Mijn lijst met blogs

woensdag 12 augustus 2020

Liften 3e uitdaging en nog meer

Op deze snikhete zomerdag plaats ik even wat kaartjes. Vanmorgen met het uitpakken van de kast bezig geweest, nu tijd om straks even mijn hobbykamer in te duiken. Koud is het daar niet maar met een ventilator goed te doen. Ook loop ik al de hele dag met een natte doek in mijn nek en dat is erg prettig.
Zondag had ik een begin gemaakt met deze 3e liftkaart van Marfien. Ik ben dicht bij de te liften kaart gebleven, wist dat ik dit soort papier nog had. Voor de vlinder heb ik een stukje wit papier bewerkt met distress oxide en daarna uit gestanst. Daarachter bruin papier. Dit alles gemat op bruin papier en daarna op een langwerpige strook papier. De tekst met embossing gedaan. Ik had nog een oranje envelop ooit gemaakt van oranje behang. Daarop wat bruine reepjes en een wit etiket geplakt. Het is een echt use your stuf kaart geworden.
Er gingen nog een paar kaarten de deur uit die ik nog niet had laten zien. Kleine kaartjes met inkt bewerkt. Een mooie basis stans van de Action gebruikt en een gedeelte omgeslagen. Daarop een mooie bloem gemaakt, waar ik eerst met een stencil de kaart wat bewerkt heb.
De binnenkant van de kaart. Op de basis kaart groen papier en daarna het kleine kaartje in de vorm gemaakt. 
Het andere kaartje. Daarvoor weer een andere stans van de Action gebruikt en een deel omgeslagen.
De voorkant bewerkt met inkt en daarop een tak met bloemetjes. 
Weer de binnenkant, links zie je nog een dwarse streep groen, maar is niet te zien op de foto.
Het was heel leuk om met deze kleine kaartjes te werken. Er liggen er nog wat klaar om te plaatsen, nu nog 9 te gaan om te maken. :-) 
Ondanks de warmte een fijne dag. Maak er wat van. Tot morgen dan kom ik weer met een kerstkaart want die is al klaar.
Groet, Nelleke 


7 opmerkingen:

Caroline zei

Wat een leuke kaartjes laat je zien.
Groetjes Caroline

Anita van Deur zei

Super leuk zijn je kaartjes!
Fijne avond.
Groetjes, Anita

Elle-Jeanne zei

Leuke kaartjes Nelleke.
En dat met zo weer.
Groetjes Elle-jeanne

Marfien zei

een hele mooie lift, vond dit ook wel een bijzondere uitdaging
Je andere kaartjes zijn leuk in dat kleine formaat

GerJanne zei

Wauw wat een gave kaartjes! Bij de lift ben je behoorlijk dicht bij die van Annerieke gebleven. Leuk. En de andere is ook weer een top idee zeg! Nog niet aangedacht om er een ander model van te maken...ik loop ook steeds met een natte doen in mijn nek. Lekker!

GerJanne zei

doek

Irene zei

Hoi Nelleke,

Zoals zó vaak in het écht nog Leuker dan op het blog, héél lief en attent van je om een kaartje aan ons te sturen!De andere 2 zijn óók beeldig en wat een super idee om een stuk om te vouwen!
Éindelijk hier óók regenal loopt de temperatuur nu al weer behoorlijk op en zit er hoge luchtvochtigheid bij dus voor Ben is en blijft het afzien en zó kun je ook niet aan je conditie werken helaas. Het is al bijna 4 jaar tobben met hem en ik heb het er moeilijk mee hem keer op keer zó te zien maar we maken er het beste van. In freubelen/bloggen heb ik totaal géén zin, alle verdrietige dingen van dit jaar breken me een beetje op maar ook dát gaat weer even, het hoort nu eenmaal bij het leven maar leuk is anders.
Lieve groet, succes met de spannende verbouwing!
XxIrene