Mijn lijst met blogs

vrijdag 22 mei 2020

Grote vlinder

Op de facebookpagina van de goedkoopstehobby.nl  stond een vraag voor gastbloggers. Daar heb ik op gereageerd. De bedoeling is dat ik 2x per maand een kaartje maak met producten van Marianne Design, en die kaarten komen op een blog bij hun webwinkel te staan. Om te weten wat precies de bedoeling was, heb ik deze kaart gemaakt is al via de link blog over jou hobby te vinden.
Ik schreef er onderstaande tekst bij. 

De grote vlindermal is prachtig. Toch krijgt die niet helemaal de aandacht die hij verdient.
Ik denk dat dit ook wel komt omdat je moet weten hoe je hem moet gebruiken.
Daarom heb ik deze kaart gemaakt.
Ik ben eerst aan het uitproberen geweest wat het handigste was.
Het makkelijkste vind ik om hem zo te maken zoals ik het beschreven heb.  Je kan hem ook in 1x uitstansen en het tussengedeelte meenemen, dat is echter wel heel precies meten.
·        Snijd 2 stukken papier van 13,5 x 13,5 cm.
1 keer van basis papier en 1x van designpapier. (of 2x basispapier wat je maar wilt)
·        Stans de 2 helften van de vlinder uit van basispapier of papier van keuze.
Leg dit ongeveer een centimeter van de kant.
·        Ril even extra op de vouwlijn en vouw deze voorzichtig om.
·        Plak de centimeter die over is,  tussen het basispapier en designpapier.
·        Doe dit ook aan de andere kant en controleer of de vlinder goed over elkaar aansluit.
Soms moet je nog heel iets van die kant snijden zodat de vlinder goed over elkaar past.
·       En dan kan het versieren naar eigen smaak beginnen.
Ik heb designpapier van Marianne design gebruikt. Daarop kwam een vierkant blauw en een  ronde stansmal. Op de ronde stansmal heb ik een mooie stempel gebruikt van de condoleance serie en een kleine vlinder die ik al een poosje heb. De ronde mal is ook van Marianne design, dat is al een oudje. Maar je kan de kaart naar eigen inzicht afmaken.

Gebruikte materialen van Marianne Design:
Vlinder: LR0638
Stempels: CS1041
Vlinder klein: LR0356
Ronde stans: CR1201
Papier: PB7054
                                    
Al met al was het heel erg leuk om deze kaart te maken en je hebt echt wel iets bijzonders.
De vlinder en stempelset zijn bij https://www.goedkoopstehobby.nl/ verkrijgbaar. Je kunt natuurlijk een kaart maken zoals jij dat wil en met de materialen die je al hebt.  
Vragen mag natuurlijk altijd. Dat vind ik juist heel erg leuk. Want het is altijd heel erg leuk om ervaringen te delen over deze prachtige hobby die we hebben.
De kaart is gemaakt naar sketch saturday maar die is al verlopen.
Challenges:
The sketchy challenge: alles mag
Love to Craft: alles mag
A bit more time to craft: alles mag
Groetjes en een fijne dag.
Nelleke


7 opmerkingen:

LisannesKaartenhobby zei

Wauw, wat een stijlvolle variant met de vlinder voor deze gelegenheid! Alles past perfect bij elkaar

Hobbygroet,
Lisanne

martina's kaartjes zei

Leuk kaartje heb je gemaakt !
grtjs, martina

Daphne zei

Zo zeg, die is mooi!!

Caroline zei

Wat leuk dat je je hebt aangemeld als GD. Je hebt een prachtige kaart gemaakt! Ziet er indrukwekkend uit.
Groetjes Caroline

bolletjelucky.blogspot.com zei

O wat leuk dat je als gastdesigner een kaart voor hun mag maken Nelleke. Het is een plaatje met die mooie grote vlinder.
Lieve groetjes Miranda

Scraptastisch zei

Ik zou niet weten wat ik met deze stans aan moet, hihi maar jij wel!!! En dan kom je er ook nog eens mee in een web winkel te staan van goedkoopstehobby.nl ...grote eer Nelleke, succes!
xx Gerie

Ellen zei

Heel mooi kaartje! Gezellig dat je meedoet bij The Sketchy Challenges.

groetjes, Ellen