Mijn lijst met blogs

dinsdag 17 januari 2023

Pimboli

Afgelopen dagen heb ik het 1 en het ander gekleurd. Onder andere deze Pimboli die ik kreeg bij Angela. 
Daar was ik destijds niet aan toe gekomen om te kleuren, en lag er nog steeds. Nu heb ik er ook maar gelijk een kaart meegemaakt. Het design papier is van MD net als het bloemen en houtnerf papier. Daar wat kraft, en goudkleurig papier bij gezocht. De kaart verder heel rustig gehouden zodat de aandacht dan naar Pimboli kan gaan.
Omdat ik merkte dat het kleuren op stempelkarton en het DCP papier heel verschillend was, heb ik op internet gekeken hoe dat eigenlijk kan. Het stempelkarton voelt veel ruwer aan, het DCP papier is echt heel glad.
Wat ik begrepen heb heb je heel veel verschillende soorten papier hebt. Ook in kwaliteit. 
Je hebt witheid van papier dat wordt uitgedrukt in CIE. Hoe hoger de CIE, hoe betere kwaliteit. 
Ons printpapier is bv CIE 150, mijn gladde karton van 240 grams papier wat ik 2 jaar geleden kocht is CIE 168/170.
Ondanks dat ik zaterdagavond zei dat ik genoeg gekleurd had, heb ik zondag toch weer wat gestempeld op dat gladde karton wat ik al heb. En ja, ook dit karton kleurt zo fijn. Voorlopig nog geen DCP papier, maar wat ben ik blij met dat pak gladde karton. 
En ik ben weer wat wijzer geworden en ervaren dat papier wel heel veel doet.
Challenges:
Creative Sketchy Girls: sketch (gedraaid)
Het was weer een gezellige knetseldate bij GerJanne. We zijn bezig geweest met 2 verschillende modellen kaarten, die je niet alle dagen maakt. Eenmaal bezig valt het model  mee, en dat smaakt naar meer. Donderdag laten we de eerste kaart zien. Maar bovenal hebben we ook heel veel gekletst. Wat zal GerJanne moe zijn, na mij kwam nog een oude bekende op bezoek die ze jaren niet had gezien. 
Groetjes en zeker tot donderdag en vrijdag dan staan er al weer kaarten klaar.
Groetjes Nelleke 

13 opmerkingen:

GerJanne zei

Het was zeker gezellig vandaag! Leuk bezoekje gehad en net of de tijd wegvalt.
Je Pomboli is heel goed gelukt. Juf Angela kan trots zijn. En laat de meester maar kletsen, met zijn grafiet...🤣
Ik heb weer wat geleerd over de CIE en de witheid en gladheid van papier!

Angélique zei

Een superleuke kaart! Je hebt het beertje heel mooi gekleurd.
Ik stempel op DCP want ik kleur meestal met alcohol Twinmarkers, daar is het echt perfect voor. Maar als ik met porlood wil kleuren stempel ik op papier uit zo'n dik blok van de Action (waar ook zwart en kraft in zit). Nooit geweten over die CIE en witheid, dank je voor de informatie.

Irene zei

Wat is ie mooi gekleurd Nelleke!! Ja papier maakt heel veel uit, dat merk ik nu ook met inkleuren op kraft want dat is soms héél ruw/grof en dat is minder mooi. Op glad papier heb ik nog geen ervaring met potlood, dat gebruik ik voor de Promarkers.
GerJanne kent het woord moe niet volgens mij maar ik ben het al als ik lees wat ze allemaal doet op één dag 🤣.
XxIrene

alma.heijenk@gmail.com zei

Dank je wel voor je info over het papier, wat is DCP papier?
Ik kleur zelf vrijwel nooit met kleurpotloden en/of markers oid.
En ja Gerjanne is een bezige bij.
gr alma

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat is dat afdrukje mooi ingekleurd Nelleke en leuk om de sketch te draaien, het ziet er meteen héél anders uit. Een mooie kaart met een vrolijke uitstraling.
Lieve groetjes Miranda

Monique zei

Heel mooi kaartje Nelleke.
Jullie hebben het weer gezellig gehad, las ik bij GerJanne.
Zo hoort het ook bij kletselen.

Trijntje zei

Je hebt heel mooi gekleurd Nelleke.Je kaart is erg leuk geworden. Heel mooi afdrukje. Fijn dat jullie gezellig gekletseld hebben. Groeten Trijntje

Petra-loves-paper zei

je hebt weer heel wat geleerd over papier,leuk he om van alles eens uit te proberen. Dit is in ieder geval een heel mooi resultaat, wat een leuk kaartje. Gezellig dat je meedoet met onze challenge, groetjes Petra DT Kleuren met PotlodenBlog

Uschi zei

What a very sweet and beautiful card. This pimboli is such a cute picture and so beautifully colored. I admire your stencil color. It looks so perfect Great background with the various design/kraft papers to showcase the pimboli. And I love the button. Kind of an eye catcher for me.
Thank you for playing the Everybody Art Challenge.
Hug Uschi

Heather zei

Oh, he's so adorable!!! And your fabulous layout sows him off perfectly! Thanks for playing with Cut It Up Challenge.

Grenouille Greetings zei

Such a cute little image, prettily coloured and a lovely design! Thank you for playing along with us at Everybody Art Challenge. Happy New Year! Hugs, Lesley

Claudia's kaartjes zei

Super toffe kaart Leuk dat je meedoet met onze challenge bij Creative Sketchy Girls.
Amazing card Thanks for joining us at Creative Sketchy Girls.

XX
Claudia

DT Creative Sketchy Girls

Je kan mij nu ook vinden op You tube: https://www.youtube.com/channel/UCnlT4Rs1DfAZU_GLcM7Kx1g
https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
http://creativesketchygirls.blogspot.be
http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
https://girlzcreativecrafts.blogspot.com
https://girlzcreativechristmaschallenge.blogspot.com/

Larelyn zei

So, so cute and I love the placement of the flag dies. Wonderful paper selection.
Thank you for joining our Cut it Up Anything Goes Challenge.
Hugs,
Larelyn (CIU owner)