Mijn lijst met blogs

vrijdag 9 november 2018

Een tutorial van Willy Duit.

Gistermiddag hebben GerJanne en ik een hele leuke middag gehad. Van te voren had ik een groot gedeelte van mijn inkten ed uitgestald op de keukentafel. Hier hadden we meer ruimte dan op mijn kamer. We zijn met een art journal aan de slag gegaan, en dan in kaartvorm. Omdat we het fijn vinden iets van een beschrijving te hebben, hebben wij die van Willy Duit gebruikt. Via M@rjans blog kwam ik op het blog van Rensina en daar had zij een tutorial geplaatst van Willy Duit. Als ik het goed begrepen heb is Rensina een vriendin van Willy haar dochter. Toen ik op het blog van Rensina keek, las ik dat zij vorig jaar afgestudeerd was aan het Cibap in Zwolle. Ik zag haar examenstuk en hoe ze het deed. Dat kwam mij bekend voor zeg. Het was net alsof ik Lieke zag werken. Ik vroeg Lieke of zij haar kende, het bleek dat zij bij Lieke in de klas zat. Hoe klein kan de wereld zijn he?
Deze tutorial heb ik uitgeprint en daar zijn we mee aan de slag gegaan.
Dit is mijn 2e werkje, het andere laat ik aan het einde van de maand zien.
Op het restant aquarel papier heb ik dit kaartje gemaakt.
Het mooie van een beschrijving is dat je aanwijzingen krijgt, maar dat je toch je eigen draai er aan geeft. Je begon met een postzegel te plakken. Die zie je bij mij niet meer, te fanatiek met de gesso bezig geweest die er daarna op moest. Daarna stempels gezet.
De kleuren Iced Spruce en Fired brick distress oxide gebruikt. De stempels vervaagden daar door.
Met zwarte inkt wat cirkel gezet. De kleuren krijt er bij gezocht, gekruimeld en nat gemaakt en een paar vlakken gekleurd. Midden in de cirkels wat wit krijt. Een veren stempel op  printpapier gestempeld en met babyolie bewerkt. Deze op het werkje geplakt. Catch your dream gestempeld, met een witte pen er om heen. Om het stempeltje zat een lijstje met allemaal pijlen, ook leuk hoor. Toch heb ik de tekst eruit geknipt en zo kan ik beiden gebruiken. Met een zwarte pen rondom een lijntje gemaakt. Wat kleine zwarte cirkeltjes en stippen, en deze gekleurd met een witte gelpen.
Dit alles op een zwart kaartje van 8,5x 14 cm geplakt.
Super leuk om te doen en verrast door het resultaat.
Wil je ook zien wat GerJanne gemaakt heeft?
Kijk dan op haar blog. Klik: https://gerjanneke2.blogspot.com/
Deze kaart doet mee met de uitdaging van Time out challenge. Daar mag je iets maken nav een inspiratiefoto.

Nog even een plaatje van onze tafel.....
GerJanne bedankt voor de gezellige middag, zeker voor herhaling vatbaar.
Voor vanmiddag staat er met Peter en GerJanne een hele andere activiteit op de planning. Met zijn vieren op stap. Onze bon inwisselen die we van hen kregen toen we 40 jaar getrouwd waren.
Wat een leuke dingen allemaal!
Groet, Nelleke

14 opmerkingen:

marja kenter zei

Een hele mooie kaart Nelleke, heerlijk hè zo aanklooien met gesso enz en ook met elkaar, ik doe dat vaak met Daphne en een vriendin. Ik ga nu kijken op de blog van Rensina, of ik de beschrijving ook kan uitprinten.
Veel plezier verder vandaag en een mooi weekend gewenst.
GROETJES

Scraptastisch zei

Ja Willy daar kan ik ook ademloos naar kijken en wat hebben jullie je heerlijk uitgeleefd Nelleke en de postzegel niet meer in het zicht dat is een kwestie van oefenen, maar je kaartje is fantastisch geworden! Heerlijk van die bonnen die je in kan wisselen na een verjaardag, daar hou ik ook zo van, voel je,je nog een keer jarig!
xx Gerie

Scraptastisch zei

sorry trouwdag natuurlijk!!!

Daphne zei

Via GerJanne kom ik op jou blog.
Ik ben volger geworden, want volgens mij kun jij mij enorm inspireren .
groetjes, Daphne

Henriët zei

Heerlijk zo'n knutseldate. Was vast weer gezellig. En het resultaat is prachtig!
Groetjes van Henriët

Hermien zei

Geweldig al die creativiteit verspreid over de tafel. En wat een mooi resultaat Nelleke. Jullie zullen samen vast de middag mooi hebben afgesloten.

Groetjes Hermien

Ellen zei

Prachtige kaart en leuke techniek!
En wat een gezelligheid bij jullie met GerJanne! Fijn dat jullie genoten hebben!
De high tea zal beslist gezellig geweest zijn!
Groetjes Ellen

Marfien zei

Jullie hebben hard gewerkt met een prachtig resultaat. Heb de tutorial ook gezien, maar nog geen tijd gehad om aan te werken.
Mooie kaartjes zijn het geworden. (moet dus de gesso maar heel dun opbrengen)

Angelique zei

Heerlijk zo´n volle knutseltafel om samen lekker aan bezig te zijn. En met een prachtig resultaat. Ook je vorige inkt/kaartjes zijn mooi geworden.
Bijzonder is dat hoe klein de wereld soms kan zijn. Net zo bijzonder als het contact van bloggers onder elkaar.
lieve groetjes Angelique

Marjan zei

Wat ontzettend leuk dat jij en GerJanne ook met deze leuke tutorial aan de slag gingen! Ik zag GerJannes kaart al en nu die van jou, ook al zo mooi geworden! Jullie hebben vast een leuke tijd gehad met z'n viertjes gisteren! Goed weekend.

Diny zei

Wat hebben jullie goed je best gedaan Nelleke....prachtig resultaat!
Jullie hebben vast een hele gezellige middag gehad met z'n vieren....wat leuk zeg!
Groetjes en een fijn weekend,
Diny

GerJanne zei

Zo, dat was lekker hè?! Hebben jullie nog veel gegeten 's avonds?
Jouw kaartje is ook fantastisch! Zo mooi deze kleuren! EN dit moeten we echt vaker doen, zo samen aan de knutels en in de weer met inkt etc...fijne dag morgen!

Shona Chambers zei

This is so lovely, the colours used are fantastic and the black details look amazing against them. The feather image is gorgeous and like the black frame, finishes it off nicely. So glad you joined us at TIME OUT!

Nonni zei

A very dreamy card! I love the feather and the colors you chose. This card has a very artsy, vibrant look! Thanks for joining us at TIME OUT!