Mijn lijst met blogs

zaterdag 17 juli 2021

Groetjes uit Holland

In de afgelopen blogs schreef ik al over mijn projectje. Deze is zomaar spontaan ontstaan. Ik was al bezig om mijn uit gestanste figuurtjes uit te zoeken. Vaak stans ik iets en dan past het toch niet en die bewaar ik in een doos op mijn bureau. Nou de doos begon een beetje vol te raken. Dus ik was daar mee aan het uitzoeken. Toen zag ik op facebook een 3D boek boek en dacht die heb ik ook nog. 1 en 1 = 2.  Ik dacht laat ik die maar eens op maken, en dan gebruik ik daarbij de stansjes uit de dozen.
En dat is toch wel heel bijzonder dat het dan wel lukt. En dat je er dan ook plezier in krijgt.   
Bij deze kaart heb ik de blauwe rand om de tulpen weggehaald en deze op een rode nestabilitie gelegd. Daaronder een groene cirkel. In de kleur groen en wit  2 tulpen gestanst. Van harte kwam uit de doos en de lichtblauwe golven (of wat het ook zijn) onder de tulpen gelegd.
Challenge:
Foamtastische creaties facebook: creatie uit Holland.
Het boek is van SL, van harte en de tulpen van Md en de nestabilitie van NS.                          
De koe mocht ook op de kaart, deze gemat op blauw papier en schuin op de kaart geplakt.
De bloem komt uit de doos en de takjes ook, die pasten verrassend goed bij het groen op de kaart.
Deze kaart is al naar een jarig schoonzusje gegaan die een koeien bedrijf hebben.
Bij deze kaart heb ik de klompjes niet gebruikt die erbij stonden. Hier vond ik de hartjes in de doos die ik donkerblauw heb gemaakt. En vond ik 2 glinsterende hartjes in mijn steentjes doos. Heerlijk om daar in te rommelen.  Wordt je rustig van.   
Hier heb ik het plaatje gemat op een rode nestabillitie. Ook de tekst, bloem en fiets kwamen uit de doos
Deze vind ik het minst geslaagd, dat komt denk ik door het plaatjes. Het plaatje gemat op oranje papier en gemat op een witte nestabilitie. uit de doos.  Er staken kleine puntjes uit en dat was niet mooi. Deze weggeknipt en dan krijg je gelijk een ander effect.
Ook de bloem komt uit de doos en heb ik zo bij elkaar gezocht.
                                         
Hier de kleine voorbeeldkaartjes. Eenmaal bezig kreeg ik er schik in. Een hele stapel klaar. 
En die gaan zeker zijn weg wel vinden.
Toch weet ik 1 ding wel zeker dat ik geen 3D boeken meer ga kopen. 😉
Bedankt voor het kijken, lezen en reageren.
Groet, Nelleke 

9 opmerkingen:

Ellen zei

Prachtige Hollandse serie kaartjes maakte je…allemaal toppertjes!
Handig zo’n doosje met van alles op je bureau!
Fijn weekend groetjes Ellen

Cora Schram zei

Heel herkenbaar.Ik heb ook zo'n doos staan waar ik regelmatig in zit te zoeken.
Enige Hollandse kaarten zijn het geworden.

Groetjes Cora

Kaartenkraam zei

Geweldig zoals je dit doet en wat een leuke kaarten zijn het geworden!
Je spreekt over een doos met stansjes, ik heb er een la vol van!! Toen ik nog geen stansapparaat had kocht ik stansjes van mensen die er wel eentje hadden. Ik heb ze in alle soorten, kleuren en maten *lol*
Nu probeer net als jij daar van alles mee te maken en het wordt een sport om die oudere dingen te gebruiken hè?
Jij heb er in ieder geval weer een hele mooi serie kaarten bij en ik vind ze stuk voor stuk mooier dan zoals ze het in het boekje hadden voorgedaan!

groetjes van Ank

GerJanne zei

Oh dat vind ik weer een super idee van je! Dat zou ik nou ook eens moeten doen. En misschien ga ik dat ook wel doen. We gooien ook bijna niets weg natuurlijk, dan raken die doosjes vol...
En ik vind de kaarten heel leuk. Die jij het minst leuk vindt, vind ik ook het minst leuk. Maar je hebt er wel weer een kaartje bij!

VoormeKaartje zei

Wat een leuke serie kaartjes heb je gemaakt. Moet ook echt weer bezig gaan met die 3D boeken opmaken. Je hebt me weer inspiratie gegeven.
Liefs, Christa

Claudia's kaartjes zei

Heel tof
Claudia

http://creativesketchygirls.blogspot.be/
https://girlzcreativecrafts.blogspot.com/
http://knutselmeisjes.blogspot.be
https://girlzrebelchallenge.blogspot.com

Hermien zei

Een leuke serie oer-Hollandse kaartjes Nelleke.
fijne zondag,
Hermien

bolletjelucky.blogspot.com zei

Zo ben jij even lekker bezig geweest Nelleke. Een leuke, vrolijke serie Hollandse kaarten.
Lieve groetjes Miranda

Marfien zei

Had de serie gisteren al gezien en dat gaf zoveel inspiratie dat ik direct begonnen ben om een serie onafgemaakte kaarten van bloemen en teksten heb voorzien (ook uit een doosje)
Jouw idee van Hollandse (Zeeuwse) kaarten moet ik nog uitwerken, er komen best veel toeristen in de winkel