Mijn lijst met blogs

woensdag 28 december 2022

Kleurenkaartteam neongroen en zilver

Na een hele leuke dag gisteren is er een trage opstart. We waren heel laat wakker, inloop van dochters en nu is het al middag. Mijn berichtje over vandaag was bijna klaar, nu dan de rest.
Het is weer kleurenkaartteamdag vandaag. De gevraagde kleuren zijn: neongroen en zilver. Ik heb besloten deze kleuren op een rustige manier te gebruiken en daar rolden 4 kaartjes uit die voor verschillende gelegenheden te gebruiken zijn.
Vorige week ben ik aan het experimenteren geweest met 1 kleur alcoholinkt. (Zie hieronder) 
Voor deze kaart heb ik een sketch gebruikt en geembost. Ik heb nog heel mooi heel iets room wit papier liggen dat ik ooit gekregen heb. Dat papier is zo fijn en juist heel geschikt voor deze kaartjes.
De tekst is zilvergrijs.
Challenges:
Artzy challenge: clean and simple
Ik zag de uitdaging bij Cas on Friday voorbij komen en maakte ook een kerstkaartje.
Ik stanste 2 kerstboompjes uit en een zilveren tekst. 
Nog een sterkte kaartje, ook weer gemaakt naar een sketch. Het lijfje van de vlinders is ook zilver net als de tekst.
Challenge: Try stampin on tuesday: sketch 587
De embossingmal heb ik 2e hands gekocht omdat ik het ruitje zo mooi vond. Als achtergrond helemaal op de kaart is vrij druk, maar het zat al vast. Hier de mooie vlinder van MD gebruikt, met daaronder een zilveren glitter vlinder. Omdat de vlinder nadrukkelijk aanwezig was, heb ik een kleine tekst van Crealies gebruikt. 
Challenge: 
AAA Birthday: embossing 44


Hier is te zien wat ik uitgeprobeerd heb, welk papier ik heb gebruikt en wat de verschillen er zijn.
Foto 1: Transparant yupo papier
2. Cardstock alcohol inkt Ranger
De eerste 2 zijn redelijk hetzelfde van kleur, al is de eerste transparant papier.
3. Fotopapier van de Wibra.
Heel opvallend was dat op dit fotopapier  de alcohol inkt als het ware er op bleef liggen, als druppels.. Kwam er alcohol blending solution bij,  dan liep het wat uit en zag je de inkt  barsten nadat het droog was.
4. Fotopapier van Wibra.
Op dit vel heb ik links niet gemengd en rechts wel. Hoe natter het papier hoe meer barsten. Een beter verloop kreeg ik niet.
5. Fotopapier van de Blokker.
Dit fotopapier was weer heel anders. de druppels vloeiden wat uit en trokken vrij snel in het papier, door het verdunnen werden de randen geel.
Het was leuk om te doen en uit te proberen. Voor deze kaarten heb ik de eerste 2 probeersels gebruikt.
Ik wens jullie een mooie dag en tot morgen.
En nu gauw douchen: alle kniepertjes luchtjes en vuurkorf luchtjes wegspoelen...
Groet, Nelleke 








 

21 opmerkingen:

Ellen zei

Prachtige kaarten zijn het geworden met je probeersels…superleuk is het spelen met de inkt hè, het gaat zn eigen weg!
Fijne dag, groet Ellen

Diny zei

Wat een leuke serie Nelleke....heel erg leuk gedaan!
Groetjes Diny

Jantine zei

Wat een leuke kaarten maakte je, Nelleke. Jij was lekker bezig met je alcoholinkt, leuk die verschillende resultaten.
Groetjes
Jantine

Femminde zei

Wat leuk om zo te experimenteren met inktjes!!
En bijzonder om te zien wat verschillende merken fotopapier dan doen.
En je hebt Er een serie leuke kaartjes bij.
Goede jaarwisseling en tot volgend jaar!!
Groeten van Femminde

Anita van Deur zei

Prachtige serie kaartjes, en je hebt heel wat uitgeprobeerd heel leuk!

Nancy Soetaert zei

Mooie test van de alcoholinkt op de verschillende papiersoorten.
Je maakte een prachtige reeks kaarten voor het KKT!
Fijne jaarwisseling
Nancy

Creatiels zei

Hele fijne en mooie kaartjes heb je gemaakt.
en ja wat experimenteren met papier en inkt brengt soms verrassend resultaten.
Fijne jaarwisseling gewenst voor jullie allemaal
Els

marja kenter zei

Ik vind ze allemaal prachtig Nelleke.
Groetjes en liefs

martina's kaartjes zei

hahaha, wat heb jij je lekker laten gaan met dat groen ! helemaal leuk zijn je kaartjes geworden ! experimenteren, maar toch niks weggooien, het is zonde, ze kunnen allemaal wel een keertje dienen
fijn dat je er weer bij bent deze laatste uitdaging van 2022 !
Prettig eindjaar,
grtjs, Martina

Anoniem zei

Leuk die experimentjes van het groen. Je kaartjes zijn leuk geworden en de embossing erbij heeft ook wel weer wat. Heb ook embossing gebruikt deze keer, maar vergeet het ook vaak!. Fijne dagen en groetjes Marijke.

!neke zei

Heel gaaf Nelleke !!!
Groeten Ineke

Trijntje zei

Stuk voor stuk hele mooie kaarten. Soms is een dagje rustig ook weleens leuk… Groeten Trijntje

Marfien zei

Mooie serie kaartjes, vlinders ben ik verder niet tegengekomen bij deze KKT
Leuk om je probeersels met inkt te zien wat een verschil in soorten papier
Kniepertjesluchtje? die spoel je toch niet weg? daar moet je extra van genieten :-)
We hebben in de winkel een echt origineel kniepertjesijzer maar heb het niet gekocht . . .
gebruiken jullie het in de vuurkorf?

Sarah zei

Ik vind je kaarten heel mooi. Tof hoe het groen zo'n mooi accent geeft op je serene kaarten. En bedankt om te laten zien hoe de alcoholinkt op het verschillende papier is. 😉

Caroline zei

Wow wat mooi met die vlinders, groet Caroline

Laurespage zei

Heel mooi en fleurige vlinders. Zeker een geslaagde opdracht.
Fijn eindejaar. Groetjes, laurette

Donna Scholz zei

Nelleke, what a beautiful butterfly card you shared with us at Try Stampin' on Tuesday! Love the greens and how you gave the card so much texture with the embossing folder!! Thank you for sharing your card and explaining your coloring techniques on different card surfaces!!! -Donna

Donna W. zei

Lovely cards. I really like the elegant butterflies. Thank you for joining Tuesday Morning Sketches.

Patti zei

I’ve been playing with Alcohol Inks too!! These turned out beautiful!! I may just have to copy you :) a little! Thanks for the inspiration. Glad to have. you join us for our Tuesday Morning Sketches Anything Goes last sketch of the year!!

Debbie zei

Ooh! These are all gorgeous!
Thanks for playing along in our Annual Anything Goes challenge at Tuesday Morning Sketches
Debbie - TMS DT
Debbie's Dash of This and That

Zw@@n zei

Wat een mooie kerstkaart! Dat experimenteren is goed gelukt. Leuk dat je meedoet met CAS on Friday. xx Wilma