Mijn lijst met blogs

dinsdag 22 februari 2022

In de lift

Gisteren heb ik een heerlijke knutseldag gehad. Ik heb wat kaartjes afgemaakt en ook een aantal nieuwe gemaakt. De uitdaging van de Liftchallenge stond nog op mijn lijstje en daar ben ik mee bezig geweest.
Deze heb ik gemaakt met frisse tapejes. Uit beide potten de tapejes gekieperd en deze combinatie bij elkaar gezocht. Ik denk dat dit een van de eerste tapejes waren, want sommige waren heel moeilijk van de rol te krijgen. De sierrand is een stans van de Action die ik al een tijdje heb maar nog nooit gebruikt. Eigenlijk is die heel erg mooi, het lijkt net kant. Daarna nog een tekst erbij en een paar fijne glitter pareltjes. Daar hoeft verder niet zo veel meer bij. 
Omdat we de komende maand veel jarigen hebben, er nog eentje gemaakt. Deze heb ik van een rol plastic tape, ooit voor echt een habbekrats bij de Deka gekocht. Maar wat een gemier zeg om dat te scheuren of te knippen, scheuren lukt niet echt en met knippen zat de hele schaar onder de lijm. Ik moest ook  wel om mijzelf lachen hoe ik bezig was. Maar het is gelukt. Ruim eraf halen zodat de sterren in elkaar vallen, en daarna kon ik het gewoon met papier en al snijden.
De rand was een stippelrand die er in stanste, de rand zelf geknipt.
Omdat de kaart voor een man is moest het een stoere kaart worden en heb ik zwarte cijfers gebruikt. Op de foto komt dit wel wat donkerder over. Misschien had ik ze moeten embossen met clear embossing. Dat probeer ik wel uit.
Tot morgen, dan ben ik er met een kaart voor het kleurenkaartteam! 
Groet, Nelleke 

 

16 opmerkingen:

!neke zei

Ze zijn heel mooi zo !
groeten Ineke

LisannesKaartenhobby zei

2 hele verschillende kaarten, maar beide heel mooi! Leuk idee om zo een mannenkaart te maken

Hobbygroet Lisanne

marja kenter zei

Heel leuk allebei de eerste is zo heerlijk fris van kleur en de tweede is echt een "mannen" kaartje vind ik.
Liefs en groetjes.

Anita van Deur zei

Hele mooie kaarten een stoer de ander lief!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw, lekker bezig Nelleke, dat zijn twee hele gave kaarten geworden. Vooral de eerste vind ik een toppertje.
Lieve groetjes Miranda

Angélique zei

Leuke kaarten allebei. Dezelfde lay-out, maar toch heel anders.

Cornelie zei

Dat gemier zien wij dan weer niet en zien alleen het resultaat. Wel leuk om te lezen vind ik altijd. Want het leven van een kaartenmaakster gaat niet altijd over rozen zeg maar ;-)
Beide totaal verschillend, maar super tof gedaan!
Heel leuk dat je weer meedoet met de Liftchallenge!

Angela zei

Aan het resultaat is niet te zien dat het een gemier was met de tape 😁. Beide kaarten zijn écht schitterend Nelleke; zo verschillend!
Ben ff langs je andere blogberichten gescrold; je bent écht lekker bezig. Prachtige kaarten stuk voor stuk!

Trudy zei

Je bent goed bezig geweest, 2 hele mooie kaarten en vooral de bovenste vind ik prachtig!
Groetjes Trudy

Marjan zei

Meteen twee, hoe leuk! Gaaf ook dat je een mannenversie maakte, lekker stoer die cijfers. Dat Deka tape is dus niet echt fijn om mee te werken, begrijp ik. Dank je wel voor het meedoen met de Liftchallenge!

Marfien zei

twee bijzonder kaartjes, leuke uitvoering van de opdracht

Marja zei

Twee prachtige kaarten heb je gelift!
Wat een mooi mal met die rand is inderdaad net kant.
Groetjes Marja.

Henriët zei

Wat heb je mooie liftkaarten gemaakt. De eerste is heel lief door het mooi randje dat je gebruikte. De tweede is lekker stoer!
Groetjes van Henriët

Nancy Soetaert zei

toffe liftkaarten!
Met sommige taperolletjes kan je het inderdaad best lastig hebben he...
groetjes
Nancy

Angelique zei

Mooie, frisse lentekaart en de rand met bloemetjes past er perfect bij. Ook de mannenversie is mooi geworden. Wat lief de kaart met het geborduurde hart.
lieve groetjes Angelique

Nicole Parmentier zei

Twee hele verschillende uitvoeringen van de lift. Een stoere en een romantische versie. Superleuk!! Ik moest wel lachen toen ik las dat je zo met de tape hebt moeten stoeien! Maar het resultaat is het waard hoor. Dankjewel voor je bijdrage aan de liftchallenge.