Mijn lijst met blogs

zondag 5 april 2020

Nieuwe uitdaging voor de Egel

Een nieuwe uitdaging van de Egel vandaag. We willen een echt langwerpige kaart zien gemaakt naar een sketch. Dus geen 10x15 maar bv 20 x 11 Deze is gemaakt met een stans van de Action. Op de Egel kun je de sketch vinden en is eenvoudig gehouden. Tot mijn schrik kwam ik de stansen van de Action tegen. Deze had ik volgens mij nog nooit gebruikt. Het was erg leuk om de stansen te gebruiken, 3 keer stansen en de basis is klaar. Onder het dwarse stuk zit een label.  Het plaatje heb ik op de label geplakt, en vind ik zelf zo leuk. en Toen nog papier erbij gezocht uit een oud blokje. De tag in de vorm van de stans gemaakt, daarop het plaatje. Het witte papier door de embossing van MD gedraaid. Daarop wat fruit van Marleen. En dat vragen we ook op de kaart.
Leuk om te maken en we hopen dat jullie allemaal weer massaal mee gaan doen.
De kaart is al bij mijn zus in de bus geploft vandaag als beterschap en om sterkte te wensen. Helaas heeft zij corona opgelopen in het verpleeghuis waar ze werkt.
Gelukkig heeft ze milde klachten en laten we hopen dat het zo blijft.
Vanmorgen was ik op de fiets naar mijn eerste dienst in de corona unit toen ik gebeld werd. Er zijn nog geen cliënten en ik kon weer naar huis en moest stand-by zijn. Natuurlijk zijn we heel erg blij dat het zo goed gaat. Het was even schakelen maar ook genieten om met Lieke te puzzelen, in de kas gezeten, (op terras waaide het te hard en was frisjes)  Verder buiten aangerommeld. 2 kleinzonen kwamen met hun vader op cake brengen die ze zelf gebakken hadden. Wat waren die lekker zeg!  De kinderen weten het ook zo goed en blijven gewoon een stukje bij ons uit de buurt. Natuurlijk zijn we heel erg blij dat het zo goed gaat. Ook met Thomas gaat het zo goed. Ze hebben het echt goed met elkaar. Wel is de woning een risico woning en zijn de beschermingsregelingen wat aangescherpt. Vanavond werden we gebeld of ze het haar van Thomas met de tondeuse mochten doen. Iets wat ik altijd deed. Ze draaien er de hand niet voor om en doen het gewoon, wat zijn ze veelzijdig, zo fijn!
Benieuwd of ik straks nog moet werken of het weer hetzelfde als gisteren is.
Genieten van het mooie weer doe ik zeker en ik hoop zo, dat het met de corona de goede kant opgaat.
Groetjes, Nelleke

8 opmerkingen:

Henriët zei

Super mooi kaartje Nelleke! Het plaatje heeft wel iets weg van Vera de Muis die vroeger in de Libelle of Margriet stond.
Mooi DP gebruikte je voor de achtergrond.
Fijn dat het met Thomas zo goed gaat. En beterschap voor je zus. De man van een collega van mij heeft het ook. Hij ligt nu op de IC aan de beademing en wordt in slaap gehouden....
We blijven duimen.
Groetjes van Henriët

Daphne zei

Dat is zeker even schakelen, als je klaar bent om te gaan werken, maar je hoeft niet.
Ook wel weer fijn, want dat betekend dus dat er geen patiënten verschuiving nodig is...... succes, ik vind het zo knap dat je het doet!!
Mooi om te lezen dat jullie de mooie, goeie dingen om je heen blijven zien, dan voel je je beter dan wanneer je in een dp zit.
Wat vervelend voor je zus, wat lopen verzorgers van woonzorg tehuizen, verpleeg tehuizen of thuis zorgers toch een risico...... bah!!
Je kaart voor haar is prachtig, daar zal ze blij mee zijn!!
Mooi papier, ik heb die snijmallen ook, bedacht al meteen dat ik ze voor deze challenge ga gebruiken.

Marfien zei

Vrolijke kaart, lekker fris van kleur, daar knapt een mens van op. Vandaag weer een mooie dag voor in de tuin, geniet er van

Trijntje zei

Wat een prachtige kaart heb je volgens de schets gemaakt. Daar zal je zus blij mee zijn. Inderdaad te hopen dat het bij milde klachten blijft.. geniet van de tuin vandaag. Hopelijk mag je thuis blijven. Veel sterkte. Groeten Trijntje

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Nelleke, wat een plaatje deze frisse kaart. Wel schrikken dat je zus het virus op heeft gelopen en inderdaad hopen dat het bij milde klachten blijft. Fijn dat ze zo attent en veelzijdig zijn in het huis waar Thomas verblijft. Hopelijk hoef je nog niet te werken en kun je genieten van het zonnetje.
Lieve groetjes Miranda

GerJanne zei

Hoi Nelleke, wat een leuk en vrolijke kaart is het toch. Ik hoop voor je zus dat het voelt als een griep en dat het bij haar snel over is.
Goed zeg, hoe het gaat bij Thomas. Bij Guus is het ook allemaal prima!

Rosina zei

Heel mooi dit voorbeeldkaartje voor weer een leuke challenge Nelleke...en zeker de bestemming is mooi..wat naar dat je zus die nare griep onder de leden heeft...hopenlijk gaat het snel beter met haar..en dat Thomas ook heel goed opgevangen wordt daar in het huis...het is toch allemaal een nare toestand...
groetjes en hou je gezond
Rosina

Gerrina zei

Mooie kaart! En naar om van je zus te horen. Bijzonder wat voor werk jij doet; knap! Wees voorzichtig en geniet dat je net als anderen even wat meer tijd hebt... Fijn weekend!