Mijn lijst met blogs

zondag 9 februari 2020

Scrabbelen

Mijn jongste "zussie" werd afgelopen week 50. Ik was bijna 13 toen ze geboren werd. Ik had die avond een schoolfeest en mijn ouders gaven aan dat ze mij en mijn vriendin misschien niet op konden halen van school. Inderdaad we werden opgehaald door de vader van mijn vriendin. Hij bracht mij naar huis, ergens achteraf aan een zandpad. Het was wat glibberig op de weg dus opletten. Achter ons reed een auto die er langs wilde. Dat kon niet door de gladheid en de vader van mijn vriendin bleef midden op de weg rijden. Bij ons huis aangekomen gingen wij de ene inrit op, de ander auto stoof de andere inrit op, en er vloog iemand naar binnen. Binnengekomen wist ik wel hoe laat het was. Wat zou ik doen? Naar boven gaan of wachten? Mijn vader kwam al snel de keuken in en vertelde dat mijn zusje geboren was, een maandje te vroeg.  Of ik haar wilde zien? Natuurlijk! En zo zag ik haar al heel snel na haar geboorte. Een heel klein popje van 5 pond, wat zichzelf niet warm kon houden en met kruiken in de kamer bij de kachel stond. Want verwarming dat hadden we op de slaapkamers niet. 
Nou dit kleine popje van toen, is donderdag 50 geworden. Ze stuurde een hele leuke uitnodiging. (zie hieronder) Natuurlijk telde ik de woorden na, en natuurlijk klopte het ook. Tot ik mijn eigen scrabbeldoos tevoorschijn haalde. Ik vond dat de J met 8 punten, wel heel erg hoog was.
Dus legde ik de woorden uit, en ja hoor, daar kwam een heel ander totaal uit, namelijk 19.
Nou snap ik dat best dat zoiets veranderd wordt, 21 is veel leuker dan 19,  bij mij begon het te borrelen en te kraken daar boven in mijn hersenpan. Als ik nou een scrabbel kaart maak voor haar. Na een half uurtje passen en meten kwam er dus de tekst op de kaart. Ik wilde proberen 50 punten te maken, en ik had er 48. Ik heb een nieuw teken toegevoegd namelijk het vraagteken en daar 2 opgezet om zo tot 50 te komen.
De tekst slaat op mijn "zussie", natuurlijk met een knipoog, maar ook dat ze een ondernemende dame is die van alles aanpakt en bedenkt.
Dit was de uitnodiging, dus die kaart inspireerde mij.
Straks gaan we haar verjaardag vieren, het is nog even afwachten of we kunnen ivm het weer.
Challenges:
A perfect time to craft: alles mag.
Carlins kaartenparadijs: gebruik cijfers en letters.
A bitmore time to crafts: alles mag.
4 seasons swap challenge: jubileum
Doe voorzichtig aan en geniet van de dag.
groetjes, Nelleke 

23 opmerkingen:

karin zei

Wat een leuk idee om dit scrabble kaartje te maken.
Mooi met die achtergrond. Leuk dat je meedoet met de challenge Cijfers en letters bij Carlin's kaartenparadijs.
Groetjes,
Karin DT

Elle-Jeanne zei

Oh wat leuk voor je jarige zus.
Heel leuk gedaan ,de scrabbele kaart.
Fijne gezellige feestmiddag.
Groetjes Elle-jeanne

Irene zei

LEUK verhaal en leuke scrabblekaart Nelleke!Kom veilig heen en weer, hier 4 hoog spookt het flink!
Fijne zondag, XxIrene

Charlotte zei

Wat een leuke kaart en verhaal erbij Nelleke!
Wat moet het leuk geweest zijn om de geboorte van je kleine zus zo bewust mee te maken!
Groetjes, Charlotte

Diny zei

Wow....wat heb je dat super GAAF gedaan Nelleke!
Zo mooi met de letters....het klopt helemaal.
Gefeliciteerd met je zus.
Groetjes Diny

Daphne zei

Dit vind ik nou zo'n leuk idee!!
Sowieso leuk om de uitnodiging te liften, maar om er dan zoveel werk van te maken, wat zal je hoofd gekraakt hebben, hihi.
Mooi verhaal ook over haar geboorte, best bijzonder, als je zelf al een tiener bent, om dan nog een zusje te krijgen. Dat zijn zulke mooie herinneringen, dat maakt jullie band vast nóg sterker.

Marijke zei

Een mooi kaartje en een leuk verhaal erachter! Groetjes Marijke.

carla zei

Een super gaaf kaartje voor je zus haar 50ste verjaardag.
Leuk om er ook de scrabble letters in te gebruiken.
Zowel de uitnodiging als jouw wenskaart vind ik allebei prachtig.
Bedankt voor je deelname aan onze lopende challenge van Carlin's Kaartenparadijs.
Succes !
Groetjes,
Carla

Scraptastisch zei

Geweldige kaart en wat heb jij moeten puzzelen Nelleke...verzin het maar en gaaf dat de uitnodiging je tot nadenken zette! Dat kleine meisje heeft het prima gedaan en wat een leuk verhaal!
Kijk heel goed uit als je over straat gaat hoor!
xx Gerie

Hermien zei

Hoe leuk is dat om de uitnodiging van je zusje te "liften" het ziet er prachtig uit. Ik hoop dat jullie bij haar verjaardag kunnen zijn.

groetjes Hermien

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat heb je die kaart gaaf gemaakt n.a.v de uitnodiging Nelleke. Een van mijn favoriete bordspellen, scrabble alleen kan ik nooit iemand zo gek krijgen om mee te doen :(
Leuk dat je ook dat stenen patroon terug hebt laten komen, ik vind hem top.
Hier spookt het ontzettend, zal blij zijn als het voorbij is. Pas maar goed op.
Lieve groetjes Miranda

Marja zei

Superleuke verjaardagskaart voor je zus(je) Nelleke!...gaaf idee de scrabbel letters te gebruiken. Zo heeft ze wel een hele originele kaart.
Groetjes Marja.

Henriët zei

Wat een super originele kaart voor je zusje. Wat een gepuzzel zal dat zijn geweest.
Ik hoop dat jullie naar het feestje konden gaan. Hier viel het tot nu toe wel mee al merk ik dat het nu wel steeds harder gaat waaien.
Groetjes van Henriët

Rosina zei

Heel mooi kaartje heb je voor je zussie haar verjaardag gemaakt Nelleke...heel leuk om de uitnodiging als inspiratie te gebruiken...daar ben je perfect in geslaagd...
Hopelijk hebben jullie niet zo veel last op de weg dan wanneer zij geboren is...Het spookt hier in het zuidwesten af en toe nog wel hoor...
Maar ik zit heerlijk warm bij de kachel...
groetjes Rosina

Marfien zei

Een superleuk idee en knap gevonden. Je speelt zeker niet zo vaak meer? ik tel nu 56 punten de i de g de s en de n tellen dubbel omdat je ze twee keer gebruikt
maar een kniesoor die daarop let :-)
Ik speel dagelijks webfeud op de computer met mijn dochter en heb net weer een woordje gelegd met zoveel mogelijk punten, lastig zonder klinkers

Renate zei

Ge-wel-dig!!!
Zo leuk om het hele verhaal achter je kaartje te lezen.
En het is ook nog eens een hele leuke kaart geworden.

-xies- Renate.

GerJanne zei

Ik vind hem FANTASTISCH!! Wat gaaf. EN helemaal als ik zie dat ze een soortgelijke uitnodiging heeft gestuurd. Ans zal het super vinden! EN leuk te lezen hoe dat toen ging. Ik weet het ook nog precies toen mijn 'broertje' werd geboren.

Nicolette zei

Wat heb je leuk bedacht. Heel erg leuk.
Groetjes Nicolette

Ans Gilbert zei

Wat een gave scrabble kaart n.a.v. haar uitnodiging, heel mooi gemaakt. Ik hoop dat je veilig heen en terug bent gekomen,
Ansx

Trijntje zei

Wat een enige scrabble kaart heb je gemaakt Nelleke. Prachtig!! Groeten trijntje

Colien zei

Heel gave kaart, leuk dat je hem zo persoonlijk hebt gemaakt voor je zus(je)!
Tof dat je meedoet met onze jubileum-challenge op het 4 Season blog.
grtz Colien

Kellyskardsfl zei

Very nice!!! Thank you for sharing with us over here at "A Perfect Time To Craft" and best of
luck with your entry.

Kelly DT for http://aperfecttimetocraft.blogs
pot.com.au/


Nelly zei

Prachtige jubileum kaart heb je gemaakt.

Bedankt voor je deelname bij 4-Season Challenge Blog.

Groetjes Nelly (DT 4-SCB)