Mijn lijst met blogs

donderdag 26 september 2019

Opdracht van Lieke

Allereerst wil ik jullie van harte bedanken voor alle leuke reacties op mijn kaarten van gisteren. Echt super leuk!
 Afgelopen zondag waren Lieke en ik met inkt ed bezig. Daarvoor liet ze mij iets zien wat ze op school gemaakt had. Ze moest met oost Indische inkt een tekening in 15 minuten maken. Daarna moest ze met water de tekening bewerken. Het doel is dat je dingen gewoon maar moet doen, niet nadenken en alles onder controle willen houden. Dat je vanuit de basis werkt. Ze vroeg mij dit ook te doen. In een kwartier maakte ik een tekening met oost Indische inkt. Die zie je hieronder. Ik merkte dat ik aan de bovenkant van de tekening begon, maar gaandeweg wilde ik wat anders doen en ging ik andere vormen bedenken. Daarna moest ik de tekening met water bewerken. Maar de inkt was watervast, dus dat werkte niet. Wel was het papier nat geworden. Ze zei, ga er maar weer met de kwast en nu met inkt erover.
Ja, ik deed het en je bent verrast wat je dan ziet. Daarna nog wat lijntjes getekend met stift en pen. Het was erg leuk om te doen, ik merk wel dat doordat ik al meer met inkt gewerkt heb, ik minder bang ben om het te doen. Het was een leuke ervaring. Die van Lieke zit in haar dummie, ik maakte er 3 kaartjes van.
Ik sneed het stuk in drie delen. Ik matte de eerste op zwart papier, stanste bladeren uit en  2 banniers, waarvan 1 voor een klein stempeltje van CE. Ik vond een parelmoer knoop die ik op de kop heb geplakt met een strikje er door.
Tot slot wat glitters. Het kaartje is 10x16 cm
Challenge: Sketch saturday: sketch 582
Voor het kerstkaartje gebruikte ik de sketch van Cas Colours & sketches. Hier heb ik wat op zitten zweten. Het grijze papier wat ik had stond er niet bij. Uiteindelijk 2 zwarte rondjes gestanst en die gebruikt. Dat gaf de kaart rust. Witte kerstboompjes en letters gebruikt en tot slot wat glitters.
Het kaartje is 10x 11 cm
Challenges:
Cas Coulours& sketches: sketch 340
52 weeks to Christmas: wekelijkse kaart
CHCC: alles mag
The Holly and Ivy Christmas challenge: alles met kerst.
Er bleef nog een strook over. Deze gemat op rood papier. Een mooie bloem van Ali gestanst, daarin een klein bloemetje en Believe gestanst. Wat zilveren accenten.
Bij dit kaartje was ik het meest verrast, de kleuren en de snelheid waarmee het klaar was. 
Challenges:
Every body art challenge: alles mag, gebruik stansen.
Paper craft challenge: no design papier.
Crafty sentiment: alles mag
                                                       
Hier zie je de tekening, deze was iets van 10x 20 cm.
Een leuke ervaring weer.
Zo kunnen wij weer van elkaar leren.
groetjes, Nelleke 

26 opmerkingen:

Angela zei

Schitterende kaarten Nelleke. Gaaf om te zien dat je uit 1 tekening 3 totaal verschillende kaarten kunt maken.
Ken dit principe.... lijkt wel wat op zentekenen. Niet nadenken, maar gewoon beginnen en voortborduren.... heerlijk om je hoofd leeg te maken:).

Daphne zei

Zo leuk om gewoon maar te doen!!
Spannend ook, lijkt mij, maar leuk om een soort "les" te krijgen van je dochter.
Je kaartjes zijn prachtig vind ik, vooral die met dat rood.

Annemarie en Merit zei

Wat leuk om dat een keer te doen, je hebt hele mooie kaartjes ermee gemaakt!!gezellig dat je er weer bij bent vandaag.
Liefs Annemarie en Merit DT52WTC

Marijke zei

Wat een bijzondere techniek en wat een mooi resultaat! Heel leuk hoe je het uitlegt! en je hebt er een paar mooie kaarten van gemaakt! Fijn dat je meedoet met 52WTC. groetjes Marijke.

Rosina zei

Hele mooie kerstkaartje Nelleke...prachtig hoe je ondergrond zo heb gekregen...gaaf om zo van je dochter te leren...
groetjes Rosina
DT 52 WTC

GerJanne zei

Wat ontzettend mooi zeg! En leuk om samen aan de slag te gaan! Ik geloof zeker dat je minder 'bang' wordt van werken met inkt naar mate je het vaker doet. Leuk zulke opdrachten op school!

LisannesKaartenhobby zei

Leerzame opdracht, herkenbaar van controle willen en netjes precies werken... Gezellig zo met je dochter: je kaarten zijn prachtig geworden

Hobbygroet Lisanne

Nancy Soetaert zei

toffe opdracht van je dochter, leuk om zo door haar geĆÆnspireerd te worden.
En hoe je uit zo'n klein blaadje dan 3 mooie kaarten tovert, helemaal toppie!
Fijn weekend
Nancy 52WTC

Joanne kramer zei

Wat super leuk om zo samen aan de slag te gaan. Leuke opdracht kreeg je van Lieke.
En de eindresultaten mogen er zijn! Super mooie kaarten. groetjes Joanne

marja kenter zei

Dit is erg leuk Nelleke en het is weer: zo dochter, zo moeder (ik draai het om omdat Daphne als eerste heeft gereageerd) want ik vind ook die met het tijd er echt uitspringen. Eigenlijk wilde ik ook meteen beginnen met die inkt maaršŸ¤” dat ligt nog in de caravan. Jammer.
Groetjes

Gerrina zei

Gaaf hoe je zo helemaal unieke en super mooie achtergronden gemaakt hebt! En gelukkig dat je gewoon durft... Gezellig en leuk zo samen wat maken! Groetjes, Gerrina

Enny zei

Wauw, heel mooie kaarten en wat een speciale techniek, ik had er nog niet van gehoord, super gedaan ! Groetjes, Enny

Lynda zei

Fabulous cards and technique - sounds very interesting. Thank you for joining us at The Holly and Ivy Christmas Challenge :) Lynda

Margo zei

Wat een prachtige kaarten e ee geweldig leuke techniek zeg, wat ee mooie achtergrond geeft dat !
Groetjes
Margo

Sarah zei

Die techniek ken ik niet, dat wil ik wel eens proberen!
Levert toffe kaarten op! X

Brenda zei

What a beautiful take on the sketch! This is such an elegant card. Thanks so much for joining us at Sketch Saturday this week!

Jantine zei

Wat leuk, om zo samen met Lieke bezig te zijn. Best spannend om maar gewoon te gaan doen en niet met het resultaat bezig te zijn...
Mart het resultaat is juist prachtig. Leuke kaarten maakte je er mee.
Groetjes,
Jantine

Ellen zei

Wow...wat een mooie kaartjes Nelleke en de lol die jullie er bij hebben gehad...zo leuk!
Bij mij gaat het net zo hoor...gewoon durven en zien wat er uit komt!
Fijn weekend en groetjes Ellen

karen h zei

Thanks for joining us this week at CC&S! Your card is wonderful - love the monochromatic scheme!

Marfien zei

Mooie kaartjes heb je met de tekening gemaakt, echt een avontuur

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een mooie kerstkaartjes Nelleke, Ik vind dat boompje zo mooi. Bedankt voor het mee doen bij 52 WTC. Groetjes, Ingrid.

samantha's cards zei

Such a lovely take on the sketch, I love the black and white. Thanks for joining us at CC&S.

Izzy Scrap zei

Beautiful cards and lovely designs. Love the touch of red, it pops up even more the lovely flower. Thanks so much for sharing and for playing along at Papercraft Challenges.

Anita van Deur zei

Mooi al die kaartjes, leuk om het samen met je dochter te doen.

Groetjes, Anita

Holly's Handmade Card zei

Great take on the sketch! Thanks for joining us this week at CC&S!

Art by Zowie Dixon zei

So beautiful.
Thank you so much for entering our ATG challenge at Arty Divas this week. Looking forward to see you again next challenge.

Hugs, Zowie xx

Arty Divas DT

Crafts from the Fairy Den {My Blog}