Mijn lijst met blogs

woensdag 26 augustus 2020

Liften en kleurenkaartteam

Vandaag heb ik enkele uitdagingen gecombineerd. Ik wilde graag de laatste liftkaart van Marianne nog maken en met de kleurenkaartteam meedoen. Daar zijn vandaag de kleuren aubergine en donker zalm. Een prachtige combinatie, toen ik het voorbeeld bij Martina zag wist ik gelijk welke kleur zalm GerJanne bedoelde. Ik heb namelijk die kleur in een bolletje katoen. Al een tijd ben ik bezig om met garen van oa mijn moeder een deken te haken. Ik liet haar dan zien wat ik gemaakt had en daar genoot ze zo van want ze kon het zelf niet meer. Helaas had ik te weinig zalmroze, niet goed ingeschat toen ik met haken begon. Ik kocht garen erbij maar dat was het toch net niet, ik werd er niet blij van. Van het voorjaar heb ik een oproepje op Marktplaats gezet of er iemand was die dat merk en kleur garen had. Dat had ik op mijn IPAD gezet, en het helemaal niet in de gaten gehad dat er reacties waren gekomen. Een paar weken geleden zag ik het pas! Toch maar gereageerd of de dames het nog hadden, en jawel hoor, het leverde mij 4 bolletjes garen op in het juiste merk en kleur. Kun je voorstellen hoe blij ik was! 
Dat is ook de reden dat ik een draadje gebruikt hebt voor de kaarten van vandaag.
Zondagmiddag heb ik een tijd in mijn hobbykamertje gezeten. Heerlijk was dat. Weet je waar de meeste tijd in zat? In het zoeken naar de kleur donkerzalm. Heel wat blokjes doorgespit, en wat schets mijn verbazing: het lag op mijn bureau in een blokje wat er lag voor een andere kaart.
Het kaartje was daarna snel gemaakt en spreekt verder voor zich. 
Een scrapling in aubergine lag er ook nog van de vorige keer. Daar ook mee aan de slag gegaan. Een bloem gebruikt van Ali, die ik nog nooit gebruikt heb, daarom deze tevoorschijn gehaald. Alles vastgezet met een splitpen in de juiste kleur. Een takje van MD, ook te weinig gebruikt, en een tekst van Crealies.
Het was fijn om bezig te zijn.
Ik ben benieuwd wat ik vandaag te zien krijg. Ik kom zeker bij jullie langs, is het niet vandaag dan is het morgen wel.
Dag! Nelleke. 

 

23 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

helemaal mooi zijn je kaartjes geworden, vooral de tweede draagt mijn voorkeur. Gek hoe het allemaal kan lopen he ? =)
bedankt weer voor je deelname,
grtjs,martina
x

Sarah zei

Mooi! Je verhaal is leuk en nu ben ik benieuwd wat je aan het haken bent. Zal vast nog hier passeren. Haakprojecten duren gewoon veel langer tot het eindresultaat, fijn dat je de wol nog vond. Fijne dag!

chantal zei

Een verhaal met een goed eind.
Je kaartjes zijn mooi, als ik het bij anderen zie vind ik het een mooie combinatie
LIefs Chantal

Anita van Deur zei

Wat een mooie kaartjes Nelleke, halen dat deed ik ook veel, gaat nu niet meer, ben benieuwd naar je haakwerk, gelukkig dt je nog wat bolletjes kon krijgen.
Fijne dag.

Ela zei

Prachtige vooral de laatste vind ik schitterend. Ik hou van die kleurencombi. Daar gaat bij mijn ook meestal de meeste tijd in zitten, het uitzoeken van de DP-tjes. Maar als het dan gelukt is...Fijn dat je nog bolletjes hebt kunnen bemachtigen! Groetjes Ela

Jantine zei

Mooie kaarten Nelleke. En nu ik dit papier zie denk ik, dat kijkt me wel bekend aan...
Wat fijn dat je bolletjes garen in de juiste kleuren hebt gevonden, internet kan soms echt een bron van klein geluk zijn!
Succes met je deken, ben benieuwd hoe het wordt.
Groetjes
Jantine

Irene zei

Oh die zijn super geslaagd Nelleke, ik herken het dp uit een héél oud MD-blokje, perfect en het beetje wit zó fris! Wát leuk dat het gelukt is met het garen, de deken krijgen we toch wel te zien??
XxIrene

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Twee mooie kaartjes in de KKT kleuren! Mooi gedaan!

Nicolette zei

Ze zijn alle 2 erg mooi. Dat zoeken naar het juiste papier herken ik wel, haha.
Groetjes Nicolette

Margreet zei

Prachtige kaarten, Nelleke. De onderste heeft mijn voorkeur. Leuk verhaal over het wollen draadje. Fijn dat je erin geslaagd bent om nog wat bolletjes te achterhalen. Ben benieuwd naar de deken.
xxx Margreet

Nancy Soetaert zei

wat tof dat je zo toch aan je ontbrekende wol geraakt bent. We hadden het er hier vanmorgen nog over hoe handig het internet wel is, en hoe we ooit konden leven zonder... Da's wat overdreven, maar als je nu ziet hoeveel we opzoeken, bekijken online... en de gps in de wagen...
toffe kaartjes voor het KKT, perfect dessinpapier, heel mooie bloem ook op je onderste kaartje !
Fijne dag!
Nancy

Colien zei

Heel mooie kaarten in deze kleurencombinatie, erg geslaagd!
grtz Colien

Diny zei

Twee prachtige kaartjes Nelleke.
En wat een mooi verhaal over de wol.....zo zie je maar!
Groetjes Diny

Laurespage zei

Twee mooie kaartjes en juiste kleuren ! En je verhaal van je garen is leuk om te horen. En zo kan je mama ook nog blij maken. Fijne dag, Laurette

Marijke zei

Een mooi stel en mooie kleuren. Het was wel moeilijk de juiste kleur te vinden vond ik! Wat heb je dat leuk gedaan die te liften kaart, en de tweede kaart is met een mooie bloem. Geslaagde kaartjes. Leuk dat mensen reageren op je vraag naar wol, meestal blijft er wel wat over waar je niets mee doet en dan bij een ander weer welkom! Groetjes Marijke.

!neke zei

Twee mooie kaarten !
Leuk dat je de wol nog net kon bemachtigen!
Groeten Ineke

Femminde zei

Wat tof dat je toch de juiste kleur garen nog te pakken kon krijgen. Zeker deze deken heeft straks extra waarde omdat je moeder het nog gezien heeft.
En ja op zoek naar de juiste kleur kost tijd en soms vind je dan alsnog niets.
Misschien een abonnement dat iig het juiste cardstock hebt zo niet gek zijn (maar ja die service zit er helaas niet in)
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Henriët zei

Leuke kaart en scrapling heb je gemaakt. Ik zie het helemaal voor me al die KKT-ers op zoek naar de juiste kleur.
Fijn dat je je deken af kunt maken. Ik begon 4 jaar geleden aan een deken voor jongste zoon maar je raadt het al. Ook garen te weinig en niet meer te koop. Maar ik ga ook maar eens een oproepje plaatsen. Wie weet.....
Groetjes van Henriët

Rosina zei

2 schitterende kaartjes met deze kleurencombinatie Nelleke...Leuk dat je zo aan de wol voor je haakwerk kon komen..Ook wil ik je bedanken voor de leuke kaart die wij van je gekregen hebben voor onze gouden bruiloft...het is nu nagenieten met zoveel mooie kaartjes...
groetjes Rosina

Marfien zei

2 mooie kaartjes en bovendien een leuke lift. Dit papier heb ik op zolder maar niet aan gedacht . . . (ik moest nieuwe kunstjes bedenken voor het circus)
Succes met de verbouwing, straks in een mooi vernieuwd huis, heerlijk

Hermien zei

2 mooi kaartjes in een mooie kleurencombinatie Nelleke.

Groetjes Hermien

GerJanne zei

Hahaha.... dus je moest toch nog zoeken. Ik had dit papier ook al in mijn handen, maar volgende keer komt het terug.... Je kaartjes zijn gaaf! En wat een gelukje dat je via een oproepje toch nog aan het garen kwam.

Nancy zei

Hey Nelleke,

Wat een leuk garen-verhaal! Fijn dat het goed is afgelopen!!
En jouw kaarten zijn super, helemaal in de juiste kleuren, met draad-en-al...

Liefs,
Nancy