Mijn lijst met blogs

donderdag 4 juli 2024

Sketch


Vorig jaar zomer tijdens de vakantie had ik mijn borduurspullen meegenomen om op de camping  te borduren. Dat was best fijn om hier mee bezig te zijn. Alle uit gestanste modellen had ik toen geborduurd.
Ze lagen er nog steeds om afgemaakt te worden. Een deel heb ik van de week gebruikt voor wat kaarten. Hier zie je de eerste 2.
Toen ik aan het borduren was, dacht ik dat het papier van MD hier goed bij zou passen en dat was ook zo. Ik gebruikte de sketch van 52 weeks, al was dit wel een beetje puzzelen. De borduurwerkjes zijn toch wel wat groter dan ik had gedacht. Daarom is de eerste kaart vierkant geworden.  Het spreekt verder voor zich. De kaart was klaar, toen ik in de gaten kreeg dat ik op de punt ook iets moest doen volgens de sketch. Oei, een lastige. Dit heb ik opgelost door ienemienie pareltjes te plakken. 
Challenges:
Met deze kaart was ik eerst begonnen voor de geborduurde bal, die bal was echter te groot. Op de eerste kaart is de punt wat groter. Deze geborduurde boom stond niet mooi op de punt. Daarom deze onderop de kaart geplakt en de tekst daarboven. De boom kreeg een zilveren ster, met wat zilveren sterretjes her en der.
Het was even een gepuzzel, maar uiteindelijk wel blij met het resultaat. 
Dat gepuzzel deed ik dinsdagmorgen. Middags moesten we met Thomas op pad,en de ochtend was kort. Ik had mijn duster aangedaan toen we gingen ontbijten. Na het eten dacht ik: ik ga even naar mijn kamertje, en ben een tijd bezig geweest in mijn duster, terwijl het buiten regende.
En dat was heerlijk, ( vooral als het buiten slecht is) zoeken, stansen, klaarleggen, en avonds plakken.
Een fijne dag vandaag.
Groet, Nelleke

 

17 opmerkingen:

Nicolette zei

Mooie kaarten. Leuk hoe je de boduurtjes op de sketch hebt verwerkt.
Groetjes Nicolette

Nancy zei

Hey Nelleke,
Je maakte een mooie eigen versie van de sketch.
Leuke kaarten werden het!
Goed dat je het borduurwerk vooraf al deed, dan ligt er altijd iets klaar om te gebruiken...
Liefs,
Nancy

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat leuk die geborduurde kerstbal Nelleke, hij komt mooi uit op de sketch. Ook de tweede kaart met de geborduurde boom vind ik mooi geworden.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC en gezellig je weer hier te zien.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Margreet zei

Je hebt 2 mooi geborduurde kaarten gemaakt, Nelleke.
xxx Margreet

Trijntje zei

Je hebt twee mooie kaarten met de geborduurde bal en boom gemaakt. Leuke kleurtjes garen gebruikt. Knap om deze schets te gebruiken. Ik moet me er nog maar even over buigen.. maar heb eerst nog andere kaarten die ik op de rol, heb… kinderkaarren en dat vind ik altijd erg lastig.. gelukkig had ik nog een blok liggen waar leuke geinige plaatjes in zitten. Ik ga straks nog even aan de knutsel. Groeten Trijntje

Caroline Cards zei

Het zijn twee mooie kaarten met de leuke borduurwerkjes en mooi papier.
Groetjes, Caroline

Anita van Deur zei

Mooie geborduurde kerstkaartjes met zo`n leuk achtergrond papier erbij. Dankjewel voor het mee doen bij The Holly and Ivy Christmas Challenge. Groetjes Anita DT

Henriët zei

Mooie kerstkaarten met het borduurwerk. Leuk inderdaad om dat al in de zomer tijdens de vakantie te doen.
Groetjes van Henriët

Claudia's kaartjes zei

super leuk je kaartje.
Very sweat card.
Creatieve Groetjes Claudia

Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
You tube:Claudia's Kaartjes
Blog:Claudia's Kaartjes
Challenge blogs:
Girlz Creative Christmas 
Girlz makes Guyz Cards
Girlz creative crafts
Creative sketchy girls
Girlz Rebel Challenge

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie kaartjes met de leuke sketch, leuk hoe je alles hebt verwerkt in de sketch het geborduurde boompje vind ik heel erg leuk
gezellig dat je meedoet met onze challenge bij the holly and the ivy christmas
groetjes Ellen DT

Annemarie en Merit zei

twee hele leuke kaarten met dat prachtige borduursel..
Gezellig dat je er bij bent met een challenge kerstkaart.
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

Angela zei

Prachtige kerstkaarten Nelleke. Knap van je dat je half-afgemaakte projecten zo trouw afmaakt.... dat is me nog steeds niet gelukt. Heb een hele mand vol ingekleurde plaatjes, geknipte plaatjes, achtergronden.... en die liggen er al jaren. Denk dat ik het maar eens op mijn to-do-list zet. Kijken of er dan verandering in komt 😉.

Angélique zei

Heel leuke kaarten, het borduurwerk komt mooi tot zijn recht.
Heerlijk, zo zonder haast knutselen, zeker als het weer slecht is.

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat heb je twee mooie kaartjes gemaakt Nelleke. Vorig jaar geborduurd, en nu kunnen gebruiken. Heerlijk is dat. Ja herkenbaar nu het regelmatig regent, ga ik ook vanuit de ontbijttafel even op mijn bureaustoel zitten om te kijken, te pakken en te draaien, en dan ben je zo weer 1 uur verder. En nog niet aan gekleed, maar wat maakt het uit, als het toch geen weer is om naar buiten te gaan. Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid.

GerJanne zei

Heel mooie kaarten allebei! Dit zijn ook leuke werkjes om te doen op vakantie. En dan heerlijk in je duster (is volgens mij een oud woord...mijn moeder zei het ook altijd), tijd vergeten en gaan!

Jantine zei

Mooie kaarten, leuk idee om je borduurspullen mee te nemen op vakantie. Je maakte leuke kaarten met je spullen.
Bedankt voor je deelname aan onze uitdaging.
Groetjes,
Jantine DT 52WTC

Daphne zei

Wat een leuke kaartjes.
Ik vind de 2de kaart, met de sketch, maar dan aangepast, ook heel erg leuk geworden.
Fijn dat je nu uiteindelijk de geborduurde "plaatjes" kon gebruiken.
Ben benieuwd naar de rest.