Mijn lijst met blogs

vrijdag 17 april 2020

Met dank aan Jet

Met dank aan Jet, misschien een beetje een rare titel van dit blogbericht. Dat zit zo. Een paar jaar geleden kocht ik een notitieboekje van 'Jet' bij het Kruidvat. Ik kon hem niet laten liggen, ik vond hem zo gaaf! Er zaten allemaal stickers en plaatjes bij. Ik dacht daar maak ik er wel wat kaartjes uit. Welgeteld eentje had ik er gemaakt. Hij belande in de kast, en van de week vond ik hem weer terug, en blader er door heen. Opeens wist ik het! Ik heb nog een schrijfboekje nodig omdat ik met mijn zusjes de 100 dagen schrijf challenge doe en mijn eerste boek is bijna vol. Elke dag krijgen we een vraag en die moeten wij beantwoorden. We zitten nu bij vraag 62. Eerlijk gezegd schrijf ik niet elke dag maar schrijf ik een aantal dagen achter elkaar. 
Aangezien ik in de 'gebruik wat je hebt' fase zit, was ik heel blij met dat boekje. Onderaan dit bericht zie je hem staan. In het boekje zaten al lossen vellen papier en stickers die ik er al uit gehaald had, daar heb ik een aantal kaarten van gemaakt en van de restanten deze 2 tags en minikaartje. 
De kaarten komen later, anders wordt het bericht veel te lang.
                                             
Tag 1. 3 kleine stukjes op de tag geplakt, een oranje balkje eroverheen (hihi, het was net iets te weinig). De bloem uitgedrukt en bijgeknipt en op wit papier geplakt. Hallo van Crealies en 2 glitters.
Mini kaartje. 2 kleuren papier, op de rand een vilten rand wat er al heeeel lang lag. Dezelfde bloem gebruikt, en een klein hart oranje met glitter. Hallo erop en links een stukje label uit een doordrukvel.
Tag 2: 3 stukje papier, op de randen een smal reepje om de net iets ongelijkheid weg te moffelen. Zelfde verhaal met de bloem, gemat op zilver papier, een oranje hart en een paar takjes en glitter erop.
Met veel plezier dit alles gemaakt, ik hou van de Hollandse frisse kleuren.
Challenge:
Dutch card lovers: Hollandse kleuren. Tag 1. 


Hier nog even het boekje waar het allemaal mee begon, en die binnenkort echt in gebruik genomen wordt.
Groet, Nelleke 





14 opmerkingen:

Jantine zei

Wat een leuke vrolijke kaart en tags, Nelleke. En leuk dat je een notitieboekje vond dat goed van pas komt. Wat houdt die challenge precies in? Van wie krijg je de vragen? Klinkt heel leuk.
Groetjes
Jantine

Diny zei

Wat ontzettend leuk gedaan Nelleke.
Prachtig papier en leuke ideetjes!
Wat je zegt , zo'n mooi boekje kun je gewoonweg niet laten liggen!
Groetjes Diny

Femminde zei

Beste Nelleke,

Wat een super serie!! Leuk dat je het nog had liggen.
Fijn weekend!!
Groeten van Femminde

ps. het lukt mij niet om een mail te sturen, mijn adres is femminde@gmail.com

Nicole Parmentier zei

Leuk hoe je weer helemaal geinspireerd kunt raken van iets wat je al tijden in de kast hebt liggen! Je tags en kaartje zijn echt heel erg leuk geworden en ook het boekje is prachtig. Wat een leuke challenge om samen met je zussen te doen! Bedankt voor het meedoen met DCL.

Henriët zei

Wie wat bewaard die heeft wat! Dat geldt nu zeker voor jou. Wat heb je een toffe labels gemaakt.
Het notitieboekje ziet er mooi uit. Echt zo'n boekje waarvan ik het ook vaak zonde vind om te gebruiken.
Die 100 dagen challenge maakt me wel nieuwsgierig.
Groetjes van Henriët

Ellen zei

Superleuke serie heb je gemaakt...ik word hier echt vrolijk van! Prachtige bloem erop!
Leuk hoor wat zo’n boekje teweeg brengt!
Groetjes Ellen

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een leuke frisse en vrolijke serie Nelleke. Ik vind die sprieten die je achter de bloemen hebt gemaakt écht iets speels toevoegen en wat mooi gefotografeerd allemaal. Genieten dit.
Lieve groetjes Miranda

Marfien zei

Leuk boekje, al schrijvend "zie" je zo weer een nieuwe kaart, zo raak je niet uitgeknutseld :-)

!neke zei

Leuk dat boekje !
Mooie kaart en tags !
Zo zie je weer , wie wat bewaart .....heeft wat !
Fijn weekend !

Daphne zei

Leuk is dat toch hè, als je iets terug vind wat je dan goed kan gebruiken.
Je hebt zomaar ineens een paar leuke kaartjes/labels gemaakt.
Hollandse kaartjes vind ik altijd erg leuk!

GerJanne zei

Wat ontzettend leuk Nelleke. EN dat je het weer terug vond en dat de tags die je ermee gemaakt hebt!
Even een vraag over de challenge met je zussen. Beantwoorden jullie elke dag dezelfde vraag en laten jullie dat ook aan elkaar lezen na afloop? Of hoe werkt het?
Klinkt wel leuk!

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Wat leuk gedaan!! En wat heerlijk dat je de spullen gewoon had liggen. Leuke kaartjes zijn het geworden Nelleke. Dankjewel voor het meedoen bij DCL!

Trijntje zei

Wat een leuke labels. Het papier is heel erg mooi. Ze zijn heel leuk samrngesteld. De bloem maakt het leuk af. Groeten Trijntje

anja curvers zei

Heel erg leuk allemaal fijn dat je weer meedoet bij DCL.