Mijn lijst met blogs

woensdag 28 juli 2021

Kleurenkaartteam antracietgrijs en turquoise

Wat een leuke kleurenuitdaging van Martina deze keer. Bij het antraciet van de vorige keer komt nu turquoise.  Doordat we vakantie hebben ben ik er op tijd mee aan de slag gegaan. Vaak kijk ik eerst in mijn map gekleurde achtergrondjes en kwam deze tegen. Ook zat er een werkje in van Lieke, die is echter in de prullenbak beland. Deze achtergrond is gemaakt van ecoline en was ongeveer 10x10. Daarop van antraciet grijs behang deze bloem uit gestanst. Dit alles gemat op een witte basiskaart.
Tot slot een tekst en wat glittersteentjes.
Een paar weken geleden heb ik een heleboel mandala's weggedaan waarvan ik dacht dat ik daar niets mee zou doen. Deze mocht blijven en warempel deze gekleurde mandala voor 3 kaartjes gebruikt. Het zijn niet zulke grote kaarten en vrij smal. De mandala op behang geplakt.  Een bloem uit de doos en tekst gestanst.
Voor deze heb ik een bloem gestanst. Eerst leek het niet wat, maar wat passen en meten is het zo geworden. De tekst dubbel gestanst, blauw viel weg op de kaart. Ook daar behang gebruikt. 

Dit stuk op een zwarte basiskaart geplakt en deze is ook de grootste. Links was een vrij groot open stuk en daar een gedeelte van een ronde stans opgeplakt en dezelfde bloem als de kaart hierboven.        Ik vond mooie bijpassende steentjes en zo heb ik weer wat kaartjes voor de voorraad.
Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan gemaakt hebben en zal jullie zeker met ene bezoekje vereren.
Groetjes, Nelleke 

25 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Wauw heel kunstig je mandala kaartjes, en de eerste vind ik zo mooi door de grote open bloem.

Jantine zei

Heel mooie kaarten, Nellek, met al die “restanten”. Knap gecombineerd tot prachtige kaarten.
Groetjes
Jantine

Caroline zei

Dit zijn hele mooie kleuren die zo mooi bij elkaar passen. Mooie kaartjes!
Groetjes Caroline

Colien zei

Heel mooie serie kaartjes, zeer geslaagd voor het KKT!
grtz Colien

Epie zei

Hartstikke leuke serie kaartjes Nel , goed bezig daar !!
Fijne woensdag Epie

martina's kaartjes zei

Wat heb jij je lekker laten gaan met deze kleurtjes. Helemaal geslaagd !
bedankt met je deelname deze maand weer,
grtjs,martina

Nancy Soetaert zei

mooie kkt-kaarten, toffe bloemenkaart en leuk idee om je gekleurde mandala zo te gebruiken!
groetjes
Nancy

Elle-Jeanne zei

Prachtige serie kaarten.
Mooi met de Mandela.
De eerste vind ik super mooi.
Groetjes Elle-jeanne

Diny zei

Wat heb je een prachtige serie kaartjes in de KKT kleren gemaakt Nelleke!
Groetjes Diny

Wilma zei

Nelleke, Nelleke toch.....GE-WEL-DIGE serie kaartjes.
Gelukkig zijn niet alle mandala's in de prullenbak terecht gekomen. Ook lees ik tussen de regels door dat jij weinig weg kunt doen.....hihihi.
Liefs Wilma ☺☺☺

Nancy zei

Hey Nelleke,

Jij bent goed bezig geweest in jouw vakantie! De kleurrijke mandala past perfect in het thema, zo heeft hij meteen een bestemming gevonden... Het werden dan ook hele mooie kaarten!

Liefs,
Nancy

Petra-loves-paper zei

Wat een leuk idee om de mandala te verwerken tot kaarten. Het zijn altijd van die grote exemplaren hè, maar door ze zo in stukken te delen, dat is een super idee! Erg leuk🤩

Margreet zei

Prachtige kaarten met de bloemen en de mandala's.
xxx Margreet

Femminde zei

Ik ben fan van de bovenste maar ook de anderen vind ik mooi geworden. Tof om maar een stuk van een mandala te gebruiken.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Marijke zei

Wat een mooie kaartjes! Die mandala's zijn mooi gemaakt en in de juiste kleur maar de eerste vind ik ook prachtig! Die bloem is ook zo mooi! Super leuke kaartjes allemaal! Groetjes Marijke.

chantal zei

Wat een werk heb je in je kaarten gestoken. Die mandala’s heb je prachtig gebruikt
Liefs Chantal

Trijntje zei

Zo zie je maar wie wat bewaard heeft wat.. je hebt de goede kleuren combi bewaard. De kaarten zijn erg leuk geworden. Groeten Trijntje

Nicole Parmentier zei

Wat leuk dat je de mandala's op behang hebt geplakt! (beter als achter het behang hè ;-) Ook het achtergrondje op je eerste kaart is prachtig in combinatie met de bloem!

Marfien zei

Handig om de Mandala in stukjes te knippen, de bloemen doen het er goed bij en zo heb je een leuke serie.
Nog een beetje droog weer gehad om te fietsen?

Rosina zei

Heel mooi deze kaartjes in deze KKT kleurtjes Nelleke...wat leuk die mandala's en zeker alleen zo een gedeelte ervan geeft een prachtig effect
groetjes Rosina

GerJanne zei

Tsjonge, jij pakt goed uit zeg. Wat een mooie set kaarten heb je gemaakt. Grappig dat je dan toch de mandala's kunt gebruiken. De eerst kaart is ook heel mooi. Het blauw lijkt wel donkerder dan aqua, maar het kleurverloop is mooi!

GerJanne zei

Ik bedoel natuurlijk turquoise...

Kekke Kaarten zei

Wat een prachtige kaartjes! En wat leuk en origineel dat je met behang werkt op je kaarten! Groetjes, Gerjon

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Door omstandigheden lig ik achter, daardoor een late reactie voor het KKT.. Maar beter laat dan nooit! Een mooie rij kaarten en leuk met de mandala's erop. Goed dat je ze niet hebt weggedaan!

Sarah zei

Hier ben ik dan eindelijk. Wat gaat deze kleurkeuze je goed af, super mooi! Zeker die met de mandala's . Heel tof! X