Mijn lijst met blogs

woensdag 26 juni 2024

Koper en oudroze

Koper en oudroze zijn de kleuren van het kleurenkaarteam vandaag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit lastige kleuren vind om met elkaar te combineren. Nu had ik bedacht om gilding wax te gebruiken en legde dit zondag alvast klaar. Maandag was het kaartje eigenlijk best wel snel gemaakt. 
Ik gebruikte zwart 300 grams papier om te embossen. Daarna gebruikte ik koper en vintage roze. Op het emboste deel rechts boven en links onder koper en links boven en rechts onder vintage roze.
Daar zocht ik bijpassend papier bij, het blijkt dat ik niet veel oud roze papier heb, maar kwam er toch wel uit. De bloemen zijn de papavers van MD. Ik had een setje via Ali aangeschaft, en op een 1 of andere manier was ik het hart en de knop van de bloem kwijt. Echt jammer. Uiteindelijk kocht ik 2e hands een nieuwe echte van MD. En je raad het al: ik vond het stukje  wat ik kwijt was van de andere weer terug! 😁
Die bloem heb ik gebruikt, het hart zwart, de knop met koper wax gebruikt. 2 gebroken witte takjes en een takje met vintage roze bewerkt. Tekst hetzelfde verhaal. 
Nog wat zwarte sequens erbij gezocht en dit alles matte ik op een licht roze basis kaart. Al heel oud, toendertijd zat er een geurtje aan kaart en envelop.
De sequens is kringloopgeluk, vorige week kocht ik een hele zak vol voor maar € 1,00 bij de kringloop. Wat ik niet gebruik weggedaan , doosjes eruit gehaald en de rest in een glazen pot in de vensterbank. Daar kan ik nou zo van genieten, even rommelen in de pot op zoek naar de juiste sequens. Nu al voor € 1,00 plezier gehad.
Lieuwe is met een mooi vogelhuisje naar huis gegaan. We zagen eerst een model van een caravan, maar was heel moeilijk om te maken. Een driehoek huisje vond hij ook heel mooi. Dat leek op een tent en hun gaan altijd kamperen in de zomer, dus dat is het geworden.
Leuk he hoe kinderen dat weer bedenken.
Een fijne dag vandaag, vanmiddag ga ik 2 taarten maken voor donderdag en avonds even naar een jarige schoondochter.
Groetjes, Nelleke 

18 opmerkingen:

C4U Art Craft - Carla zei

Het is een prachtige kaart geworden Nelleke ! 🍀

Caroline Cards zei

Heel mooi deze embossing achtergrond
Groetjes, Caroline

Anita van Deur zei

Het is een gaaf kaartje geworden mooi je klaproos erbij. O ja zo herkenbaar is mij ook gebeurt. Fijne dag.

Colien zei

Heel mooi KKT-kaartje, prachtig die papavers!
Fijne dag, veel bakplezier en morgen lekker van genieten.
grtz Colien

Martha zei

Schitterend kaartje met de papavers, Nelleke
Leuk gemaakt
Oja, ik herken dat kringloop geluk, ik mag daar ook zo graag rondsnuffelen
Liefs Martha

Daphne zei

Haha, ja, dat is altijd zo, koop je iets nieuws en dan vind je het iets wat je kwijt bent weer terug.
Mooie kaart, de achtergrond, met de wax vind ik mooi.
Ik vond het ook te moeilijk deze keer, de kleuren, daarom heb ik mij niet opgegeven

Ellen zei

Prachtige kaart Nelleke in deze kleuren, mooi gelukt hoor! Ik vond het ook leuk om mee te doen deze keer.
Wat leuk dat je zo kan genieten van de kringloop, ik kom er eigenlijk nooit.
Jouw pech met je stans van Ali dat is mij ook herhaaldelijk overkomen…toen ik nieuw gekocht had toch weer teruggevonden. 🙈
Toevallig gebeurde dat met de stempels die ik uitkoos voor het kaartje voor jou…haha (nog even wachten tot morgen)
Succes met het bakken van de taarten!
Fijne dag, groetjes Ellen

Diny zei

Een mooie kaart in de KKT kleuren Nelleke!
Wat fijn dat je zoiets bij de Kringloopwinkel kunt vinden en er zoveel plezier mee hebt!
Groetjes Diny

Marfien zei

Of ik mijn eigen verhaal lees, had ook deze kleuren gilding wax in mijn handen maar was vergeten dat dit natuurlijk op zwart moest :-( . . . het is wat anders geworden
Je hebt er een mooi kaartje mee gemaakt

Nancy Soetaert zei

Goed idee om met gilding wax te werken, altijd een tof effect!
Heel mooie kaart in de KKT-kleuren.
Groetjes
Nancy

chantal zei

Prachtige kaart. Je kleuren zijn top.
Liefs Chantal

!neke zei

Heel mooi Nelleke !!!!
groeten Ineke

Angélique zei

Een heel mooie chique kaart, slim om met wax te werken in die kleuren.
Heel leuk dat jullie kleinzoon met een mooi huisje is vertrokken, nu kunnen de vogels ook kamperen.

Anoniem zei

Heel mooi gedaan met die wax en embossing! Heel sjieke kaart geworden! Groetjes Marijke

Femminde zei

Wat een super kaart is het geworden. Die achtergrond is zoo mooi!!
en ja balen dat je wat kwijt was, maar fijn dat je het uiteindelijk toch weer vindt.
En alvast een super leuke dag morgen, nog lekker weer, geniet ervan!!
Groeten van Femminde

GerJanne zei

Ik vond het ook lastig, maar totaal niet aan de gilding wax gedacht. Wat een goed idee! En zo hoop ik trouwens ok nog wat terug te vinden...Een vrij grote stans kwijt, zal wel ergens tussen zitten, maar al twee jaar kwijt...Tot morgen! Ik weet niet hoe laat ik kom, maar heb nu al zin in taart!

martina's kaartjes zei

deze kaart is erg leuk geworden, mooi gemaakt
bedankt voor je deelname deze maand !
grtjs,martina

Nancy zei

Hey Nelleke,
Nu pas tijd om mijn KKT-ronde af te maken...
Jouw kaart was een klusje maar ze is erg mooi geworden! Ik moest ook even op zoek naar het juiste papier...
Liefs,
Nancy