Mijn lijst met blogs

donderdag 1 april 2021

Kerstkaarten in pastel


 
Wat was het gisteren een prachtige dag! Heerlijk op mijn fiets naar Apeldoorn en een rondje met Thomas gefietst. Wat geniet hij daarvan, hij zat te zingen op zijn fiets. Daar doen we het voor en weer lekker in het zonnetje naar huis. Buiten gegeten en genoten van onze tuindeuren die open konden vandaag.
Nu dan mijn kaart. 
Kerstkaarten in pastel, wat moet ik hiermee? Dat dacht ik eigenlijk toen ik de uitdaging zag. Ik had nog een achtergrond met reepjes papier liggen, en begon met die kaart. Toen deze af was, was ik eigenlijk helemaal niet tevreden, deze plaats ik nu maar als 2e kaart. Want wat gebeurde er: ik rommelde tussen de blokjes en zag mijn favoriete blokje MD kerstpapier liggen, juist ja, in pastel! hoe blind kun je soms zijn! 
Een sketch erbij gezocht en na wat snijden schuiven ed was dit kaartje eigenlijk best wel snel klaar. 
De basis is kraft, daarop designpapier van MD. De mooie cirkelrand van MD gebruikte ik weer evenals het plaatje van Mattie. De sterrenrand en skistokken kocht ik 2e hands, en ik probeer nieuwe dingen gelijk te gebruiken eer ik het een plekje in mijn kamer ga geven. De ster komt van een andere stans van MD, ook 2e hands, daarop een glittersteen. Tenslotte nog een tekst en wat sterretjes hier en daar.
Challenges;
Paper players: sketch 534
52 weeks to christmas: gebruik pastel tinten.
Dit is de kaart waar het allemaal mee begon. De stans met zig zag rand is van spelbinders? Deze gemat op groen en zacht roze papier gemat op iets harder roze papier. De klok heb ik gewonnen bij CHCC. (en moest ik van mijzelf gelijk gebruiken, mooie challenge voor mijzelf hoor)  Daarachter heb ik roze rood papier geplakt met uit de laatste snipper de tekst NoĆ«l. Achteraf had ik misschien de klok op het streepjes papier moeten uitstansen en daarna weer inleggen. De beugel waar de klokken samen komen heb ik weggeknipt en een witte strik opgeplakt. 
Challenge:
CHCC: alles mag, optie gebruik sterren, 2 of meer.
Tot morgen, dan zie je mij alweer met een kaart.
groeten, Nelleke 

17 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Je eerstekaart daar ben ik helemaal weg van mooie samen gesteld
prachtige sneeuwsterren en wat zijn het leuke ski stokken.
Prachtige kerstkokken op je 2de kaart, fijne dag.

Rosina zei

2 super mooie kerstkaartjes zijn dit Nelleke...heel herkenbaar hoor dat je later het beter designpapier vindt...
en het was inderdaad heel lekker weer gisteren..wij hebben de verjaardag van onze jongste gevierd...buiten in de tuin bij haar...
groetjes Rosina

Annemarie en Merit zei

wat zijn het leuke kaartjes, en ja dat weer dat was zeker genieten....
Gezellig dat je meedoet met de uitdaging bij 52WTC.
Lieve groetjes Annenmarie en Merit.

Elle-Jeanne zei

Twee leuke kerstkaarten Nelleke.
Het was inderdaad een moeilijke opdracht.
Groetjes Elle-jeanne

Epie zei

Hey wat 2 leuke kaartjes Nelleke zo fijn dat je meedoet bij
de challenge pastel in maart , bedankt hoor !! Tja gisteren
was het een topdag om te fietsen , voor Thomas helemaal .
Fijne dag groet Epie DT52WTC

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat heerlijk dat thomas zo genoten heeft van het fietstochtje..geweldig....genieten. Je pastel kerstkaartje is ook erg leuk geworden. Bedankt dat je mee doet bij 52 WTC. Groetjes Ingrid

bolletjelucky.blogspot.com zei

Heerlijk dat je met Thomas bent gaan fietsen en zeker fijn dat hij daar zo van geniet. Ik vond het ook heerlijk hoor en hier is het vandaag nog steeds mooi weer.
Ik vind beide kerstkaarten in pastel mooi geworden Nelleke. Heel verschillend wel.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Sarah zei

Ik vond het ook een moeilijke opdracht en ik ben er niet aan begonnen. Maar nu ik je kaart zie, ik heb dat papier ook! Die vind ik dan ook prachtig. Nummer 2 met de klok zijn niet zo mijn kleurtjes... šŸ˜

Henriƫt zei

Soms maken we het onszelf zo moeilijk terwijl de oplossing dan zo voor de hand ligt. Ik heb dat vaak bij het KKT.
Maar je hebt er nu wel meteen 2 mooie kaarten bij!
Groetjes van Henriƫt

Suzan zei

Prachtige kaartjes heb je gemaakt!
Bedankt voor het meedoen met de pastel Challenge!
Groetjes Suzan
DT 52WTC

Jantine zei

2 hele leuke kaarten, Nelleke. Mooi in die pasteltinten en goed om jezelf meteen uit te dagen om gewonnen spullen te gebruiken!
Fijn dat je meedoet met de challenge van 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

GerJanne zei

Nou dat is je prima gelukt. Het zijn beide mooie kaartjes geworden. Mooi de bellenstans en die was er dus heel snel! Slim om hem meteen te 'moeten' gebruiken.

Colien zei

Sorry dat ik het je zo moeilijk heb gemaakt ;)
Maar heel mooie kerstkaartjes in pastelkleurtjes zijn het geworden!
Dankjewel voor je deelname aan onze challenge bij 52 WTC.
grtz Colien

Debbie Crowley zei

Beautiful winter scene for our sketch challenge. You used the sketch perfectly! Thank you for joining us at the Paper Players this week.

Gina zei

Twee leuke kaarten en de eerste is prachtig met de roze sterren aan de rand ! Groetjes, Gina

Anne Marie Hile zei

So pretty! Love the colors. Thanks so much for joining us this week over at The Paper Players!

Nancy Soetaert zei

niet makkelijk, maar je maakte toch 2 mooie kaarten. Leuk met de reepjes op je 2de kaart, de eerste daar ben ik helemaal weg van!
Tof dat je meedeed met onze pastelkleurenchallenge!
Groetjes
Nancy
52WTC