Mijn lijst met blogs

maandag 22 november 2021

Aquarelkaartjes



Dag allemaal, Even een post tussendoor. In concepten staat nog het 1 en ander, vandaar dat ik nu nog wat kaarten laat zien. Dit zijn kleine aquarel kaartjes,  die ik nu allemaal gebruikt  hebt. Alle kaartjes heb ik met verschillende kleuren distresoxide bewerkt. Daarbij gaf ik mij soms ook opdrachten. Zo moest ik bij de eerste 2 designpapier gebruiken. Nou ik vond dat een hele klus om hier bijpassend papier te vinden. Uiteindelijk vond ik wat uit een heel oud blokje. Voor het accent zwart papier gebruikt en een fris rode kleur tekst.
Bij deze vond ik designpapier waar rood en groen verwerkt is. Die kleuren daar ook bijgedaan. Het verder eenvoudig gehouden omdat papier en kaartjes al druk genoeg zijn.

 Als laatste heb ik deze kaart op 2 kleuren gemat en alleen een tekst en sequens toegevoegd.
Het was wel leuk om te doen, maar koop deze kaartjes niet meer. Zo alles op zijn tijd.
Vanavond ga ik even naar Apeldoorn om samen met Thomas cadeautjes in te pakken.  Thuis vieren we Sinterklaas (als het door gaat). We hebben lootjes getrokken en we kopen cadeautjes in de Kringloopwinkel. Daar zijn we vorige week geweest en verrassend goed geslaagd.
Ook in de woning hebben ze lootjes getrokken en daar heb ik wat voor gehaald ("moet moeder doen")
Maar we pakken het wel samen in, en dan is het ook klaar.
Nu nog even het gedicht uittypen.
En dan voor mijn eigen lootje aan de slag.
Heerlijk weer een reden om naar de Kringloop te gaan. Ook wil ik kijken of ik wat voor de kleinkinderen kan scoren.
groet, Nelleke 
Groet, Nelleke 

                                                                                                                       

15 opmerkingen:

Trijntje zei

Je bent leuk bezig geweest zo te zien. De kaarten zijn mooi met de inkt technieken. Groeten Trijntje

Henriët zei

Vrolijke kaarten heb je er van gemaakt Nelleke. Mooie kleuren zo bij elkaar.
Heel veel plezier met alle Sinterklaas-voorpret.
Groetjes van Henriët

Elle-Jeanne zei

Het zijn mooie vrolijke kaarten geworden.
Veel plezier met de sinterklaas voorpret.
Groetjes Elle-jeanne

Jantine zei

Wat een leuk idee om lootjes te trekken en dan af te spreken om bij de kringloop te gaan shoppen!
Je kaarten zijn ook heel erg mooi!
Groetjes
Jantine

VoormeKaartje zei

Wat super leuk is dit geworden. Een erg mooie serie kaartjes.

Angélique zei

Mooie kaarten heb je gemaakt, je hebt prima combinaties gevonden.
Veel plezier met de Sint-voorbereidingen.

Marfien zei

Ben blij dat jij ook je "restjes" kaartjes eens laat zien, hier ligt ook nog zoveel waar ik iets mee "moet" maar nog niet weet wat . . .
Kringloopspullen met Sinterklaas doen wij al jaren, daarbij een goede surprise en de prijs mag niet hoger zijn dan € 5,-
Helaas dit jaar (net als vorig jaar) niet met de kinderen samen, de pakjes gaan met de postpiet mee

Hermien zei

Stuk voor stuk kleine kunstwerkjes Nelleke.

Groetjes Hermien

!neke zei

Super geslaagd !!!
Succes met Sint inkopen !!!
Groeten Ineke

Monique zei

Het zijn hele leuke kaartjes geworden. Wat een leuk idee om de kadootjes bij de kringloop weg te halen. Nooit aangedacht. Succes met het gedicht en het inpakken van de kadootjes.
XX Monique

Anita van Deur zei

Mooie serie kaartjes, wat een leuk idee om bij de kringloop de cadeautjes te halen. Veel plezier met de voorbereidingen.

Daphne zei

Wat leuk om jezelf extra uit te dagen door er opdrachten bij te verzinnen.
Het ging je goed af, dat dp erbij, al was het best goed zoeken lees ik in je bericht.
Sinterklaas is een leuke tijd en bij de Kringloop kan je hele leuke kadootjes vinden, voor weinig. Een paar jaar geleden deed ik dat ook en was toen best goed geslaagd.

Ellen zei

Leuke vrolijke kaarten Nelleke…lekker bezig hoor!
Gaaf om naar de kringloop te gaan met Sinterklaas…de surprise met gedichten zijn eigenlijk het belangrijkste en zeker als je met volwassenen bent!
Succes en groetjes, Ellen

Bernadet zei

Ziet er geweldig leuk uit Nelleke.
Succes met de sint inkopen

Danielle zei

Leuke originele kaartjes! Je bent al goed bezig voor de Sint, wij eten altijd lekker samen met mijn ouders. Als er geen kinderen zijn, vind ik dat net zo leuk ;-)