Mijn lijst met blogs

donderdag 4 november 2021

Glitter en glamour

Van de week was ik oude kerstkaarten aan het opruimen en kwam ik een kaart met een krans tegen. Mooi dacht ik, er zit goud op en daar kan ik gelijk een kaartje mee maken voor de lopende uitdaging bij 52 weeks. Dus voorzichtig de krans van de kaart afgepeuterd. Gelijk had ik ook dit ruitjes papier in gedachten. Ook hier zit een wat gouden glans op. Een oud blokje wat ik 9 jaar geleden van Sinterklaas kreeg. Het goudpapier is een behangstaal en zo fijn om mee te werken. 2 hele oude lintjes boven en onder. Het was al zo oud dat de lijm niet meer plakte. Achter het rondje kwam zwart papier met de tekst en daar onder kerstdagen in het zwart. Tot slot nog wat glimmende sterren. Ik had nog een gouden strik die ik bovenaan wilde plakken, maar ik was bang dat ik dan de kaart zou verknallen. 
Een rustige klassieke kerstkaart is het geworden.
Challenges:
52 weeks to Christmas: gebruik goud op de kaart
CHCC: alles mag
Unicorn: kerst/winter
2 sisters on the blog: ruitjes op de kaart

Van 2,5 andere papiertjes uit het genoemde blok maakte ik de envelop. Omdat de kaart 15 cm is, was het papier te kort, dat is ook 15 cm. Daarom daar een stukje aangeplakt en de klep naar achteren gevouwen. 
                                                     
In een zakje zaten uit gestanste duiven. Al een hele tijd. De effen vulling van de vogel weggedaan en hiervoor designpapier gebruikt.  De grote tag stans van MD weer gebruikt , effen geel papier door de embossing en kleiner gesneden. Daarop de duif met tekst eronder. Ik vond nog een stuk gele strik en dit met wat belletjes vastgemaakt. Het garen waarmee ik de belletjes had vastgezet, ook laten hangen.
Ik weet nog niet zo goed, wat ik er van vind, Maar hij gaat wel verstuurd worden de komende maand.
Soms heb je dat.
Groet en tot een volgende kaart.
Oeps dat is morgen al!
Nelleke 

20 opmerkingen:

marijke zei

Het zijn 2 mooie kaarten. Ik vind de tag wel mooi hoor! Zeker versturen! Fijn dat je meedoet met de uitdaging van 52WTC. Groetjes Marijke

Annemarie en Merit zei

een prachtige kaart met leuke goud materialen..
gezellig dat je meedoet met de uitdaging goud op je kaart.
Liefs Annemarie en Merit DT52WTC.

Diny zei

Wat leuk gedaan weer Nelleke.....en de tag is zeker mooi!
Groetjes Diny

GerJanne zei

Heel leuk kaartje met de krans. Op de gekochte kaartjes zo vaak goud, ik heb er niet aan gedacht deze keer...
Je tag is ook leuk, wat vind je er minder aan?

Anita van Deur zei

Heel mooi gerecycled de krans, en de tag vind ik ook mooi!

Jantine zei

Heel mooie kaarten Nelleke! Die met de krans vind ik dankzij je leuke keuze voor ruitjes papier helemaal niet zo klassiek aandoen. Je duif vind ik ook erg geslaagd, weer eens echt iets anders!
Fijn dat je meedoet aan de challenge van 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een mooie kerstkaart en leuk zoals je de krans gerecycled hebt Nelleke. De tag met duif is oom mooi vind ik, warme kleuren.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Suzan zei

Prachtig kaartje heb je gemaakt voor onze gouden Challenge!
Bedankt voor het meedoen
Groetjes Suzan
DT 52WTC

Margo zei

Wat een toffe kaarten en leuk dat je ook nog een enveloppe maakte.
Groetjes
Margo

cass zei

Beautiful card and tag. Thanks for joining us at The Unicorn Challenge Blog for our "Christmas/Winter" challenge.

!neke zei

Ziet er weer super leuk uit !
Groeten Ineke
DT 52 WTC

Nicolette zei

Mooie kaart Nelleke. Leuk om ouder materiaal te gebruiken.
Leuk dat je meedoet bij 2Sistersontheblog, dankjewel.
Groetjes Nicolette DT

Kaartenkraam zei

Mooie kaarten! Die krans is prachtig van kleur en komt heel mooi uit op dat ruitjespapier, goede keuze!

groetjes van Ank

martina's kaartjes zei

wat een leuk kaartje, mooi !
helemaal geslaagd
grtjs,martina DT 52 WTC

Debbie zei

Pretty card~ I love the houndstooth paper!
Thanks for playing along this week at Tuesday Morning Sketches
Debbie - TMS DT
Debbie's Dash of This and That

Kathy zei

such a pretty card, love the color scheme

Melissa Craig zei

What a lovely wreath! Very pretty card. Thank you for joining us at Tuesday Morning Sketches.

Debi zei

Pretty card. I love recycling pieces of old cards. The papers to chose compliment the wreath very nicely. Thanks for sharing your pretty card at Tuesday Morning Sketches Challenge. Debi TMS DT

Caroline zei

Dank je wel voor je gezellige kaartje met ruitjes!
Groetjes Caroline DT 2Sistersontheblog

Nancy Soetaert zei

Sorry, door omstandigheden wat later dan anders met mijn donderdag-kerstkaartendag-blogrondje…
Prachtig kerstkaartje en leuk label! fijn dat je meedoet met onze goud-challenge.
Groetjes
Nancy
52WTC