Mijn lijst met blogs

zondag 23 juni 2024

Zeezicht

Afgelopen week had ik de smaak te pakken om strand en zee kaartjes te maken. De basis is kraft, daarop kwam dp van MD , ook vond ik een bijpassend plaatje, ik helemaal blij. Het ankertjes papier is een restje en paste er goed bij  Ik maakte de kaart naar de sketch van Cheerful. Het plaatje is breder dan de sketch aangeeft, als het daardoor niet goed is, hoor ik het wel. Het paste er te mooi bij om het niet te doen. Het plaatje matte ik op blauw en oker geel papier. Bannertje rechtsonder en onder het plaatje loop ook een strook wit papier. Boven de tekst gefeliciteerd. Meer heb er niet bijgestaan, papier en plaatjes zijn al mooi genoeg. Misschien nog wel iets van een leeftijd erop, als ik weet naar wie de kaart gaat.
Challenges:
Zo leuk: de eerste kaarten voor mijn verjaardag komen al binnen. Van de week kreeg ik een mailtje van Elle Jeanne of ik haar envelop had ontvangen. Ik schreef terug dat ik de verjaardagskaart kaarten laat liggen tot donderdag. Met een foto van de enveloppes erbij. Nou ik moest de onderste open maken, want het was geen verjaardagskaart. Tot mijn verrassing zat er een tractor en aanhanger in, om een kaart voor onze klein zoon te maken. Ik had gereageerd dat ik die zo mooi vond. Leuk hè. Nou die kleinzoon is nu een nachtje bij ons. Hij slaapt sinds kort in een groot bed, dus nu heeft nu vannacht boven geslapen. . Eerder sliep hij in een campingbedje beneden, maar die is niet helemaal Hugo proef omdat hij daar overal bij kan. Alles was voor hem nieuw, trap op, alle deuren openen en kijken wat er achter zat, want hij kwam nooit boven.  Hij vindt zich dan ook heel groot, als je bijna 3 bent. Hij ging ook op “mijn kamer” slapen alsof  dat veel vaker gedaan had. Een geweldig joch hoe hij het doet. Oma had er meer moeite mee dat hij nu helemaal alleen boven heeft geslapen. Maar ach babyfoon en je hoort toch alles. En het traphekje wat er nog steeds hangt doet weer dienst.
Een fijne dag vandaag en geniet van het mooie weer.
Groetjes Nelleke 

 

13 opmerkingen:

Martha zei

Leuke zomerse kaart Nelleke
Ach wat leuk jullie kleinzoon te logeren
Gezellig ook!
Fijne dag liefs Martha

Daphne zei

Heel mooi plaatje, dat is inderdaad zonde om bij te snijden alleen in het bij de sketch te laten passen.
Alles past zo mooi bij elkaar vind ik.
Stoer hoor, Hugo, als je bijna 3 bent bent je ook heel groot.

karin zei

Mooi zomers kaartje heb je gemaakt.
Tja, die kleintjes worden groot 😊 het kinderbedje staat bij ons beneden, in een kamer waar ook de computer staat. Wij hebben onze slaapkamer ook beneden, lekker makkelijk.
Fijne zondag,
Karin

Anita van Deur zei

Heel leuk dit kaartje echt zomers en eindelijk goed weer voorspeld voor de komende week.

Sarah zei

Dat uitzicht wil ik wel zien. Tof kaartje. En die kleine Hugo wordt groot, schattig. 😉

Angélique zei

Een heel mooie rustgevende kaart, mooie kleuren.
Je wijkt inderdaad nogal van de sketch af (het plaatje is ook rond op de sketch), wat mij betreft mag hij wel meedoen, maar ik weet niet hoe de anderen erover denken. Dankjewel in ieder geval dat je de sketch van Cheerful Sketches erbij hebt genomen.
Wat gezellig dat Hugo bij jullie logeert, zo leuk om ze groot te zien worden in alle fases.

Scraptastisch zei

Je hebt zeker hele mooie serie strandkaartjes gemaakt vd week Nelleke.
Zo leuk al die fases van kleinkinderen en wat zal Hugo zich groot hebben gevoeld, altijd spannend of het goed gaat zo'n eerste nachtje maar met veilig traphekje en camara toezicht is het vast hartstikke goed gegaan!
Fijne zondag verder,
xx Gerie

Margreet zei

Prachtige zomerse kaart, Nelleke. Hij wijkt best wel wat af van de schets, maar aan de andere kant is hij nog wel herkenbaar (en daar gaat het om, toch). Het was ook zonde geweest als je wat van die mooie strook af had gehaald.
Bedankt voor het gebruiken van de schets van Cheerful Sketches.
Geniet maar lekker van Hugo.
xxx Margreet

Trijntje zei

Leuke kaart met dit plaatje. Ik heb voor onze vakantie ook kaarten met dit soort plaatjes gemaakt. De oudjes doen het nog goed. Wat gezellig met je kleinzoon. Spannend dat hij boven ging slapen. Maar inderdaad de babyfoon is een handig hulpmiddel. Inderdaad soms is een kaartje snel klaar en zit je te stinnen en denk je later was dit nou zo lastig…. Het baby labeltje ging best nog snel. Je verjaardagskaart gast morgen op de bus… wij zijn net thuis van vakantie. Groeten Trijntje

Femminde zei

Hallo Nelleke , wat een mooie zeekaart volgens de schets.
En ja ik heb dat ook altijd, dan past iets er helemaal top bij en denk je voldoet hij wel.
Maar idd te mooi zo om het niet te doen.
En wat heerlijk genieten zo van kleine Hugo. Ja ook al weer bijna 3.
En ja je hebt gelijk. Ga binnenkort je envelop op de bus doen, hij ligt al klaar.
Fijne zonnige week!!
Groeten van Femminde

Hobby Hoogland zei

Een leuke kaart met een mooi uitzicht .
Wat lijkt me dat leuk om op te passen op een drie jarige Hugo .
Geniet daar maar van.
Groetjes Marjan.

Marfien zei

Leuke kaart

Elle-Jeanne zei

Leuke kaart Nelleke.
Bedankt voor het meedoen bij Cheerful sketches.
Graag gedaan de post.
Groetjes Elle-Jeanne