD.
We hebben ook nog iets leuks te melden. Wim is een echte klusser die vaak in zijn werkplaats aan het timmeren is. Zo maakte hij afgelopen winter 2 uilenkasten om aan de schuur te hangen. Het blijkt dat  1 van de kasten bewoond is, te zien aan de witte flatsen op de grond. Hoe gaaf is dat he? Wat er in zit, en welke uilensoort weten we niet, we hopen daar nog achter te komen.
Ik ga een rondje maken en tot een volgende kaart.
Groetjes, Nelleke 

 

11 opmerkingen:

Margreet zei

Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Nelleke.
Prachtige uil op je mooie kaartje.
Wat spannend dat er een bewoner in de uilenkast zit.
Dankjewel voor het meedoen bij Cheerful Sketches.
xxx Margreet

Diny zei

Wat een prachtige kaart heb je gemaakt Nelleke....ik hou van deze tinten!
Groetjes en een fijn weekend,
Diny

Anita van Deur zei

O wat leuk uilen in de kast, heel benieuwd welk soort. Je kaart is prachtig uiltje is een blikvanger.

Marfien zei

Mooi kaartje met de uil in de spotlights. hopelijk zit er ook een in de kast, heb je minder last van muizen . . .

GerJanne zei

Heel leuke kaart en zo toepasselijk bij je bericht! Wat leuk dat er een uilenkast bewoond is.
Ja, je zal wel een heel fijne dag gehad hebben. Mooi om terug te kijken!

Caroline Cards zei

Een leuke kaart. Geweldig dat de nestkast bewoond is. Ik ben ook benieuwd wat er in zit!
Groetjes, Caroline

Trijntje zei

Wat een mooie kaart met dit leuke plaatje van de uil.wat mooi dat er al een uilenkast bewoond is. Leuk dat Wim eer van zijn werk heeft… Wij horen bij ons ‘s avonds ook een uil die zit in de bomen verderop… Groeten Trijntje

Ellen zei

Heerlijk om terug te kijken naar een leuke verjaardag Nelleke en dank voor je lieve reactie op mn kaartje voor jou, blij van!
Je kaartje is een topper met de leuke uil…mooi gedaan en ik vind het een echte mannenkaart.
Wat supergaaf dat er een uiltje bij jullie inwoont…zo leuk!
Wij hadden een huis in de Ardèche en boven de deur huisde ook jarenlang een uil en kreeg ook jongen. Zo leuk om dat te volgen! Geniet ervan!
Fijn weekend, groet Ellen

Henriët zei

Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Die is me helemaal ontschoten en er is dus ook geen kaart naar jou gegaan. Sorry! Het zijn hier weer echt de laatste weken van het schooljaar.
Deze uilenkaart is erg leuk. Maar echte uilen in de uilenkast is nog leuker vind ik.
Groetjes van Henriët

Martha zei

Wat een leuke uilenkaart, Nelleke
En super zeg echte uilen in de nestkast!
Jullie wonen vast heel mooi!
Liefs Martha

Angélique zei

Wat een prachtige kaart, een heel mooie uutwerking van de sketch, dankjewel voor je inzending bij Cheerful Sketches. En hij past ook nog eens perfect bij het gave bericht dat jullie waarschijnlijk wel een uilennest hebben, fantastisch! Hopelijk mogen jullie een beetje meegenieten van pa en ma Uil.