Mijn lijst met blogs

dinsdag 18 oktober 2022

Kaarten van Jet


Op een 1 of andere manier lukt het mij maar niet om te bloggen en kaartjes te plaatsen. De tijd glipt als het ware tussen mijn vingers door. Gisteren kwamen mijn dochters een dag freubelen, daarover later meer.
Een tijdje geleden kwam ik labels tegen van Jet. Jaren geleden kocht ik deze bij het Kruidvat met een bijpassend blokje. Zoals meestal zit er in een blokje velletjes of in dit geval ook labels waar je wat minder mee kunt. Zo stond er: jou are the cream in my coffe en you are beautiful, daar kan ik niet zo veel mee. Maar de uitdaging was geboren, want wat kan ik er wel mee? Zeker omdat alles ook dubbel zijdig is. Het gevolg was ik 19 kaarten dit zijn de eerste 4. In het blokje zaten nog 4 dezelfde vellen met tekst. Daar ben ik eerst mee begonnen.
Voor deze kaart heb ik de achterkant van de label gebruikt en kleiner dan de oorspronkelijke uit gestanst. De tekst die ik niet mooi vond, weggesneden en de achterzijde naar voren gehaald die beige was. 
Over de naad een blauw reepje geplakt en de label op de kaart geplakt met een bloementoef. Rechts de tekst.
Voor deze kaart heb ik repen van dezelfde label gesneden en op de kaart geplakt. 
Daarop 2 bloemen en een tekst.
Deze kaart is vrijwel hetzelfde maar dan met andere bloemen en een andere tekst.
 
Deze kaart is andersom gemaakt en hier heb ik 2 kleuren blauw als afscheiding gemaakt. 
Daarop weer een bloementoef.
Zo heb ik weer 4 kaartjes erbij voor de verkoop.
Dochters  Marjolein en Lieke kwamen gisteren een dagje freubelen. Gezien het weer was dat ook helemaal geen straf. Na koffie, thee en appelgriesmeel cake zijn we begonnen. De dames kozen er voor om en schilderij te maken samen met Bob Ross. Filmpje erbij en gaan! Het was een prachtig gezicht hoe ze de kwasten ala Bob Ross op het papier zetten. 
Zelf ben ik met alcohol inkt aan de slag gegaan.
Met de middag waren hun schilderijtjes grotendeels klaar. 
We genoten van de lunch met zelfgemaakte paksoi soep.
's Middags gingen we met ecoline aan de slag. Het was heel leuk om te zien hoe iedereen daar heel anders mee omging. Lieke werkte veel met een kwast, Marjolein ging helemaal los met de kleuren en was iedere keer verrast wat de kleuren deden. Zelf was ik wat rustiger hierin, hield witte stukken over en droogde tussen door.
Daarna maakte Marjolein nog 2 tags en een serie kleine tags. Ik sneed alvast 4  tags uit, stempelde deze en bewerkte deze met dikke blek. Marjolein wilde dit ook proberen op haar mini tag, maar die vond het helemaal niets en Lieke gebruikte de dikke bleek al tijdens het bewerken van papier met ecoline. Op de foto zie je ons werk liggen. Alles is niet af maar waarschijnlijk gaan de dames volgende week verder en komen de kleinkinderen mee om ook met ecoline te werken. Maar dan wel met enige voorbereiding. We kijken terug op een leuke dag.
Dank voor het kijken en lezen van dit lange bericht. Vandaag in ieder geval even naar buiten, want er schijnt nu een stralend zonnetje.
Groet, Nelleke 



 

12 opmerkingen:

Diny zei

Wat een vruchtbare dag Nelleke!
Jullie zijn lekker bezig geweest....en het wat prima knutselweer gisteren!
Je hebt een hele mooie serie kaartjes gemaakt....ben benieuwd naar de rest!
Groetjes Diny

Irene zei

Je kaarten zijn echt heel leuk geworden Nelleke en wat hadden jullie een gezellige en productieve dag, enige foto's!
XxIrene

marja kenter zei

Zo, wat een productie en wat ziet het er allemaal leuk uit, voor mij spat het plezier er van af. En die "Bob Rossen", alle twee zo verschillend maar mooi.
Fijne dag verder en liefs

Lia zei

Jullie zijn goed bezig geweest. Wat een mooie resultaten. Fijn he, om samen gezellig bezig te zijn!
Lia xx

Scraptastisch zei

Haha dat heb ik meer gehoord met pensioen en dan nog minder tijd hebben voor jezelf, maar ... wat een leuke dag met je meiden! En wat veel gemaakt allemaal, hartstikke leuk Nelleke! Nu doe je dingen waar je anders niet aan toe kwam toch?! echt genieten.
xx Gerie

Angélique zei

Wat een waardevolle dag is het geweest met je dochters, heerlijk zo samen knutselen. Jullie zij erg productief geweest, leuk!
Je kaarten zijn ook heel leuk geworden, knap dat je het papier juist oppakt en niet links laat liggen.

Kaartenkraam zei

Wat hebben jullie gezellig geknutseld en zoveel mooie dingen gemaakt, TOP!

groetjes van Ank

bolletjelucky.blogspot.com zei

Mooie kaarten heb je met die labels gemaakt Nelleke, zo worden ze toch heel mooi opgebruikt. Wat gezellig zo'n knutseldag met je dochters en hele mooie resultaten zie ik liggen. De tijd lijkt ook wel te vliegen, zeker met het mooie weer steeds. Ik merk dat ik nu ook veel buiten ben t.o.v andere jaren en dus minder knutseltijd. Ach ja, voor alles een tijd en plaats toch?
Lieve groetjes Miranda

Hobby Hoogland zei

Leuke kaartjes gemaakt.
En wat leuk een knutsel dag met je dochters, ben wel nieuwsgierig wat jullie van de voorbeeldjes maken.
groetjes Marjan.

Femminde zei

Hoi wat super leuk allemaal!!
Wil je ook even naar je mail kijken.
Fijne avond verder!!
Groeten van Femminde

Daphne zei

19 Kaarten, wauw.
Deze 4 zien er heel veelbelovend uit.
Leuk hoor om jezelf toch uit te dagen in plaats van te denken "dit is niks voor mij" en het dan wegdoen.
En wat leuk zoals jullie hebben zitten knutselen!! Zo waardevol en veel leuke projecten aan het eind vd dag.

GerJanne zei

Heel leuk die kaarten van Jet en de manier hoe je het oploste. Mooie bloemen heb je gemaakt.
En wat gezellig een kletseldate met Marjolein en Lieke! Het ziet er allemaal geweldig uit. Is dit de try out voor het Creatief Café??