Mijn lijst met blogs

zaterdag 2 mei 2020

Doosje en kaart knutseldate in december.

Gisteren liet GerJanne het doosje zien welke zij had gemaakt tijdens onze knutseldate vorig jaar december met Irene, Aartje, GerJanne en ikzelf. Dit doosje stond er bij mij ook nog steeds om te laten zien, terwijl ik hem eigenlijk gelijk had afgemaakt. Nu bij deze dus. Ik gebruikte 2 kleuren geel en groen. Thuis er een mooie bloem opgemaakt met een gouden hart en wat gouden sequins hier en daar. Nu nog ene bestemming zoeken.
Challenge:
DAK: maak een doosje of verpakking.
Hier zie je hem nog een keer. 
                            
Daarna maakte we een vlinder. Op aquarelpapier depte ik 2 kleuren distress oxide. Daarop stempelde ik een grote vlinder en mochten we daarna her en de stukken van de vlinder ontkleuren door met een kwastje met chloor te bewerken. Daarna sneed ik de vlinder in vieren, en matte ik dit op geel papier. Dat plakte ik weer op een basiskaart. Een tekst en gouden sequins maken het af. Ook deze kaart staat er al die tijd, zonder te plaatsen. Dat doe ik nu want ik ga hem versturen. Naar een gezin waar ze te maken hebben met een groot verdriet. Dit omdat de ouders van hem allebei zijn overleden door corona.
Als je zoiets hoort denk je wat is het toch een verschrikkelijke ziekte. Dan is het minste wat je kunt doen een kaartje sturen.
Ik hou het kort, nu lekker een wijntje en tv kijken.
Groet, Nelleke 

13 opmerkingen:

Rosina zei

Dat zijn 2 schitterende creaties Nelleke een heel mooi doosje is dat in prachtige vrolijke kleurtjes en een hele mooi bloem erop
En ook je vlinderkaartje is geweldig mooi...mooi ook hoe je die vlinder hebt bewerkt
alleen jammer dat de bestemming minder vrolijk is...Ik dacht dat bij jullie het coronavirus niet zo erg heerste dan hier in Brabant...wel heftig dat ze allebei overleden zijn...
lieve groetjes
Rosina

GerJanne zei

Ik zit ook net aan een wijntje... je doosje is heel mooi, zachte kleuren en een mooie bloem!
Ook je vlinderkaart, ik was al helemaal vergeten hoe die van jou eruit zag. Wat erg als beide ouders door corona overlijden. Sjonge..dat is heel verdrietig! Dan komt zo'n mooie kaart vast op de juiste plek.

Gerrina zei

Wat een mooie basis heb je voor het doosje gemaakt... enne die bloem past super! En dan nog een mooie kaart; heerlijk zo'n stempel date! Fijn weekend!

Henriët zei

Super leuk doosje en een mooie kaart die vast steun en troost zal bieden in zo'n moeilijke tijd.
Groetjes van Henriët

Marja zei

Leuk doosje en een hele mooie kaart Nelleke!
Groetjes Marja.

Kaartenkraam zei

Wat is de impact van corona toch vreselijk. In mijn omgeving zijn ook al diverse mensen eraan overleden waaronder een hele goede vriend. Een kennis van mij staat voor hetzelfde als wat jij beschrijft, zijn vader is inmiddels overleden en zijn moeder vecht nog steeds regen de ziekte, zo vreselijk!

Het doosje wat je hebt gemaakt is erg leuk, daar vind je vast wel een bestemming voor en de kaart is heel mooi, ik zie er wel een bepaalde symboliek in van dat ondanks dat we verscheurd worden door corona er toch nog wel veel moois te beleven valt.

groetjes van Ank

Daphne zei

In het doosje kun je en klein kadootje, koekje of bonbon doen.
Je kaart, ik word er stil van, wat is die mooi!!
Verschrikkelijk om zulk nieuws te krijgen!
Maar je kaart zal zeker gewaardeerd worden en steun geven. In deze tijd is dit extra nodig.

Caroline zei

2 mooie creaties!
Groetjes Caroline

Alex zei

Hello Nelleke,
beautiful box. Love the used colors!
Thanks for playing along with us at our present challenge at Do-Al(l) Kreatives and good luck. Hope you will join us next month again.

Crafty greetings
Alex

*Owner* Creative Crafting Uncles {#04 – Steampunk}
*DT + Admin* Do-Al(l) Kreatives{#41 – Twister Sister}
*DT* Kreativ-Tanten Challenge{#41 – Say yes with pearls and/or gems}
*GDT* Arty Divas {#20 – Anything goes}
Alex' Kreative Seite

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een prachtig doosje met een hele mooie bloem erop verwerkt. Je kaart met vlinder is ook een beauty Nelleke. Vreselijk dat beide ouders zijn overleden aan Corona.
Lieve groetjes Miranda

Marfien zei

leuk doosje en goed gelukt, ik vouw steeds scheef :-(
De kaart is mooi geworden, goed voor een condoleance

Billie A zei

Great color and fun flower design on your fun box. Thanks for sharing over at Do-Al(l)creative.

Doris Klein zei

Both projects are so wonderful. I really love the colours... Very nice done!

Thanks for playing along with our Do-Al(l) Kreatives Challenge and good luck!

Hugs and please come back soon!
Doris
Kleido’s BastelStüble
*Owner* Do-Al(l) Kreatives
*List Manager* Challenges for Days