Mijn lijst met blogs

woensdag 5 september 2018

Notitie boekje

5 september, weer een nieuwe uitdaging bij de Egel. En het is een leuke. De bedoeling is om een omslag te maken voor een notitieboekje. Het patroon en de uitleg kun je bij de Egel vinden. Ik heb een boekje van de Hema gebruikt, maar je kan ook een schrijfblokje gebruiken. Het leuke is dat je hem op elke maat kunt maken, het patroon pas je dan aan. Ik heb wel voor de zekerheid wel eerst een proefexemplaar gemaakt van een rest papier. Dat was maar goed ook, want de pen neemt ook ruimte in beslag en ik had alleen de maat van het boekje aangehouden.
En het was toch leuk om te maken. 
Ik heb de basis van kraft gemaakt, dat is lekker stevig papier. Als dat klaar is kan het versieren beginnen. Ik heb aquarel papier op maat geknipt, door de embossing gehaald en daarna gespoten met 3 kleuren inkt van CE. Ook heb ik meer papier met deze kleuren bewerkt. Daarna met 3 kleuren gilding wax en nuvo creme accenten aangebracht. 
Een tekst stempel gebruikt op een rest papier dit gemat op roze papier en daar ook weer gilding wax overheen evenals op de pijl, zo komen de kleuren nog dichter bij elkaar. 

Ik kon het niet laten om ook de achterkant te versieren. Daar een ander stuk papier op maat gesneden, geen embossing, maar wel gilding wax en nuvo creme. Je ziet de uitsparinge van de pen ook heel goed. Het motief komt van houten kralen, die had ik ook gespoten met die inkt. Zo ging er geen inkt verloren en het geeft een verrassend resultaat. De kralen zijn nog niet klaar, die laat ik een andere keer zien.
                          
De binnenkant heb ik ook bewerkt. Links een stukje kraft en daarop een stukje gekleurd papier met pijl. Uitgestanst, een zwarte pijl eerst en daarna de uitgestanste pijl er weer ingelegd. Rechts gedaan met een stukje gekleurd papier en mijn naam erop gezet, want dit maal heb ik een boekje voor mij zelf gemaakt. Zo kan ik hier wat papiertjes achter steken die ik even moet bewaren. Ik hou van elastiek om boekjes en agenda 's, dat houdt de boel bij elkaar. Het elastiek heb ik er zelf om heen gemaakt. Tussen kaft en omslag heb ik het elastiek vastgeniet, daarna de kaft vastgeplakt. 
Een boekje waar ik met veel plezier aan heb gewerkt. 
Natuurlijk hoop ik dat jullie allemaal weer mee doen, moeilijk is het niet. Wij willen minimaal een versierde voorkant zien en de pen of potlood in de uitsparing. 
Challenges:
AnMacreatief facebook: alles mag
Craftysentiments: alles mag.
Veel creativiteit en plezier gewenst.
Groet, Nelleke 

10 opmerkingen:

Joanne kramer zei

Wauw! super mooi! groetjes Joanne

Scraptastisch zei

Wat weer een leuke challenge bij de Egel en ik word helemaal happy van jou omslag, zo mooi van kleur en de nuvo creme zorgt voor een mooi glimmertje Nelleke...top gedaan!
xx Gerie

martina's kaartjes zei

helemaal leuk ! top, die felle kleurtjes
grtjs,martina
x

lenywim35 zei

LEUK GEDAAN. Top idee. Bedankt voor je reactie op mijn blog. Begin is er hoop ik. grts leny

lenywim35 zei

Leuk gedaan Top idee. Bedankt voor je reactie op mijn blogbericht. Begin is er. grts leny

Kaartenkraam zei

Wat heb je dat mooi gedaan! Prachtige kleuren.

groetjes van Ank

Nancy Soetaert zei

prachtig werk Nelleke! heel mooi!
Nancy

GerJanne zei

Ontzettend leuk die binnenkant! De rest had ik al gezien, maar dit is gaaf zeg! En dat elastiek, dat ga ik onthouden. Voor Annebeth... die houdt daarvan. Helemaal top!

Creatiels zei

wat mooi gedaan, leuke kleurtjes heb je gebruikt, die uitsnijding voor de pen ga ik onthouden.
groetjes en nog een fijne dag
Els


Annerieke zei

Wauw Nelleke, wat heb je een prachtige omslag gemaakt! Mooie kleuren en leuk om te lezen wat je allemaal hebt gebruikt.