Mijn lijst met blogs

zondag 13 maart 2022

Hergebruik

Het leukste vind ik om bloglezeressen een kaart te sturen die ik nog niet heb laten zien. Dat lukt mij niet altijd hoe graag ik dat ook zou willen. Deze had ik al een tijd in concepten staan en  die heb ik pas geleden naar Ellen gestuurd voor haar verjaardag en plaats ik dus wel naderhand.
Tijdens kaarten opruimen van mijn schoonmoeder kwam ik deze tegen. Ik vond de uiltjes die in een frame zaten zo leuk dat ik hier wat mee wilde doen. Dat is zeker gelukt al ben ik er wel een tijdje mee bezig geweest. Blauw en zwart en wit heb ik op een basiskaart geplakt. Daarvoor heb ik het raamwerk onder de zwarte rand gelegd. Daar bleef het 1 en het ander van over. Daarna  ik van de overgebleven uiltjes en blaadjes die her en der op de zwarte rand geplakt. Dit moest een zo natuurlijk verloop hebben. Tot slot nog 2 sequens.
Challenge:
Die cut divas: happy birthday
Vrijdag is de vloerbedekking gelegd, en middags gelijk een kast en spullen voor het bed gekocht. Daar kan ik echt van genieten, dat ik nu nieuwe dingen kan kopen. Een geluk dat het oude beddengoed ook versleten was, die zijn goed voor poetsdoeken. 😊
Zaterdag is de kast in elkaar gezet en kon ik gaan zuigen, en spullen terugzetten.
Wim was naar buiten om gras te maaien, hij is met dit mooie weer het liefste buiten bezig. 
Hij had het buiten zijn zo gemist.
Ik zette de nachtkastjes terug en toen kwam bij mij de twijfel. Is dit eigenlijk wel leuk? Een licht eiken bed tegen een schrootjeswand die behoorlijk verkleurd was.
Wim zag het zelfde, en Lieke die we erbij riepen gaf ook advies.
Kortom, binnen een half uur had Wim zijn nieuwe blik verf, die hij ochtends gekocht had voor een deur, gepakt. Een stuk vloerbedekking teruggeslagen, en hij ging bezig om toch die schrootjes wand te verven. 
Dat betekende dat we er niet konden slapen en dat wordt dus een paar dagen uitgesteld.
Blij dat we het gedaan hebben, we weten dat als het bed er staat, we het niet meer gaan doen.
Onderwijl ben ik even met een kaartje bezig geweest en dat was weer heerlijk om mee bezig te zijn.
Groetjes, Nelleke 



 

11 opmerkingen:

Angélique zei

Een heel leuke, vrolijke kaart met de uiltjes.
Jullie blijven zo bezig, maar ja, het moet ook wel helemaal naar jullie zin zijn, dan maar wat extra werk verrichten.

jackelien zei

Prachtige kaart. Jullie vervelen je nog niet zo te lezen.
Groetjes Jackelien

Femminde zei

Wat een leuke kaart Nelleke!!
En ja soms heb je dat dat je wat terug zet en het is niet oké. Gelukkig hebben jullie het wel direct aangepakt. Nog een paar dagen en dan kunnen jullie echt genieten.
En ja heerlijk nieuw beddengoed. Maar hier ook pas als het oude op is.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Marjan zei

Superleuke kaart met de uiltjes! Goed om die wand meteen aan te pakken, is het maar gedaan en alles weer mooi bij elkaar. Leuk, nieuwe spullen!

Ellen zei

Ik ben de gelukkige die dit super gave kaartje kreeg…leuk te lezen hoe dit tot stand gekomen is…hij is heel bijzonder en pronkt op de kast!
Fijn dat jullie slaapkamer naar wens is nu…succes! Ik had gister al een heel verhaal getypt maar weer niet gelukt merk ik 🤷‍♀️ppfff
Groetjes Ellen

Ellen zei

Nu gelukt!!

Charlotte zei

Hoi Nelleke,
Wat een leuke kaart met die uiltjes! Erg vrolijk met alle kleuren en de blaadjes die alle kanten uitsteken :)
Keep safe, stay strong,
Charlotte

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een mooie vrolijke kaart met al die uiltjes Nelleke, ik begrijp wel dat je daar iets mee "moest" maken. Fijn dat nu het gezellige werk aan bod komt, jullie gaan helemaal schoon en fris het voorjaar in hihi. Lekker blijven genieten hoor.
Lieve groetjes Miranda

GerJanne zei

Het is een heel leuk kaartje! Die uiltjes en het frame...
En wat fijn dat jullie op tijd bedachten om de wand te verven. Dat die je inderdaad niet meer als alles staat. Ik ben hele benieuwd!

Marja zei

Mooie kaart Nelleke!
Groetjes Marja.

Arlene zei

What a fun card. In the future, please link to your individual post with Die Cut Divas rather than to your blog to qualify to be drawn as a winner.