Mijn lijst met blogs

maandag 19 juli 2021

Leeuwenkaart voor ons "Leeuwtje"

Vandaag is kleinzoon Lieuwe jarig. In gedachten noem ik hem mijn "leeuwtje" wat dat hij sterk is laat hij wel zien. Sterk in hoe hij met zijn  spierziekte omgaat, zijn zwemdiploma's haalt en op ⚽ zit. Hij geeft het leven een 10, toen hem dat gevraagd werd. Toen hij een paar weken geleden bij ons was vroeg ik hem wat zijn lievelingsdier was. Een leeuw zei hij. Mooi dacht ik die kan op de kaart. 
De basis had ik al klaar. Een tijdje geleden had ik er een aantal  gemaakt om deze later af te maken. De leeuwen gestanst, een boom en verder wat droog gras. Alles iets gekleurd. Wat wolkjes met zijn leeftijd en zijn naam erop. Hij heeft hem vorige week al gehad, toen vierde hij zijn verjaardag omdat ze nu met vakantie zijn. 
Challenge:
Cadeautjes bedenken vind ik soms best wel moeilijk. Ik hoorde iets over een stadiontoer en  dat is erg leuk om te geven. Hij gaat dus met opa en oma een stadion tour van PSV doen. 
De grote letters van crealies gebruikt, en op gestreept papier geplakt. Daarop een embleem van PSV. In de kaart de uitnodiging. Dit alles met een fles doucheshampoo van PSV verpakt. Hartstikke leuk om te geven en ziet er ook zo mooi uit. Hij was er blij mee en blij dat het de goede klup was. 😂
Voor elk kleinkind maak ik elk jaar voor de verjaardag een vlaggetje voor hun vlaggenlijn. Ik maak ze aan twee kanten. Op de ene kant een cijfer met de leeftijd en foto. Verwijzend naar iets van het afgelopen jaar. Op deze zijde zie je hem verkleed met masker. Ik vroeg wat er op moest. Nou in ieder geval het embleem van PSV, die had hij al uitgezocht en hebben we klaar gelegd voor hem. Ik vroeg of sinterklaas er ook op mocht, want hij gelooft niet meer. Nou dat wilde hij toch niet. Hij wist het omdat iemand het hem verteld had. Of Piet wel mocht. Dat was goed. Dus daarom Piet erbij omdat hij niet meer geloofd. De slinger hing in de gang en verhuisd daarna weer naar zijn kamer waar hij het hele hangt. Tot hoe lang ik vlaggetjes maak? Ik weet het nog niet. Zijn broer wordt volgend jaar 12. Aan hem vraag ik of hij het nog leuk vindt. Niets moet, maar tot nu toe vond hij het nog leuk.
En oma ook, je ziet zo mooi de groei van de kinderen door de jaren heen. 
Groetjes Nelleke 

18 opmerkingen:

Marfien zei

Een superleuke kaart een prachtig cadeau en weer een leuke vlag.
Fijn dat hij ook voor PSV is, krijg je tenminste geen gedoe in de familie :-)

Angélique zei

Wat een geweldig idee, zo'n vlaggenlijn die met het kind meegroeit.
De kaart is prachtig, past perfect bij de omschrijving van je kleinzoon.

Hobby Hoogland zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van je kleinzoon. Leuke kaart met de leeuw.
De vlag is ook mooi gemaakt en heel toepasselijk .
groetjes Marjan.

martina's kaartjes zei

wauw, wat heb jij je lekker laten gaan ! helemaal toppie al die creaties,
grtjs,martina

Kaartenkraam zei

Leuke kaart en helemaal persoonlijk voor je sterke kleinzoon!
De cadeautjes vind ik ook helemaal top gemaakt en uitgezocht.

groetjes van Ank

Femminde zei

Oh wat super leuk al die handgemaakte kadootjes voor je kleinzoon. En helemaal tof als het zo gewaardeerd wordt.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Marja zei

Superleuke kaart Voor je kleizoon Nelleke!....ook het vlaggetje voor de verjaardags slinger is prachtig, vind het zo'n leuk idee elk jaar een vlaggetje erbij.
Groetjes Marja.

Ellen zei

Super stoere kaart voor Lieuwe
…heel persoonlijk hoor, erg leuk! Ook gaaf dat de vlaggen het nog steeds goed blijven doen…fijn dat ze zo enthousiast zijn erover dan weet je waar je het voor doet!
Groetjes Ellen

Trijntje zei

Wat heb je een mooie kaart voor je “leeuwtje “ gemaakt. De vlag en psv kaart zijn ook erg leuk. Groeten Trijntje

Hermien zei

Een prachtig verjaardags kaartje en een mooie vlag voor aan de lijn.

Groetjes Hermien

Nancy Soetaert zei

proficiat met je jarige kleinzoon! Prachtige leeuwekaart, leuk kado! je vlaggetje voor de vlaggenlijn is ook tof!
groetjes
Nancy

GerJanne zei

Wat een gezellig kaartje voor Lieuwe. Hij vindt het natuurlijk super met de leeuwen erop. EN de slinger dat is en heel leuk idee. Ik kom nog wel eens bij je vragen hoe je dat precies doet. Lijkt me ook erg leuk om het gewoon vol te houden tot ze 21 zijn of zo...maar ja, dat moeten zij ook leuk vinden natuurlijk!
Tof cadeau hebben jullie hem gegeven.

Diny zei

Wat een super leuke kaart voor je kleinzoon Nelleke.
En elk jaar een vlaggetje voor de vlaggenlijn....super leuk!Wat een gaaf cadeau krijgt j=hij van opa en oma....
Groetjes Diny

Trudy zei

Hele leuke leeuwenkaart! Mijn zoon werd vorige jaar 25 en toen had ik vlaggetjes gekocht dus ik denk dat je voorlopig nog wel even vlaggetjes kan maken! Altijd gezellig toch!
Groetjes Trudy

Cora Schram zei

Wat een enige kaart voor je kleinzoon. Eentje met een diepere betekenis zullen we maar zeggen.
En wat een origineel idee om een vlaggenlijn te maken. Het is nu heel leuk. En later is het een mooie herinnering aan vroeger.

Groetjes Cora

Colien zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Colien zei

Superleuke kaart voor Lieuwe! En wat een gaaf cadeau, dat zal een tof dagje Brabant worden. De slinger vind ik een geweldig idee!
Bedankt voor je deelname aan onze jungle-challenge.
grtz Colien [4 Season blog)

Nelly zei

Superleuke kaart voor onze jungle challenge.
Bedankt voor je deelname bij 4-Season Challenge Blog.

Groetjes Nelly