Mijn lijst met blogs

donderdag 29 juli 2021

Kerstkaartenliftdag, week 4

Toen Marianne vorige week de te liften kaart liet zien, kwamen de herinneringen weer naar boven. Ook die kaart heb ik destijds voor de liftchallenge gemaakt. Wat ben ik daar toen mee aan het prutsen geweest. Ik blogde nog niet zo lang, had net een stansmachine en nog niet zoveel stansen. Die achtergrond was een handembossing plaat die ik wel door de machine gehaald heb. Ook scande ik de kaarten in wat ook geen mooi beeld gaf van de kaart. Ik heb alles nog terug gekeken, het was volgens mij de 2e keer dat ik mee deed aan de liftchallenge. 
Inmiddels heb ik in de 9 jaar daarna heel wat spulletjes aangeschaft en wat is het gaaf om daarmee te werken.
En eindelijk is daar de 2e kaart die ik ooit nog wilde maken. 
Nu dus in het wit. Een sneeuwvlok embossingmal, en de poinsettia mal en verschillende andere mallen.  Geen rondjes meer knippen 😉
In tegenstelling tot de liftkaart heb ik wel een  tekst gebruikt. Vond ik wel passen bij een kerstkaart.
farmerblog: Liftchallenge (farmerblog-nelleke.blogspot.com)                                                            Hier dan mijn creatie uit 2012 met verwijzing naar het blogbericht van destijds. 
Het was weer heel erg gaaf om hier aan te werken.
Challenges:
Kaarten van zolder: liftchallenge 4
52 weeks to Christmas: wekelijkse kaart
CHCC: alles mag.
Dank je wel voor het kijken, lezen en reageren.
Groetjes, Nelleke 

19 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Ja wat zijn we ondertussen verwend he met al die mooie hobby-spullen tegenwoordig. Je witte kerstkaart is een plaatje Nelleke, mooi die tekst zo schuin erop.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Antjes kaartcreaties zei

Wat een mooie witte creatie heb je gemaakt van je liftkaart Nelleke.
Alle begin was moeilijk, heerlijk is het om nu de embossingmal door de machine te halen in plaats van een lichtbak en alles handmatig te moeten embossen. De oude embossingmallen met lichtbak heb ik weggegeven aan een mevrouw die weer kaarten maakt voor het rode kruis. Komen ze toch nog goed van pas.
Groetjes Antje

Claudia's kaartjes zei

das zijn kei leuke kaartjes.
Wow, very cute card
Grtjs
Claudia
http://knutselmeisjes.blogspot.be
http://creativesketchygirls.blogspot.be/
https://girlzcreativecrafts.blogspot.com/
https://girlzrebelchallenge.blogspot.com

Marfien zei

We hebben in de afgelopen jaren heel wat geleerd en ook dit model is heel geschikt voor kerstkaarten. Het is een prachtige kaart geworden Nelleke
Achtergrond groen met een rode kerstster lijkt me ook nog wel wat :-)

Marja zei

Mooie kaart Nelleke!
Groetjes Marja.

Elle-Jeanne zei

Prachtige chique kerstkaart Nelleke.
Gelukkig hebben we nu een machine, en dat gaat wat makkelijker als met de hand.
Groetjes Elle-jeanne

marijke zei

Het is inderdaad leuk om terug te zien naar het begin van de knutseltijd! En tegenwoordig hebben we zullen mooie spulletjes dat het allemaal veel makkelijker gaat. Dit is een mooie chique kaart zo in het wit. Wel leuk je werk te zien uit 2012. En fijn dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke

martina's kaartjes zei

niet makkelijk, denk ik dan, helemaal in 1 kleur
maar hij is supergoed geslaagd ! mooi
grtjs,martina DT 52 WTC

Trijntje zei

Het is een hele mooie gelifte witte kerstkaart geworden deze mooie poinsettia is erg leuk op. De afgelopen jaren zijn er ook erg veel materialen uitgekomen. Voordat je machines er waren moest je met de hand snijden en embossing. Het zelf snijden ging trouwens steeds beter… maar met de machine is het gemakkelijker… en rondjes met een rondjes Snijder best een dingetje… nu hebben we allerlei stansen ervoor. Een hele vooruitgang.. netter en gemakkelijker. Groeten Trijntje

Rosina zei

een schitterende kerstkaart is dit Nelleke...prachtig gelift van je oude kaartje...en zo alleen in het wit geeft echt een chique uitstraling...Ja het gaat nu allemaal gemakkelijker als je wilt embossen...
groetjes Rosina
DT 52 WTC

Diny zei

Wat een schitterende witte kerstkaart Nelleke.
Heel mooi gelift en al doende leert men toch!
Groetjes Diny

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een mooie serene kerstkaart. Wat leuk dat het zoveel jaren later nog herinneringen ophaalt hoe het toen gegaan is met je kaartje. Bedankt dat je mee doet bij 52WTC. Groetjes Ingrid

Jantine zei

Wat leuk dat je door die liftkaart al die herinneringen weer kon ophalen, Nelleke en dat je je eigen ontwikkeling op kaartenmaakgebied en bloggen zo terugziet.
Ik scande in het begin ook mijn kaarten in.
Je gelifte kaart is heel mooi. Ik vind alleen wit altijd een bijzonder effect geven.
Fijn dat je er weer bent bij 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Eri zei

Een prachtige kaart zo helemaal in het wit!
Groetjes, Eri

GerJanne zei

Oh schitterend zeg zo in wit! En leuk je oude kaart, kun je goed het verschil zien in je creativiteit (en aanschaf meer (veel) spullen). Morgen bij mij een roze variant!

Annemarie en Merit zei

prachtige kaart in het wit, ja we hebben heel wat spulletjes verzameld in de afgelopen jaren, leuk om af en toe je eerst blogberichten te bekijken doen wij ook weleens.
Gezellig dat je deze week weer meedoet bij 52WTC.
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

Femminde zei

Oh wow, die is super geworden Nelleke!!
Fijne dag!!
Groeten van Femminde

Marjan zei

Ja, er kan veel veranderen in je hobby in zo'n tijd, dat herken ik wel. Je tweede lift in wit is schitterend, de tekst past er ook goed bij inderdaad.

Kaartenkraam zei

Er is ontzettend veel veranderd in het kaarten maken en dat is ook te zien aan je nieuwe lift, wat is die prachtig geworden! Mooi ook met de tekst erbij en die poinsettia is schitterend!

groetjes van Ank