Mijn lijst met blogs

maandag 24 oktober 2022

Zwart aquarel papier

Een paar weken geleden las ik iets over zwart aquarel papier, te koop bij de Action. Nu de Action in Twello is, fiets ik er graag even naar toe en kocht ik een blok voor €1,79. Kan niets mee gebeuren en anders wel voor andere dingen te gebruiken. Thuis gekomen wilde ik het graag uit proberen en sneed een a-4 vel in 4 stukken. Mijn gedachte was dat het misschien te gebruiken was voor de distressoxide inkten omdat daar een soort kalklaagje op ligt. Nou heb ik verschillende manieren geprobeerd, maar het resultaat was teleurstellend. Toch heb ik de 4 achtergrondjes wel gebruikt. Op de  eerste kaart heb ik de inkt op mijn plaat gedaan, iets nat gemaakt en dat gaan deppen. Je ziet de vlekjes op de achtergrond. Om het daarna te embossen was een beter idee. Met mijn nieuwe gewonnen stempel heb ik met versa mark gestempeld, en het is een voordeel dat je dat veel beter op het zwart ziet!  Hier zilvergrijs embossing poeder gebruikt. Daarna heb ik deze dame gekleurd met acrylverf en acrylverfmarker. Ik liet wat verf uit de marker komen in een bakje en kon het daarna gebruiken om te schilderen, zover dat lukte. Tot slot nog een tekst gestanst.
Hier had ik de achtergrond met distressoxide en een sponsje bewerkt, de achtergrond is veel egaler. 
Daarop een bloem gestempeld en zwarte embossingpoeder gebruikt. Het kleuren werd niet wat dus het gehouden met stippen acrylverf. Daarna met geel en blauw acrylverf  wat gestempeld met achtergrondstempels. Wat een verschil als je dit doet met inkt of acrylverf. Tot slot een tekst en wat glitters gebruikt.
Deze kaart heb ik weer gedept, net als de eerste. Daarna door de embossingmal van Coosa Creatief gehaald en wat gilding wax gebruikt. De stempelset is ook van Coosa en heb ik gekleurd met potloden. Dit alles kwam op de kaart, evenals de tekst en sequens.
Hier had ik de achtergrond bewerkt zo van uit het doosje distress oxide, dat zag je nog het beste naderhand. Ik heb hier gestempeld met 2 soorten embossingpoeder. Eigenlijk had ik toen niets meer moeten doen, maar wilde de vogels beter uit laten komen. Er van alles mee geprobeerd maar lukte niet. Het voordeel van de twijfel en er toch maar 2 tags van gemaakt, want ik had alles al gestanst. Gebruik ze wel als boekenlegger en na verloop van tijd belanden ze denken richting prullenbak.
Want er komen weer nieuwere aan. 😁
Vandaag met dochters, schoondochter en 3 kleinkinderen weer van alles gemaakt. Zelfs de jongste van bijna 14 maanden kreeg een oud shirt aan en mocht met witte verf kliederen op zwart papier. Geweldig was het,  maar 5 minuten en 10 minuten poetsen haha. 
Woensdag laat ik meer zien, want toen iedereen wegging, heb ik nog wat geprobeerd, omdat ik een leuk idee zag. Dat moet ik nog afmaken zodat ik het woensdag als het KKT is, kan laten zien.
Dit was in ieder geval leuk om te proberen, en zeker op dit papier embossen met versamark is voor herhaling vatbaar,
Groet, Nelleke 

 

1 opmerking:

GerJanne zei

Hee wat jammer dat het tegen viel op dat zwarte aquarelpapier, maar zoals je zegt, komt altijd wel van pas en wat je er nu mee gedaan hebt is ook heel gaaf.
En wat gezellig weer met de dochters en zelf Hugo aan de knutsel! Ik had het wel eens willen zien!