Mijn lijst met blogs

donderdag 6 september 2018

Springkaart

Jaren geleden kreeg ik een spring cards mal van Marianne Design. ( zie hieronder) Deze zat in een 1 of ander pakketje welke ik gekregen had. Ik wist toch niet wat ik er mee moest. Als eens geprobeerd, en ik kwam er niet uit. Hoe zet je de kaart dan toch neer, want ik zag wel dat je dit vouwen moest. Ik legde hem weg en ik bedacht het eens op het blog te vragen wat ik er mee kan. Bij die gedachte bleef het. Tot ik de laatste tijd veel springkaarten op de blogs zag en dat DDBD deze uitgebracht had. Eens op internet kijken, en toen viel het kwartje. je kan hem op 2 manieren neerzetten, en als die niet goed blijft staan kan je ook een stukje vastplakken. Toen zag ik een uitdaging bij DDBD om een springcard te maken volgens een sketch, en ja dat kan ik ook, ik pas de mal gewoon aan.
En zo gebeurde. Van kraft de basis gemaakt. Daarop kerstpapier van Marianne design. Daarop van licht groen en midden groen een ovalen frame.  Ik vond een oud plaatje van Eline en dat paste er goed bij. De mooie poinsettia weer gebruikt en een kerstwens.
Mijn eerste springcard is een feit.
Het leuke is, dat ik het steeds leuker ga vinden om ook andere vormen van kaarten te gaan maken. Het is de basis waar je meer moeite voor moet doen, maar het resultaat is er ook naar.
Challenges:
Marianne design: Vogel op je creatie
Plaatje: Elines Woodland Christmas AK0060
Bloem: LR 0435
Stempel: EC 0151
Papier: PK 9086
52 weeks to Christmas: rood en groen
DDBD: sketch 43
CHCC: alles mag
AnMacreatief facebook: alles mag.
Hier nog even de mal waar het allemaal mee begon.
Fijne dag en groetjes,
Nelleke 

30 opmerkingen:

Scraptastische hobby zei

Heel goed dat het kwartje is gevallen Nelleke, wat een gave kerstkaart heb je er mee gemaakt! Lang leve internet hihi. Ook heel leuk om Eline's uiltjes weer eens te zien!
xx Gerie

Diny zei

Wat fijn dat je er toch nog uitkwam Nelleke....het is een leuke kaart geworden!
Groetjes Diny

Nancy Soetaert zei

Zie dat modelletje idd nu en dan eens voorbij komen. Men kan niet blijven nieuwe modellen uitvinden natuurlijk. Handig zo'n stencil als basis, eens je het vouwsysteem door hebt, hoef je niet te denken over de maten...
Fijn dat je met je mooie kaart meedoet met onze challenge!
Nancy DT52WTC

Wybrich zei

Prachtige kaart Nelleke en wie wat bewaard heeft wat!
Dank je wel voor het meedoen
Gr Wybrich
DT MDchallenge blog
ps. de inlinkz staat er op!

Marja zei

Supermooie kerstkaart Nelleke!...vind dit een heel mooi model.
Groetjes Marja.

Jantine zei

Hele leuke kaart, Nelleke! En wat goed dat je het toch bewaard had, want nu heb je er goed gebruik van gemaakt!
Groetjes
Jantine

Enny zei

Oh, dat is prachtig gedaan, wat leuk dat je de mal toch hebt kunnen gebruiken ! Groetjes, Enny

Greg Prosmushkin zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Caroline zei

Wat leuk dat jij ook nog een oude mal heb. Ik heb er ook nog 2 van Marianne Design. Een grote en een kleine. Toch ook maar eens aan de gang ermee. Jouw kaartje is erg leuk geworden!
Groetjes Caroline

Eri zei

Zo zie je maar weer de aanhouder wint.Je hebt een heel toffe springkaart gemaakt met deze mal.
Groetjes, Eri

Marfien zei

Ben weer een beetje geholpen met deze leuke kaart, zat te piekeren over een vogel of ik die wel had, ja ja, een uil is ook een vogel . . .

GerJanne zei

Wauw Nelleke, dat is een supermooie kaart! Leuk dat je nu uitgevogeld hebt hoe het in elkaar zit. En zo'n andere vorm, ja, dat is ook erg leuk! Ik heb er pas eentje gemaakt, maar kan ik nog niet laten zien...Je zult het vanzelf tegen komen. Je hebt de kaart ook prachtig versierd en aangekleed.
Groetjes,
GerJanne

Nicolette zei

Zo zie je maar dat je niets moet weg doen, want het komt gewoon weer terug, hihi. Heel erg leuk Nelleke.
Groetjes Nicolette

Francisca zei

Op het eerste zicht ziet dat malletje er simpel ui t ;-)
Maar je ziet als iets bijhoud komt daarna wel eens van pas .
Ik vind het een super leuke kaart .
Vele Groeten
Francisca

Ans S. zei

Prachtige kerstkaart, Nelleke super mooi gemaakt.

Groetjes Ans

Joanne kramer zei

Wat een mooie kaart en het model is heel leuk. Zo zie je maar dat je alles moet bewaren. Groetjes Joanne

Rosina zei

Het is een schitterend kerstkaartje geworden Nelleke...heel leuk dat je deze oudere mal heb aangepast en het is je prachtig gelukt
groetjes Rosina
DT 52 WTC

Boukje zei

Leuk dat de mal toch nog gebruikt kon worden, mooie kaart heb je ermee gemaaakt! Leuk dat je meedoet met de MDchallenge!
Groetjes Boukje.

Colien zei

Mooi kaartje in rood/groen, leuk model!
Dankjewel voor je deelname aan onze challenge op het 52wtc-blog
grtz Colien

Epie zei

Mooie springkaart Nelleke !!!!
Leuk dat je meedoet by 52WTC #36
GRoeten van Epie DT52WTC

Annerieke zei

Dit is een leuke kaart geworden Nelleke! Gezellig in het rood en groen. Springkaart, ik ken hem wel van een poosje geleden, ga hem binnenkort ook weer eens maken denk ik.

Hermien zei

Zo'n kaart springt er dan ook echt uit Nelleke, mooi gemaakt.

Groetjes Hermien

martina's kaartjes zei

ach, wat mooi is deze geworden ! geslaagd en lief kaartje
Fijn dat je (weer) meedoet met de challenge van deze maand !
grtjs,martina DT 52 WTC
x

Creaellenknutselsite zei

wat een supergeweldig kaartje is het geworden
groetjes ellen

Judith zei

Toppie kaartje geworden en mooie kleuren.
Leuk dat je mee doet met onze challenge "vogels".
Groetjes van Judith
DT Marianne Design Challenge blog

Suzan zei

Prachtig kaartje heb je gemaakt Nelleke! Zijn superleuke plaatjes!
Groetjes Suzan
DT MD Challenge blog

bolletjelucky.blogspot.com zei

Zo zie je maar weer, niets wegdoen komt altijd nog eens van pas..LOL. Hij is héél leuk geworden Nelleke en die aparte modelletjes dagen ons ook uit om op een andere manier te freubelen en dat vind ik ook zo leuk. Mooi zoals die poinsettia nu uitkomt.
Lieve groetjes Miranda

Anita zei

Grappig dat je hem nu weer ontdekt hebt en er een leuke kaart mee hebt gemaakt.
Nooit te vroeg wat weggooien dus.
Gezellig dat je meedoet met onze challenge.

Gr. Anita
MDblog

Linda zei

Hoi Nelleke,

Wat een super leuke kerstkaart!
Heerlijk vrolijk met die lieve diertjes van Eline.
Groetjes, Linda

Henriët zei

Wie wat bewaard die heeft nog eens wat. En je hebt er een prachtige kerstkaart mee gemaakt.
Groetjes van Henriët
DT MD Challenge blog