Mijn lijst met blogs

donderdag 27 oktober 2022

Glas in lood

De dag is voorbij gevlogen. Omdat ik morgen met de zussen naar de sauna ga en zaterdag ook weg ben, was het vandaag eerst taak en dan vermaak. Wim was niet thuis vandaag, en ik ging als een speer door het huis en de was weggewerkt. Vanmiddag appeltaart, en soep gemaakt alvast voor morgen, want de zussen komen  bij mij bakkie doen, eer we verder gaan.
Na het eten, ik kon het niet laten, ben ik nog even in mijn kamertje geweest, maar als snel kwam mijn zus voor een kop koffie en om alvast de appeltaart te proeven, want zij gaat niet mee. Dat was een mooie bijkomstigheid. Ze had de gehaakte kleedjes van mijn moeder af, die heeft ze allemaal in ringen gehaakt. Super gaaf om te zien. Zij geeft er een aantal aan zussen en schoonzussen, de rest gaat in de mand voor wie in de familie nog een aardigheidje van oma wil.
Zo heb ik een poosje geleden mijn broers en zussen allemaal een boekenlegger gegeven. Mijn ouders hadden overal boekenleggers inzitten, ook vond ik er wat die niet af waren, en leeg borduurband. Afgelopen zomer heb ik voor iedereen een boekenlegger als aandenken aan mijn ouders gemaakt die ik nog te kort kwam. 
Het was zo leuk om te doen, op dat moment waren we allemaal bij elkaar en kon iedereen zijn boekenlegger uitpakken. Ik wist zelf ook niet wie wat kreeg. Een foto zie je hieronder.
Toen mijn zus weg was dacht ik: oja het Kerst kaartje, en die plaats ik dan nu.
Een "projectkaartje" deze keer. De middelste bloem noem ik glas in lood, dat is van een oude kaart, waar deze bloem is geschilderd op mica. Zonde om nu al weg te doen en kreeg een 2e leven.
Het geheel heel voorzichtig op een mooie nestalbillitie geplakt. Daar nog 2 kleine poinsettia's bijgemaakt en wat gouden sterretjes gestanst.
De tekst is niet nodig, staat er al op. 
Hier zie je de boekenleggers. Netjes op papier vastgezet en achterop een kleine uitleg. Daarna in cellofaan verpakt en in een envelop gedaan. Zo had ik 9 enveloppes, door elkaar gehusseld en de naam er op gezet.
Challenges:
52 weeks to christmas: wekelijkse kaart
CHCC: alles mag.
Groet en tot over een paar dagen!
Nelleke 

7 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Prachtige kaart, het middenstuk is zeker een 2de leven waard! Mooie stans :) heb hem zelf ook. Heel leuk je idee om de boekleggers cadeau te mooi zijn ze.
Geniet van de komende dagen.

Trijntje zei

Wat een leuke kaart. Mooi dat je de mooie boeken legers zo weer hebt opgepimpt . Mooie herinnering aan je ouders. Inderdaad is de foto bovenaan uitzicht vanuit onze serre keuken waar we de hele dag zitten.. helaas zijn de koeien er niet altijd… Nu is het weer rustig. Ik wens jullie een gezellige dag. Groeten Trijntje

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een mooie kaart en inderdaad een gaaf middenstuk maar ik ben ook weg van je mooie poinsettia's Nelleke. Leuk om zo nog aandenkens aan je ouders te verdelen,zijn ze er steeds weer even bij. Veel plezier.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Helen zei

Beautiful - a really pretty and delicate design.

Thanks for joining us at Craftyhazelnut's Christmas Challenge.

Helen x
DT

Marfien zei

Leuk kaartje, knap borduurwerk van jouw en je moeder, mooie herinneringen

Nancy Soetaert zei

mooie boekenleggers, tof als herinnering!
De bloem op je kerstkaart lijkt inderdaad wel glas in lood !
Groetjes
Nancy 52WTC

Aartje zei

Wat geeft het glas in lood een mooi effect op je kaart. En wat ontzettend mooi dat de boekenleggers van je ouders zo weer een mooie bestemming kregen.
Groetjes Aartje