Mijn lijst met blogs

dinsdag 20 november 2018

Kerst met Eline's diertjes


Met trots presenteer ik mijn kaartje vandaag. Trots? Ja dat ben ik eigenlijk wel. Ik had de vorige keer gewonnen bij de liftchallenge met mijn lucifersdoosje en mocht vandaag gastdesigner zijn. De opdracht is een hele leuke: maak een pop up kaart in kerstsfeer. Omdat vandaag ook een nieuwe uitdaging begint bij de Egel, maak een kaart met een sneeuwpop erop kon ik dit prachtig combineren. 
Allereerst heb ik de kaarten van JenniferMc Guire goed bekeken hoe je een pop up kaart moet maken, want dat had ik ook nog nooit gedaan. Dat viel erg mee, dus wat weerhoudt jullie nog om mee te doen? Kun je gelijk aan 2 challenges mee doen.
Omdat ik hem nog nooit gemaakt had heb ik de vorm gekozen die mij het meeste aansprak en even een proef modelletje gemaakt van een klein stukje papier.
Bij het zoeken van kerstpapier kreeg ik het blokje van Pink fresh studio in handen, uit een oude IDEE & Post en dacht dit wordt het in combinatie met mijn sneeuwpop stans. Zo is dus het kaartje geboren. Gaandeweg kwamen er steeds meer details bij zoals het raampje op de voorkant met het kerstboompje en kwam er op de binnenkant ook meer te staan. 
                      
Dit zie je als je de kaart openklapt.
Ik vond de sneeuwman er wat alleen staan en maakte er van alles bij: de arrenslee en dat was ook nog wat kaaltjes en dacht dan moeten er maar extra worteltjes en de bezem in. Op de grond zie je nog steentjes en een gevallen worteltje uit de slee.....
Toen de kaart klaar was zag ik  dat vandaag ook de diertjes van Eline in wintersfeer beginnen. En zo had ik mijn eerste kaartje al klaar. De sneeuwman is wel geen dier, maar hij staat wel op de poster van alle dieren, dus daar trap ik mee af vandaag.
Ik kan alleen maar aanraden: doen jullie aan beide uitdagingen mee?
Meer info op Elines diertjes in kerstsfeer op het blog van Linda en Gerdine.http://leuksvangerdine.blogspot.com
Groet, Nelleke 

26 opmerkingen:

Eri zei

Een heel leuk doorkijkje met de sneeuwpop, en wat een verrassende binnenkant met de slee.
Groetjes, Eri

by Maura zei

Prachtig zo met de kleuren en de sneeuwpop:) groetjes Maura

Jantine zei

Je bent lekker creatief bezig geweest, met het samenvoegen van de challenges. Heel erg leuk kaartje, Nelleke! Die sneeuwpop staat inderdaad op de afbeelding, maar ik heb daar toch erg over getwijfeld of ik die zou gebruiken...Uiteindelijk heb ik nu een tropisch diertje in de winter, ook heel bijzonder.
Groetjes
Jantine

Caroline zei

Heel leuk kaartje en handig om de challenges te combineren!
Groetjes Caroline

Giny zei

Het is een prachtige kaart geworden.

Lieve groet Giny

Hermien zei

Een heel mooi kaartje Nelly mijn kaartje voor de Egel heb ik hier al klaar liggen die had ik al klaar.

Groetjes Hermien

Nicolette zei

Hier mag je inderdaad trots op zijn. Heel erg leuk gedaan.
Groetjes Nicolette

bolletjelucky.blogspot.com zei

Superleuk idee om zo alles samen te brengen Nelleke. Een hele gave pop-up kaart.
Lieve groetjes Miranda

Femminde zei

Wat een super kaart Nelleke!! En zulke toffe kleuren.
Tot de volgende diertjes dinsdag!!
Groeten van Femminde

Linda Visser - van der Velden zei

Leuk dat je weer meedoet! En wat een leuke kaart om de top 5 mee te openen! Groetejs, Linda

Marjolein zei

Mooie kleuren en vrolijke kerstkaart! Ben benieuwd wat je volgende week gaat maken. Groetjes Marjolein

Joanne kramer zei

Daar mag je zeker trots op zijn. Prachtig! groetjes Joanne

Daphne zei

Wat een leuk en heel lief kaartje is dit geworden.
Inderdaad, de spulletjes die om de sneeuwpop heen staan maakt het allemaal nóg leuker.

Gerdine zei

Wauw wat prachtig! Ook die halve slee erop is zo gaaf gedaan! Bedankt voor het meedoen met onze diertjesdinsdag winterchallenge! Groetjes, Gerdine

Marfien zei

De kaart is echt hartstikke leuk geworden, ga dat zeker proberen. Heb wel mijn twijfels over de poster: eline's cute annimals, er staan ook mensenbaby's op . . . .

Yvonne zei

Hele leuke kaart heb je gemaakt met de sneeuwpop.
Super met de halve slee aan de binnenkant.

Groetjes,
Yvonne.

Cornelie zei

Wat een toeval dat wij precies hetzelfde papier kozen!! Blijft mooi idd! Je hebt een super leuk en mooi vb gemaakt onwijs leuk met de sneeuwman en alle details.
Dank je wel dat je GD wilde zijn bij de Liftchallemge!

GerJanne zei

Ja, zo grappig! Ik zag hem natuurlijk in het echt en het duurde even voor ik door had dat het voor de diertjesdinsdag zou zijn, omdat dat op de 20e viel. En vanmorgen zag ik dat je gastdesigner bent bij de Liftchallenge! Drie vliegen in 1 klap! Goed gedaan en hij is zo leuk!!

Marjan zei

Ik vind jouw kaart echt superleuk!! Heel gaaf gedaan en fijn dat je onze gastdesigner bent!

Creaellenknutselsite zei

wat een leuke kaart heb je gemaakt de sneeuwpop blijft leuk
groetjes ellen

Annemarie en Merit zei

Leuk deze schattig sneeuwpop "popt" gezellig op...vrolijk kaartje.
Liefs annenarie en merit

Sarah zei

Wat leuk gemaakt!

Nancy Soetaert zei

toffe kaart met die sneeuwpop die komt piepen!
groetjes
nancy

Chantal zei

Een super leuke kaart.
Groetjes, Chantal S

Linda zei

hihi ik dacht zou er op de achterkant een diertje verstopt zitten :)
Hij is erg leuk je sneeuwman en je hebt groot gelijk... zo lang die ook op de poster te zien is.. heerlijk gebruiken.
Je kaart is erg leuk geworden!
Groetjes, Linda

sanpiseth40 zei

I love your posts and everything looks wonderful. I love your idea thanks for sharing.
หนัง 2016