Mijn lijst met blogs

donderdag 14 mei 2020

Beer viert Kerst en pensioenperikelen





Daar ben ik nog met de wekelijkse kaart. Hij lag al een tijdje klaar om geplaatst te worden. Bezig met andere dingen. Gisteren was Wim zijn laatste werkdag, en daar hebben we aandacht aan besteed om er, ondanks de corona, een mooie dag van te maken. Dinsdagavond zetten de kinderen een groot bord met een tekst erop voor het huis en een grote opblaastractor met een boer erop. Ik had een mooie taart bij de bakkerij op het terein besteld en die werd bezorgd door een collega die we heel goed kennen. Hoe leuk was dat allemaal.
De kinderen kwamen om beurt een bakje met gebak doen, en natuurlijk moest er ook een frikandel gebakken worden. En werd er met champagne getoast.  Er komt nog een afscheidsreceptie, die is nu uitgesteld door de corona. Maar voor nu kijken we terug op een mooie en bijzondere dag. Wim vindt het nog erg vreemd, heeft 48 jaar ook bij dezelfde werkgever gewerkt.
Maar nu vooral ook genieten en thuis aan de slag. We hebben al weer grootse plannen voor september.  :-) Vandaag ook al vreselijk gelachen. Wim had een plant buiten gezet en zag de oude stenen rioolbuis waar vetplanten in groeien scheef staan. Hij door de knieën, armen om de buis heen, en wilde hem recht zetten. Knapte de buis en hij vloog achterover. Ik zat binnen, hoorde een bonk, keek naar buiten en zag iemand met 2 benen omhoog heel hard lachen.....
Ik ben druk geweest voor een cadeautje voor Wim, die is gisteren gelukkig af gekomen. Die laat ik een andere keer zien. Dat betekende wel dat ik weinig in blogland ben geweest. 
Nu dan de kerstkaart.
Deze kaart is gemaakt met de sketch van Cheerfull. Zo leuk om te maken.
Het plaatje is een oude kaart en kwam ik toevallig tegen. Design papier van SL. Wat kleine bloementjes en het laatste kerstboompje van Colien. randjes ruw gemaakt en wat sterretjes.
Challenges:
52 weeks to Christmas: wekelijkse kaart.
CHCC: alles mag, optie 2 of meer bomen
24 Christmas: 009 Sneeuwvlok.

Nog even een paar foto's geweldig he? Als je inzoomt zie je de frikandellen en de bel  hangen.
De linker foto op de taart is van uit de periode dat ik hem leerde kennen...…
Komende week probeer ik de schade weer wat in te halen en ook weer even gewoon lekker freubelen.
Dag! Groet, Nelleke

9 opmerkingen:

Ellen zei

Wat super leuk Nelleke...gefeliciteerd voor Wim met zn pensioen en nu lekker genieten van de welverdiende rust! (hij zal daar vast wel anders over denken den ik) Jullie hebben er een mooi feest van gemaakt...leuke foto’s en een prachtige taart! 🥳🎂
Ook je kaart is een beeldje...top!
Groetjes Ellen

Anita van Deur zei

Welverdiend na zoveel jaren werken en nu heerlijk genieten van het pensioen. Mooi kaart Nelleke altijd leuk om met een sketch te werken, lief plaatje.
Groetjes, Anita

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een leuk verhaal Nelleke en ik denk dat het alsnog ondanks de rare tijd toch een hele leuke dag is geweest voor jullie. Fijn dat jullie al lekker vooruit aan het plannen zijn, goed teken ;) Mooie foto's en nu heb ik meteen een indruk van jullie huis. Wat gaaf die grote opblaasbare tractor.
Ook je kaart is een leukerd geworden. Knap dat je eraan toegekomen bent.
Gezellig je weer te zien bij 52 weeks to Christmas.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Marijke zei

Dat zal best wel een leuk feest geworden zijn ondanks de maatregelen van corona! Zijn er veel mensen langs geweest voor de frikandel? Je kaartje is ook een mooie! Lief beertje en een mooie sketch! Fijn dat je nog meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke.

Jantine zei

Wat een lief kerstkaartje, Nelleke. Schattig beertje!
En toch heel feestelijk zo, Wim zijn pensioen, ook al is het anders dan gedacht. Het zal inderdaad wel wennen worden voor Wim, na 48 jaar werken!
Leuk dat je meedoet met 52WTC,
groetjes
Jantine DT 52WTC

Marfien zei

Maandag is de eerste echte rare dag, een beetje vreemd zogezegd
maar alles went, zelfs een gepensioneerde vent ;-)
(een ervaringsdeskundige)

Suze zei

What an adorable christmas card. Thank you for joining the Include A Tree or More Challenge at CHNC.

Trijntje zei

leuke kerstkaart heb je gemaakt Nelleke. Leuk om de boel zo te versieren voor je man. Ziet er erg leuk uit. Mooi verhaal van de buis... Fijn dat er zo om de beurt mensen langs kwamen. Is het toch nog een beetje feest. Best lastig in deze tijd. Geniet maar lekker . Groeten trijntje

Nancy Soetaert zei

Ik zag al je kadootje voor je man, maar dit bericht had ik gemist, supertof!
Mooi kaartje ook met de schets van Cheerful Sketches. Dankjewel dat je meedoet!
Fijn Pinksterweekend
Nancy CSC