Mijn lijst met blogs

woensdag 29 april 2020

Lieve groetjes van mij

Wat een mooie combinatie voor het Kleurenkaartteam vandaag: oranje en lichtblauw. Desondanks ging het niet van een leien dakje gisteren, maar uiteindelijk toch 2 kaartjes gemaakt.
Diamond painting is hot. Ik zie in mijn omgeving dat verschillende mensen hier mee bezig zijn, en wat een mooie werkstukken worden er gemaakt. Zelfs mijn kleinkinderen van toen 4 en 5 jaar zijn er mee bezig. Mijn dochter kocht kleine pakketjes bij de Action, en ze redden zich er heel goed mee. Mijn dochter maakte een grotere van een foto. Dus oma naar de Action en kocht wat van die pakketjes. Om eens uit te proberen en voor het geval dat de kinderen kwamen. Maanden later lagen ze er nog, en nu komt het er helemaal niet meer van, dus ik ben zelf aan de slag gegaan. Eigenlijk is het best heel leuk werk om te doen. Wel vond ik deze afbeeldingen wat lastig omdat ze niet recht naast elkaar liggen. En ja, oma heeft haar goeie bril niet op (kapot), en dat maakte het wat lastiger en daarbij heb ik ook licht nodig. Het is me wat: hieraan merk ik dat ik geen 30 meer ben. haha.
Ik had wilde met inkt werken, maar had de juiste kleuren niet. Tot ik bedacht dat ik oranje ecoline had, en toen was het achtergrondje snel klaar. Na drogen nog wat spetters, en de vlinder past er goed op. Dat wilde ik ook om met de werkjes die klaar zijn op een kaartje te doen. Dit is nu het resultaat geworden. De tekst van Crealies, die naar mijn idee wat scheef zit, al vond Lieke het wel heel goed kunnen. :-)  Nog een paar glitters en her en der verspreid wat kleine diamonds. Jullie begrijpen vast wel dat ik de restanten in een potje heb gedaan en die zo af en toe voor de kaarten kan gebruiken.
Mijn eerste kaartje wat ik maakte. Op een uit restanten wit papier gesneden kaartje blauw cardstock. Daarover in 3 stukken design papier uit een oud blokje van de Action. Het ovaal is blauw, en daarop een bloem van Ali. Een banner met tekst van Crealies. Hij is wel leuk, maar ook niet helemaal tevreden. Soms is dat gewoon zo, en het kaartje zal zeker zijn weg wel vinden.
Challenge:
Stick it down: cardsketch.
Ik wens iedereen een fijne dag. Voor 10 uur hoor ik of ik moet werken of bereikbaar moet zijn vandaag. Hoe bijzonder is het dat er nog niemand in de coronaunit is. Het zal vandaag vermoed ik online trainingen doen om goed voorbereid zijn als het wel moet. We weten ook nog niet of de bezoekregeling versoepeld gaat worden. We wachten af.
En misschien begin ik ook nog wel aan nieuwe projectjes. Ik zit heel erg in de gebruik wat je hebt modus. En er liggen genoeg ideeën op mijn bureau.
Lieve groet van mij.
Nelleke 



33 opmerkingen:

Irene zei

Oh wát is dat gaaf Nelleke...ik heb géén idee wat het is en hoe het werkt ... soort stippelen???
Je tweede kaart met die leuke bloemen en de ietwat scheve (🤣🤓) tekst is ook heel leuk!
XxIrene

Creatiels zei

Twee leuke kaartjes zijn het geworden. Diamontpainting verwerkt op een kaartje, je moet maar op het idee komen.
Groetjes en hou jullie gezond
Els

Henriët zei

Wat leuk om diamondpainting op je kaart te gebruiken. Samen met de oranje ecoline vind ik het een hele leuke kaart geworden.
Je tweede kaartje is ook leuk maar ik snap wat je bedoelt. Er mist iets....
Groetjes van Henriët

Anita van Deur zei

Heel leuk geworden dat diamond painting op je kaart, de andere vind ik ook leuk.
Wat goed op je werk houden zo, veel succes.
Groetjes, Anita

Jantine zei

Leuk idee om een diamondpainting vlinder op je kaart te plakken. Het is wel gefrut met die diamantjes en goed licht is absoluut een vereiste. Het is niet mijn hobby, zal ik maar zeggen ;-)
Allebei je kaartjes zijn geslaagd, die 2e is wat "braver" ofzo, maar toch ook leuk.
Groetjes
Jantine

Caroline zei

Wat leuk dat je zelf ermee aan de gang bent gegaan. Het resultaat is erg leuk!
Groetjes Caroline

!neke zei

Leuke kaarten !!!
Diamond painting, leuk !
groeten Ineke

Diny zei

Je hebt je lekker uit kunnen leven met de Diamond painting....wat een goed idee om dat ook op een kaartje te verwerken!
Je hebt er een prachtige kaart mee gemaakt en je ander kaartje is ook leuk hoor!
Groetjes en sterkte op het werk,
Diny

Linda zei

Hoi Nelleke,

Wat een gave diamond painting kaart heb je gemaakt!
De vlinder spat van de kaart af zo heerlijk komt íe er op uit. Leuk hoe je dat op een kaart hebt verwerkt.
Je andere kaart is heeeeeeeeeeeeeeeel anders maar ook leuk!
Je hebt de KKT kleuren goed gecombineerd :)
Groetjes LindaT

Nancy Soetaert zei

die diamond painting heb ik nog nooit uitgeprobeerd, pixelen wel, vond ik heel leuk om te doen,zeker als je met foto's werkt.
Ik vind je bovenste kaart de mooiste, leuke achtergrond en een heel mooie tekststempel! de bloemen op je tweede kaartje zijn leuke stansjes.
Goed dat er nog niemand met corona is bij jullie! Hopelijk houden zo!
groetjes
Nancy

Marfien zei

De bloemetjes passen juist goed bij dit papier, mooi kaartje
Hou zelf helemaal niet van DiPa veel te pietepeuterig, maar je hebt er wel een mooi kaartje mee gemaakt
(Dat bloemetjes papier heb ik ook nog . . . )

Marjan zei

Mooi die diamond vlinder tegen de achtergrond, gaaf kaartje! Jij vindt zelf je tweede kaart wat minder, ik vind het juist een topper!

Nicole Parmentier zei

Ik kende het niet maar wat leuk deze daimond vlinder, echt een kaartje dat je wil "voelen'! Ook je tweede (of eigenlijk eerste) kaartje vind ik super. Ik snap niet dat je die zelf niet zo goed gelukt vind, hij is prachtig!
Ook nog even naar beneden gescrold bij je en wil even kwijt dat ook je BBQ schort helemaal leuk is!!

Trijntje zei

Wat is die vlinder prachtig met de diamond painting techniek. Ik weet niet hoe dat werkt maar de vlinder is een topper. De kaart is prachtig gemaakt. Mooie kleuren combi. De andere kaart is ook leuk. Groeten Trijntje

Marijke zei

Toen ik je kaartje met de vlinder zag dacht ik eerst dat hij gestipt was, want dat ben ik nl aan het doen!En ik moest wel lachen om je verhaal, zo herkenbaar, voor mij dan! Je wilt zoveel nog doen maar dan komt toch de leeftijd om de hoek kijken, maar we blijven lekker uitproberen toch? Je kaartje vind ik top, de achtergrond ook met al dat oranje! De tweede kaart is ook een leuke. Ook dat hebben we allemaal wel eens denk ik, dat het resultaat minder is dan we zouden willen, maar hij is leuk hoor! Lekker versturen! Groetjes en succes met werken, Marijke.

Ellen zei

Hoi Nelleke, wat zijn deze kaartjes leuk geworden...allebei heel anders maar beide top!
Ook je vorige kaart is supergaaf geworden!
Als je moest werken vandaag, werkse en anders geniet van je dag!
Groetjes Ellen

Margreet zei

Ik ken het diamondpaining alleen van plaatjes, maar ik vind het er gaaf uitzien op je kaart. Ook een mooie ondergrond. Ook je 2e kaartje is mooi geworden.
xxx Margreet

Laurespage zei

Twee totaal verschillende kaartjes, maar allebei heel mooi !
Groetjes en hou het gezond.
Laurette

Claudia's kaartjes zei

kaartje met de diamond painting is super. Het ander kaartje mag ook gezien worden.

grtjs
Claudia

Colien zei

Wat een leuke kaartjes voor het KKT, beiden zijn heel geslaagd!
grtz Colien

martina's kaartjes zei

wat een leuke resultaten geeft dat ! heel erg mooi zijn ze geworden...
bedankt voor je deelname deze maand !
Hou het vooral gezond,
lieve groetjes, Martina

Petra-loves-paper zei

Leuk hoor om een keer een andere techniek uit te proberen, mooie uitwerking van de KKT uitdaging, groetjes Petra

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Hele leuke kaartjes! En wat origineel, met het diamondpainting erop!

Rosina zei

2 prachtige kaartjes gemaakt Nelleke...en de bovenste is geweldig mooi gedaan met dat Diamond Painting...PRACHTIG in deze KKT kleurtjes en een hele mooie vlinder...ook de 2e is een toppertje hoor
En dan moet ik je nog bedanken voor het prachtige kaartje wat ik van je gekregen heb voor mijn verjaardag...heel mooi met die grote uitgestanste tekst...Ik ben er heel blij mee ...nu kan ik nog lang nagenieten van al die kunstwerkjes...
groetjes Rosina

Femminde zei

Wat super leuk gedaan met dat diamant painting!!
Ga je binnenkort mailen.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Daphne zei

Zo te lezen heb je er een hobby bij.
Wat leuk zeg, om dit op een kaart te verwerken.
Ik gebruik ook veel spullen uit voorraad, heerlijk om door mijn eigen spullen te zoeken naar bruikbare dingen.
Je 2de kaart is ook erg leuk.
De bloemen zijn mooi, mooie stans.

GerJanne zei

Leuk! Ja, Willemijn is er ook mee bezig geweest, vond ze leuk om te doen. EN jouw kaart met de diamanten is erg leuk! Mooi die 'vlek' als achtergrond.
Je andere kaart is ook gaaf! Mooi kleuren combi.

Nancy zei

Hey Nelleke,

Twee heel mooie kaarten, heel verschillend maar super leuk...
Mooi ook hoe de bloem op de 2de kaart zo goed bij het papier past...

Liefs,
Nancy

Sarah zei

Wauw. Die eerste knalt en is super mooi. Die vlinder geeft een tof effect!
Je tweede is ook mooi, hij is gewoon zachter en dat papier heb ik ook nog liggen. Fijne dat jullie Corona vrij zijn , houden zo! X

gerrie zei

Wat een originele kaart met die vlinder, goed bedacht met deze moeilijke ()voor mij) kleuren.De tweede kaart is ook erg leuk, super.
Groetjes, Gerrie.

Alison zei

Such bright, happy colors, great take on the sketch. Thanks for playing along with us at Stick It Down.

MJ's Kraze zei

Love the bright colors. Thanks for sharing at Stick It Down blog.
Mandi, card DT

Monica Maier zei

Such a pretty card, I really like the colors! Thanks for joining us at Stick It Down this month!

Monica- Card DT
https://monicascraftcorner.blogspot.com/