Mijn lijst met blogs

maandag 5 april 2021

5 april

Na de overweldigende deelname van de vorige challenge beginnen we vandaag weer met een nieuwe challenge bij de Egel. Een sketch met een opdracht. De sketch is duidelijk de opdracht is dat er duidelijk op de kaart te zien is, dat er inkt gebruikt is. Bijvoorbeeld dat je duidelijk ziet dat de randjes beïnkt zijn. Of dat je voor de achtergrond inkt gebruikt of een afbeelding kleurt met inkt. Als je hier even over nadenkt zie je heel veel mogelijkheden. Ik ben begonnen om de achtergrond te beinkten met roze rode inkt. Daarna heb ik de stencil van Pronty Crafts (uit mijn gewonnen pakket) er op gelegd en deze nogmaals bewerkt.
Ik vond designpapier wat er bij paste, maar ik kwam er niet mee verder, tot ik deze Washi tape van stof vond. (Schaam, nooit gebruikt) Nu lukte het wel en heb de kaart verder rustig gehouden. Rood papier geembost, gemat op donkergrijs papier. Dit op de kaart geplakt met de mooie witte bloem van een folding dies van Nellie Snellen. Deze kreeg ik bij een bestelling van de Egel. Gaaf hè, die moest ik natuurlijk gebruiken!
Op de bloem een rood hart en roze klein hart van de bloem. Die is, evenals de banner van wit papier met inkt bewerkt. Tot slot nog een tekst van Pronty crafts. 
Ik was helemaal  blij met het resultaat ook omdat het zulke mooie frisse kleuren zijn geworden. ik hoop natuurlijk dat ik jullie weer kan inspireren om met deze uitdaging mee te doen. Voor de winnaar 
 van deze challenge is er weer een mooie prijs beschikbaar gesteld.
Groetjes en geniet van deze 2e Paasdag. Straks brengen we Thomas weer terug. Gistermiddag toen de zon doorkwam hebben we met zijn drieën nog een heel stuk gefietst. Je had een winterjas nodig maar het was toch lekker om te doen. Hij verbaasd ons telkens weer dat fietsen zo goed gaat, het inzicht wat hij heeft en hij wist precies waar hij naartoe wilde fietsen. Zo’n verschil met lopen wat steeds meer achteruit gaat, maar op zijn (driewieler) fiets is hij het mannetje. Zelfs zijn rollator kan achterop. Prachtig wat er allemaal uitgevonden en bedacht wordt.
Challenge:
Hobbyshop Veldmaat: gebruik een stencil. (prontycraft)
Groetjes, Nelleke 
 

14 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Wat een gave kaart en prachtige kleuren en wat een leuke folding bloem. Fijne dag.

Elle-Jeanne zei

Leuke slimlinekaart kaart.
Mooie folding bloem, de blikvanger op je kaart.
Groetjes Elle-jeanne

Nynke zei

Ik vind hem geweldig! Prachtige kleuren en de rozet is inderdaad mooi!
Groetnis Nynke

Kaartjes door Elise zei

Wat een pracht kaartje en wat een mooie kleuren combinatie!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Zo mooi met die prachtig rozet als blikvanger Nelleke. Vandaag is het erg guur en net viel hier natte sneeuw! April doet écht wat hij wil.
Lieve groetjes Miranda

Ellen zei

Hoi Nelleke, wat een superleuke kaart maakte je, prachtig met het rood en de bloem is ook supermooi!
Wat fijn om zo te genieten van Thomas op de fiets, heerlijk hoor dat hij het zo leuk vindt!
Ik moet nog even wachten met op de fiets stappen...was vorig jaar juni voor het laatst!
Fijne 2e Paasdag, groetjes Ellen

Diny zei

Leuk kaartje heb je voor de nieuwe Challenge ven De Egel gemaakt Nelleke.
Wat fijn dat jullie gisteren nog lekker gefietst hebben met Thomas.
Groetjes Diny

Marfien zei

Goed gelukt, soms moet je idd wat langer denken, hier liggen ook nog en paar kaartjes waar ik niet helemaal uitkom. Misschien is deze schets een oplossing . . .

Henriët zei

Wat een mooie kaart! Daar heb je mij zeker mee geïnspireerd.
Fijn dat jullie nog een stuk konden fietsen met Thomas.
Groetjes van Henriët

GerJanne zei

Heel mooi is deze kaart en die witte bloem is de blikvanger. Prachtig. Heerlijk dat fietsen. Gisteren was het er ok perfect weer voor. Vandaag is dat wel anders.
Guus vond je kaart heel erg leuk! Hij wilde niet wachten tot morgen...;-)

Anita zei

Nelleke bedankt voor je reactie op mijn blog.
Je dacht dat de bloemen bloesem was. Het zijn de nieuwe stansen van de hortensia van Marianne Design.

Gr. Anita

Daphne zei

Mooie vurige kaart!
Het opvallend en toch een goeie balans, dus niet TE druk.
Wat heerlijk dat jullie met Thomas lekker kunnen fietsen, dat zorgt voor vrijheid en ik de fiets kan je ik wat verder gaan. Fijn dat de rollator mee kan, dat is natuurlijk super handig als jullie even afstappen.

Femminde zei

Wat een mooie kaart met de schets!! En fijn dat het fietsen met Thomas zo goed gaat. Genieten!!
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Sarah - Crea S zei

Wow Nelleke, wat een knappe kaart! De schets zag ik er meteen in. En dan die geplooide cirkel die je oog vangt. Top! Groetjes Sarah