Mijn lijst met blogs

donderdag 27 februari 2020

Kerst met de pinguïns

Familie Pinguïn mocht vandaag op de kaart. Ze hebben mutsjes op voor de kou haha. De achtergrond is van MD, en de basis van  het blokje waar ik vorige week ook een kaart van liet zien. De kaart is gemaakt naar een sketch, toen ik hem klaar had dacht ik dat ik eigenlijk een sterretjes rand had moeten gebruiken. Die heb ik ook wel, maar niet aan gedacht. In het kader van gebruik wat je hebt, heb ik van het gele dunne papier een bijpassende envelop gemaakt. Lekker knalkleuren.
Verder spreekt het voor zich.
Waarschijnlijk hebben jullie al wel bij GerJanne gelezen wat de date in hield. Na een hele lange tijd kwamen gisteren Miranda en Danoesja op bezoek. En wat was het gezellig! Het is echt wat GerJanne ook schrijft, je kent elkaar niet en je praat en lacht met elkaar alsof je elkaar al jaren kent. Een beetje is dat ook wel natuurlijk door de blogs die we hebben.
Hier de foto waar we met z'n drien opstaan, bijna het halve egel team. (haha)
We gingen ook aan de slag hen hebben schaaltjes gestipt. En dan waren er momenten dat het even stil was. Nou ja, heel even dan! Haha.


                                               
De bakjes aan de buitenkant en Danoesja en ik hebben de buitenkant ook nog gedaan.
Kortom we kijken terug op een hele mooie middag!
Het tasjes maken op het werk was ook een groot succes.
Ik was erg blij dat ik van te voren zoveel voorwerk had gedaan. De dames waren allemaal tevreden en zeiden dat ze een leuke ochtend hadden gehad. Iedereen had al gauw een bestemming voor het tasje. Eentje maakte hem voor haar zwager. ( ik had wel mannen papier meegenomen maar er moesten toch bloemen op. )
De ander maakte hem voor ene vriendin die gauw jarig was, en weer iemand anders deed haar zonnebril erin.
Dank je wel ook voor alle leuke reacties op mijn KKT kaarten. Ik kom zeker ook bij jullie langs, deze week was een volle week.
Challenges:
Cheerfulsketches: sketch, ik heb hem een kwartslag gedraaid.
52 weeks to Christmas: wekelijkse kaart
CHCC: alles mag.
Nu de kaart plaatsten en dan een repetitie van ons gelegenheids koor. Eind mei hebben we een Elvis Presley dienst in de kerk en ter gelegenheid daarvan oefenen wij (gospel) liederen van Elvis.
Bijzonder hoor, van overal komen de mensen vandaan. Voor mij wel bijzonder ik mag graag zingen maar noten lezen... Al heb ik de eerste avond al veel geleerd. En het is een leuke ervaring.
groet, Nelleke




20 opmerkingen:

Henriët zei

Leuke kaart Nelleke! En die gele kleurt knalt er lekker uit maar vind ik wel mooi met dat grijs.
Jullie hebben het vast gezellig gehad met z'n viertjes.
Groetjes van Henriët

Marijke zei

Een leuk kerstkaartje met de pinquins! Lekkere muts en zo lekker geel! Een geslaagde middag zo te zien! Die schaaltjes vind ik super, ik heb gereedschap besteld bij Ali en wil ook eens proberen van die mooie kunstwerkjes te maken! Bedankt voor je bijdrage aan 52 WTC. Groetjes Marijke.

Nancy Soetaert zei

aan de stralende gezichten te zien was het een leuke knutseldate! Tof! en wat hebben jullie leuk gestipt!
Mooie kerstkaart ook Nelleke.
En wat fijn dat het knutselen op het werk goed meegevallen is.
Groetjes
Nancy 52WTC

Annerieke zei

Wat een leuke kerstkaart Nelleke! Leuk accent is het geel. Zo te lezen hebben jullie een gezellige middag gehad, zo leuk is dat. Gospel liedjes van Elvis, die zijn zo mooi hè, succes met oefenen.

Nicolette zei

Een leuke kerstkaart. Leuk die gele accenten. En dat het gisteren gezellig was, geloof ik graag.
Groetjes Nicolette

Rosina zei

Prachtig kerstkaartje Nelleke leuk dat je sketch gedraaid hebt...en wat zullen jullie het gezellig gehad hebben gisteren...mooie foto's...het "hoog" bezoek van GerJanne zijn ook echt schatten van meiden...En jullie zijn lekker aan het stippen geweest....leuke schaaltjes zijn het geworden...
bedankt voor je deelname
groetjes Rosina
DT 52 WTC
DT Cheerful Sketches

Renate zei

Super leuk kerstkaartje. De blocnote rand geeft een stoere touch aan je kaart.
Wat gezellig om een middag te freubelen met je hobbymaatjes. Jullie hebben mooi stippenwerk geleverd.
Heel veel plezier met zingen.

-xies- Renate.

Diny zei

Jullie hebben het echt gezellig gehad Nelleke....ik zag het inderdaad ook bij GerJanne. Het stippen is goed gelukt! Daar kun je mooi op terugkijken!
Je kaartje is prachtig!
Groetjes Diny

Anita van Deur zei

Prachtige kaart winters en kleurrijk.
Een heel gezellig samen zijn lees ik en leuk gestipte kommen.
Groetjes Anita

Angelique zei

Leuke, vrolijke kerstkaart met de pinguins en de gele accenten. Heerlijk dat jullie zo'n gezellige dag hebben gehad en wat een mooie potjes stempelden jullie.
Gave kaartjes maakte je voor het KKT, het had wel even een aanloopje nodig maar het resultaat mag er zijn.
lieve groetjes Angelique

Jantine zei

Heel mooi kaartje, Nelleke. En ontzettend leuk, die kletseldate van jullie.
Leuk ook dat je knutselen met de bewoners zo geslaagd was.
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC,
Groetjes,
Jantine DT 52WTC

cass zei

Fun Christmas card. Thanks for joining us at the CHNC Christmas Weekly this week for our Anything Goes, optional use some GOLD challenge.

GerJanne zei

Ja echt een heel leuk kaartje met de familie Pinguin. Mooie kleuren. En ja wat was het leuk! Ik heb vandaag nog na genoten. Echt bijzonder dat je verder praat als oude vriendinnen!
En meezingen... lijkt me leuk, maar dan zit de hele gemeente in het koor hahaha

Margreet zei

Wat een leuke kaart me de familie pinguin. Dat geel springt er mooi uit, zeker met de bijpassende envelop. Bedankt voor het meedoen bij Cheerful Sketches.
Ik had idd het enthousiaste verhaal van GerJanne al gelezen, maar ook leuk om het hier bevestigd te zien. Mooi gestipt hoor! (Leuk om te doen hè?)
Veel plezier met het zingen.
xxx Margreet

Joanne kramer zei

Wat een super leuke kaart voor de uitdaging bij Cheerful sketches. Dankjewel voor je deelname!
Wat ziet dat er gezellig uit zo met elkaar.
Succes met oefenen voor het koor. komt vast goed. je staat niet alleen zo te horen ;-).
groetjes Joanne

Daphne zei

Ik vind het juist wel leuk dat je geen sterren gebruikt hebt, maar een andere vorm, maakt het net even wat "spannender", sterren ligt zo voor de hand.
Vrolijk hoor, dat geel.
Het verslag van jullie date had ik al gelezen!! Zo leuk om mensen te ontmoeten in het echt.
Jullie schaaltjes zijn echt mooi geworden, allemaal anders, maar toch hetzelfde idee.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Nelleke, lang niet gesproken haha. Wat was het leuk hè? Echt een geslaagd idee van jullie en een geslaagde dag.
Wat brengen die gele accentjes meteen vrolijkheid aan je leuke kerstkaart, die pinguïns blijven grappig. Origineel hoor whaha ;p
Wat gaaf zo'n Elvis Presley mis, ik ben een groot fan van hem. De liedjes: "there will be peace in the valley" , "his hand in mine", "I believe.." en "how great thou art" vind ik prachtige (kerk)nummers. Jammer dat het zo ver rijden is anders kwam ik meezingen hoor (of iedereen daar blij mee zou zijn is een tweede hihi).
Leuk je weer te zien bij 52 weeks to Christmas.
Lieve groetjes Miranda (52 WTC)

Enny zei

Wat een leuke kaart, die pinguïns konden gisteren wel een muts gebruiken ! :) En wat hadden jullie een mooie knutsel-dag ! Groetjes, Enny

Marjolein zei

Wat een leuke kaart Nelleke! Mooie, gewaagde kleurencombinatie. En wat een gezellig dagje! Mooi projectje. Groetjes Marjolein

Trijntje zei

Wat een leuk kerstkaart heb je gemaakt Nelleke. Heel fijn dat jullie het zo gezellig met elkaar hebben gehad en mooie stip kommen hebben gemaakt. Groeten Trijntje