Mijn lijst met blogs

donderdag 13 februari 2020

2 kaarten vandaag

Wat een leuke reacties op mijn papegaai op de label. Velen schreven dat het een kooitje was. Toen ik nog eens goed keek leek dat ook wel zo, door het gestreepte papier. Dank jullie wel!
Vandaag 2 kaartjes: 1 gewoon en 1 voor kerst.
Op mijn bureau lagen 3 crème kleurige kaarten, waarvan ik  vond dat die gebruikt moest worden omdat ze al heel lang in de bak zaten. Geschikt voor de techniek challenge van DCL die ik graag wilde proberen.
Deze was al met een kader, zie ook het randje. Eerst gebruikte ik Seedless preservers oxide inkt.
Daarna met een grunge maske met Wilted violet oxide. Een los velletje beïnkte ik met Milled lavender distress inkt. De stempels zijn beiden van casual Friday. De bloem kleurde ik in met inkt en er kwam wat glitter op.  Helaas maakte de tape de achterkant van de kaart kapot. Dit eraf gesneden en alles op een witte basiskaart geplakt en er ook een andere envelop bij gepakt. 
Challenges:
DCL: techniek kaart
Arty divas: Challenge 15
Omdat ik de techniek van DCL wilde gebruiken dacht ik, maak ik gelijk twee kerstkaarten.
De ondergrond bewerkte ik stevig met Peeled paint distress oxide.Daarop spetterde ik gele ecoline. 
Ik stempelde een hert op beide kaarten. Uit de crème kaart stanste ik een vierkant, en weer pech, de tape en (bijna kapotte plaat), beschadigde de kaart. Nou dan wordt het 1 kerstkaart en maakte hem verder af. Ik kleurde het hertje in, stempelde deze leuke takjes. (foei nog nooit gebruikt) En tot slot wat sterretjes.
Toen de kaarten klaar waren dacht ik dat ze niet volgens de bedoelde techniek waren gemaakt, maar even kijken bij DCL, en het klopte wel, het zijn 2 enkele kaarten geworden.
Challenges:
52 weeks to Christmas: wekelijkse kaart.
CHCC: alles mag
Groetjes, Nelleke 





33 opmerkingen:

anja curvers zei

Twee hele mooie kaartje hoor en bedankt voor je deelname aan DCL.

Elle-Jeanne zei

Twee schitterende kaarten.
Leuke techniek heb je gebruikt.
Groetjes Elle-jeanne

bolletjelucky.blogspot.com zei

Het zijn twee hele mooie kaarten geworden Nelleke, leuk hè om zo bezig te zijn.
Gezellig dat je meedoet bij 52 weeks to Christmas.
Lieve groetjes Miranda (52WTC)

Enny zei

Oh, ondanks je pech, zijn het toch 2 prachtige kaarten geworden, super gedaan ! Groetjes, Enny

Annerieke zei

Ja, soms gaat er wel eens iets mis hè, maar je hebt dat toch maar creatief opgelost ;-). Mooie kaarten zijn het geworden, ik vind de bovenste prachtig, maar ik houd van deze kleuren.

Diny zei

Mooi gedaan Nelleke....het zijn twee prachtige kaarten!
Groetjes Diny

marja kenter zei

En ik nu maar denken hoe dat kan, met die tape en bijna kapotte plaat enzo maar ik denk dat ik het nu wel weet.
In ieder geval zijn deze twee kaarten wel erg mooi.
Groetjes

Irene zei

Het tape-gebeuren begrijp ik niet zó goed maar het eindresultaat mag er zijn Nelleke!
XxIrene

Marijke zei

Twee mooie kaarten die heel wat moeite hebben gekost zo te lezen. Je paarse kaartje is mooi met deze kleuren en mooie achtergrond. Je hertje voor de kerstkaart vind ik ook mooi! Een silhouet kaart eigenlijk, heb ik ook deze week! fijn dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke

Annemarie en Merit zei

twee prachtige kaarten.
Gezellig dat je er bij bent deze week.
Liefs Annemarie en Merit DT52WTC

Marjan zei

Ze zijn allebei heel goed gelukt, mooie kaartjes! Fijn dat je meedoet met DCL, Nelleke!

Jantine zei

Twee heel mooie kaarten, Nelleke. Leuk die met de paarse bloemen en die met het kersthert is ook weer prachtig.
Leuk dat je weer meedoet bij 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Joanne kramer zei

Wat een prachtige kaarten. mooie kleuren. groetjes Joanne

Anita van Deur zei

Twee hele mooie kaartjes!!
Groetjes, Anita

carla zei

Allebei schitterend gemaakt Nelleke.
Groetjes,
Carla

gerrie zei

Twee mooie kaarten,
groetjes, Gerrie.

Marja zei

Ondanks er van alles mis ging heb je toch twee leuke kaarten gemaakt! ..vind die paarse wel mooi van kleur.
Mijn plaat van gisteren was 13x18 cm ..kleurt wel lekker als je ze iets groter afdrukt maar zijn te groot voor een kaart.
Groetjes Marja.

Daphne zei

Zo, wat een tegenslagen en steeds ging je door.
Gelukkig, want uiteindelijk maakte je 2 prachtige kaarten!
Goeie oplossingen verzon je en leuk dat je toch nog met de challenge mee kon doen.

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Heel goed gelukt, deze kaart met de (best wel lastige) techniek! Leuk dat je met ons meedoet bij DCL!

Ellen zei

Prachtige kaarten Nelleke!
Bedankt voor het meedoen met DCL.
Groetjes Ellen

!neke zei

Twee mooie kaarten!
Prachtig dat rendier! Groeten Ineke
DT 52WTC

Renate zei

Beide kaartjes zijn wel heel erg leuk geworden.
Al was de weg naar dit prachtige eindresultaat niet helemaal zonder hobbels. ;o)

-xies- Renate.

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Je hebt twee mooie kaartjes gemaakt Nelleke met de mooie techniek van DCL, de bloem is heel mooi maar ook het kaartje met het hertje mag er zeker wezen. Bedankt dat je mee doet bij 52 WTC. Groetjes, Ingrid.

Nancy Soetaert zei

twee heel mooie kaarten! ik moet die techniek van DCL echt nog eens bekijken!
Nancy 52WTC

Henriët zei

Mooie kaarten! Soms zit het wat tegen maar het resultaat mag er zeker zijn.
Groetjes van Henriët

GerJanne zei

Hoi Nelleke, wat een mooie kaarten zijn het! Vanavond ben ik bezig geweest met de techniek van DCL. Wilde het proberen en het is gelukt. Niet makkelijk, maar je moet jezelf ook uitdagen he? Zie je morgen, als je tijd hebt om langs te komen.

Rosina zei

Heel mooi deze 2 kaartjes met die techniek voor DCL Nelleke ...het staat eigenlijk ook nog op mijn to doo lijstje ...maar daar kwam vandaag weer anders tussen helaas
Je heb het heel knap gestempeld en het ik zeker een leuk kerstkaartje geworden
groetjes Rosina
DT 52 WTC

Danielle zei

Wat is dat balen hè, als het mis gaat. Maar je hebt toch mooi twee heel leuke kaarten gemaakt!!

Nicole Parmentier zei

Twee prachtige kaarten! Bedankt voor het meedoen met DCL.

Ellen zei

Mooi gedaan Nelleke...ik wilde eigenlijk ook meedoen met deze uitdaging maar kwam er helaas niet aan toe! Ga het wel eens uitvogelen!
De jouwe zijn goed gelukt!
Groetjes Ellen

Trijntje zei

Leuke kaarten Nelleke. Leuk om eens wat nieuws te proberen. Je hebt gelijk weer wat ouds opgemaakt.... het hertje is heel erg leuk op het mooie groene kaartje. Groeten Trijntje

Art by Zowie Dixon zei

Gorgeous cards!
Thank you so much for entering our ATG challenge at Arty Divas this week. Looking forward to seeing you again next challenge.

Hugs, Zowie xx

Arty Divas DT

Crafts from the Fairy Den {My Blog}

sweet art designs zei

Love your CAS card design. Thank you for joining us at Crafty Hazel Nut's Christmas Card Weekly Challenge - Myrna DT