Mijn lijst met blogs

woensdag 4 mei 2022

Kerstkaart met rondjes


Vandaag is het woensdag en voor mij Kerstkaarten dag. Morgen start de nieuwe challenge bij de Egel en plaats ik dus wat anders.
Bij 52 weeks to Christmas is de uitdaging om rondjes op de kaart te gebruiken. Eerst wilde ik iets met inkt doen maar kwam eigenlijk al snel bij een oud blokje uit, waar nog heel wat restjes inzaten.
Zie ook hieronder. Ik had een sketch in mijn gedachten, maar de extra grote ring onder de 9 rondjes was niet mooi. Voor deze kaartjes heb ik veel oud spul gebruikt.
Op de basis kaart plakte ik donker bruin papier wat van een omslag van de Cooker was. Dat bewaar je gewoon, de kleur is te mooi.
Daarop kwam goud geel behang. In het blokje zaten 20 velletjes allemaal verschillend. Uit de restanten stanste ik 9 verschillende rondjes.
Daarop kwamen van het donkerbruine papier 2 hertjes op. Een gouden strik siert het hertje op .
De tekst wit gedaan omdat de kaart vrij donker was.
Challenges:
52 weeks to Christmas: gebruik rondjes in combinatie met geel.
CHCC: alles mag
Carlins kaartenparadijs: Gebruik restjes design papier en en dier.
Angela's hobbycorner: dier (facebook)
Ik het blokje kwam ik een onafgemaakte tag tegen. Dat kwam denk ik omdat ik het designpapier op de kop gestanst had. Een nieuwe tag gestanst.  Gewoon, dik PSV karton wat in een bak lag. Op de achterkant plakte ik een ander stuk designpapier. De voorkant kleiner gemaakt en nu staat alles goed. Ook hier kwamen 2 gouden hertjes op. De gele rand scheurde ik , en daar plakte ik Kerst op. 
Nog een andere oranje tekst en een witte sneeuwvlok. 
Dit is het blokje waar de restjes uitkwamen. Het is al 7 jaar oud en koste destijds € 0,50 cent.
De restjes zijn allemaal repen papier die over bleven.
Ik heb een bak waar ik stukken papier bewaar. Ik kan alles gebruiken dus daar zit heel wat in. Mooie omslagen van informatie, oude papierentabbladen, enz.  Daar kwam ik ook nog geel A-5 papier tegen, ik denk al wel 20 jaar oud. Ooit gekocht bij de Aldi. Daar heb ik 2 bijpassende enveloppes van gemaakt. 
Aangezien ik ook wel wat baalde dat ik zoveel bewaarde heb ik die bak gelijk uitgezocht. Papieren die ik niet mooi vond gingen of weg of werden kladpapiertjes voor bij de computer. 
Ook de bak met witte restjes papier kreeg een beurt. En nu ben ik heel tevreden dat het uitgezocht is.
Toch maar iets minder bewaren denk ik. 😊
groetjes,
Nelleke 
 

14 opmerkingen:

Scraptastisch zei

Ja het jongt maar aan met papier hè! Ik ruim ieder jaar wel wat op want anders kom je erin om, hihi Je restjes kaarten zijn heel mooi Nelleke. Fijne dag verder,
xx Gerie

Claudia's kaartjes zei

Oh, die is leuk gemaakt, super tof!!
Awesome card
Claudia

mocht je mijn nieuwe blognaam nog niet hebben, zie de info hieronder
Ik ben nu te vinden onder mijn nieuwe blognaam Claudia's kaartjes met een nieuw URL: https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
http://creativesketchygirls.blogspot.be
http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
https://girlzcreativecrafts.blogspot.com

Henriët zei

Mooie kaart en mooi label met dit "oude" papier. Mooi gecombineerd met de hertjes. Ik heb hetzelfde blokje ooit aangeschaft maar ik denk dat het bij een vorige opruimronde al mee is gegaan naar school.
Groetjes van Henriët

Angélique zei

Haha, herkenbaar, ik bewaar ook alles, zelfs kleine stukjes, want voor sommige stansjes heb je maar een klein stukje nodig.
Je hebt mooie kaarten gemaakt, heel kerstig allebei.

Marijke zei

Twee mooie kaartjes gemaakt van je oudjes! Wel heel herkenbaar, ik bewaar ook veel en het komt vaak wel weer van pas. Ook lekker eens wat opruimen, dat scheelt ook wel! Maar je kaartjes goed gelukt en gezellig dat je meedoet met de uitdaging van 52 WTC. Groetjes Marijke.

karin zei

Leuk met die hertjes en de rondjes erop Nelleke. Een mooi kaartje voor de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs. Bedankt dat je meedoet.
Zo af en toe moet je eens oud papier opruimen, dan kom je een en ander tegen plus er komen ideetjes op.
Groetjes,
Karin

Annemarie en Merit zei

Wat een prachtige kaart in een mooie kleur geel.,..leuk al die verschillende cirkels erop... En ja wat zijn wij knutselaars toch verzamel muizen...overall zien we wat in af en toe moet er echt weleens opgeruimd worden...'

Gezellig dat je meedoet met de uitdaging bij 52WTC.
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Ach wie wat bewaard heeft altijd wat om aan te pakken zou ik zeggen...toen ik ging verhuizen heb ik heel veel opgeruimd, ook ik bewaarde heel veel..nu niet zoveel ruimte meer dus keuzes maken..jij hebt ook opgeruimd lees ik, dat geeft toch een fijn gevoel. Je kaartje en je tag zijn heel gaaf geworden Nelleke, weer twee mooie kerstkaartjes erbij. Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. groetjes Ingrid.

carla zei

Een prachtige kerstkaart heb je gemaakt en in die rondjes kan je veel restjes papier in verwerken.
Heel leuk gedaan.
Bedankt voor je deelname aan onze lopende challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
Succes
Groetjes,
Carla

Jantine zei

Wat een gave kerstkaart met die cirkels en die tag is ook top! Lekker bezig geweest met je oude blokje, Nelleke. En dat voor maar 0,50! Ik zoek ook geregeld de restjesbak uit, maar wij hobbyisten kunnen alles gebruiken, he... dus moeilijk wegdoen soms.
Leuk dat je meedoet met onze uitdaging bij 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Epie zei

Wat superleuke kaart met veel cirkels en geel Nelleke ,
past precies in de challenge bij 52WTC , bedankt hoor !
Fijne dag met groetjes Epie DT52WTC

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een leuke kerstkaart met al die vrolijke rondjes Nelleke. Ook je tag is mooi geworden. Ja ik kan ook niets weggooien maar soms word ik wel dol van al die restjes, misschien ook maar eens uitzoeken.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Diny zei

Je hebt heel wat uit je bakje getoverd Nelleke....en wat heb je er leuke kaartjes en enveloppen mee gemaakt!
Zo zie je maar....wie wat bewaart.........
Groetjes Diny

Nancy Soetaert zei

super die kaart met die cirkels en de mooie herten!
ik heb ook nog zo'n blokje, geen geel maar blauw grijs en had ook een paarse versie, schiet niet veel meer van over.
Fijn dat je meedoet met onze maandchallenge!
Fijn weekend
Nancy 52WTC