Mijn lijst met blogs

zaterdag 20 augustus 2022

Mondriaan

Vandaag is de nieuwe uitdaging van de Egel weer begonnen. Gisteravond wilde ik het berichtje schrijven, vergeten. Vanmorgen dacht ik doe ik het zo even en toen..... ging ik weer wat anders doen. Maar 3x is scheeprecht, nu iets verlaat plaats ik het voorbeeld alsnog.
We gaan bingo spelen. Hieronder vindt je de rijtjes. Ik koos voor het rijtje: Vierkantjes, Geel, knopen en Water.
In juni en juli hadden wij heel veel verjaardagen. Met de vakanties in het vooruitzicht heb ik in het voren gewerkt. Zo had ik een kaart voor mijn broer die begin juli jarig was, en had ik deze voorbeeldkaart al klaar
Deze kaart heb ik grotendeels bij GerJanne gemaakt tijdens een kletseldate. GerJanne had iets leuks gezien met allemaal verschillende blokjes. Ik deed het iets anders en maakte er vierkantjes van die de kleuren blauw, rood en geel kregen. Ik ben begonnen met haar vissenstempel en thuis nog wat andere dingen gevonden die ook in het water leven. De tekst heb ik niet gestempeld een tekst stans van zwart papier kwam weer mooier uit. 
Ik vond de vlakken eerst wel wat op de Mondriaan vlakken lijken, maar toen ik op internet keek, zag ik dat het werk van Mondriaan er toch wel heel anders uit ziet. Zie hieronder.
Laten we het maar een vrije bewerking noemen. 😂
                                                           


Het logeerpartijtje met de kleinkinderen was leuk, helaas kwam de jongste kleinzoon niet, hij en zijn vader waren niet fit. Om 5 uur stond mijn kleindochter naast bed, ze was haar broer kwijt die lag niet in zijn bed.😕 Ik mee naar boven (wij slapen beneden) waar hij gewoon in bed lag, hij had de lakens over zich heen getrokken😳. Gerustgesteld gingen ze nog even weer slapen. 😴
Straks nog even op de fiets richting Apeldoorn. Ik kan een kapstok ophalen voor Lieke en ga bij Thomas een doos aardbeien bezorgen. Op de markt kun je 5 dozen aardbeien kopen voor € 5,00. Het is dan zo leuk om van te delen, en omdat ik  de meeste kinderen en kleinkinderen gisteren zag, ben ik lekker aan het delen geweest.
Maar natuurlijk smullen wij er ook zelf van hoor!
Groet, Nelleke 




13 opmerkingen:

Ellen zei

Hoihoi, wat een gave ‘beetje’ Mondriaan kaart…zeer geslaagd hoor en zoiets wil je toch ergens aan de muur hebben haha. Erg leuk die kleine stempeltjes!
Leuk de logeetjes hè…Anna kreeg heimwee vorige week en Margaux haalde haar op, jammer maar met Tim ging het prima, hij wordt ook alweer bijna 2 jaar en Max dinsdag 1 jaar 🥳 ennuhhh hier zijn ze ook gek op aardbeien 🤗
Fijn weekend groetjes Ellen

Angélique zei

Een heel leuke voorbeeldkaart die toch echt wel doet denken aan het werk van Mondriaan, ik vind je titel niet raar gekozen.
Ah, wel lief dat je kleindochter zo bezorgd om haar broer is, gelukkig was het loos alarm. Het was vast heel gezellig met de logees.

Aartje zei

Je kaart is een plaatje geworden Nelleke. Lekker kleurrijk in de mondriaan kleuren.
Op het eerste gezicht lijkt het geen makkelijke bingo. Maar ga eens kijken of ik er toch iets mee kan.
Groetjes Aartje

Hermien zei

Een mooi kaartje als voorbeeld voor de challenge Nelleke, gezellig zo'n logeerpartij. Delen is altijd leuk.

groetjes Hermien

Trijntje zei

Wat een leuke kaart in de mondiaal kleuren en uitvoering met de vierkantjes. Fijn dat je het leuk had met de kinderen. Groeten Trijntje

Trijntje zei

Mondiaal= Mondriaan

bolletjelucky.blogspot.com zei

Heel leuk deze blokjeskaart Nelleke. Leuk met die basiskleuren en de diverse stempels. Ach gut, wat lief dat ze zo bezorgd was waar haar broertje gebleven was. Gelukkig kwam oma voor de redding hihi.
Lieve groetjes Miranda

Marfien zei

Leuke kaart naar een idee van Mondriaan, je kan overal inspiratie vandaan halen toch ?
Aardbeien voor €1,- per doosje? hier €3- Hoewel onze groenteboer ze ook regelmatig voor een euro verkoopt, die moet je dan wel direct opeten . . . (of voor jam)

Anita van Deur zei

Wauw wat een gave kaart!! Heerlijk aardbeitjes en dan voor die prijs dat is dubbel genieten.

Claudia's kaartjes zei

das een toffe kaart met die vakjes. leuk gedaan. Ik ga proberen mee te doen met de bingo.
Je kan mij nu ook vinden op You tube: https://www.youtube.com/channel/UCnlT4Rs1DfAZU_GLcM7Kx1g
https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
http://creativesketchygirls.blogspot.be
http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
https://girlzcreativecrafts.blogspot.com

Femminde zei

Wat super leuk deze kaart!! Tof dat je zo geinspireerd bent. En het resultaat is wel heel leuk ondanks dat het anders uitziet.
En leuk om zo samen te genieten van die bakken aardbeien. Lekker en gezond!!
Fijne zondag verder!!
Groeten van Femminde

Daphne zei

Ik zag jouw kaart op het blog van de Egel.
Ik vind het héél mooi en creatief bedacht (en gemaakt).
De stempels zijn voor een water liefhebber helemaal leuk natuurlijk.
5 doosjes voor 5 euro aardbeien, dat is echt niet duur en ze zijn vast heel erg lekker, want dat zijn ze in deze tijd van het jaar vaak.

Nancy Soetaert zei

leuke kaart, dacht toch ook wel aan Mondriaan door de kleuren van de vlakken.
Groetjes
Nancy