Mijn lijst met blogs

zondag 29 september 2019

Probeersels met verf

Afgelopen zomer zag ik een heel leuk filmpje bij Coosa creatief. Naar aanleiding daarvan heb ik materialen besteld. Alles had ik nog niet, maar ik ben alvast begonnen om wat uit te proberen.
Jaren geleden kreeg ik een zakje clipboard. Hier wist ik niet zo goed mee wat ik er mee kon doen. 
Het motiefje was niet zo leuk, het paste nergens bij. Ik ben begonnen om ze allemaal met zwarte gesso te bewerken. Daarna heb ik deze met verf bewerkt. Een kleur rood had ik nog niet, daarvoor donkerrode parelmoer verf gebruikt. De clipboard heb ik gebruikt voor een kaartje. Ik gebruikte de embossing folder van MD. In plaats van als letterbord te gebruiken, heb ik het papier omgedraaid en dit als achtergrond gebruikt. Het papier was aan de andere kant door het embossen wat beschadigd en zo kan het ook. Een stukje designpapier uit een kit van Oma DEE, en de katten van MD gestanst. Nog wat oogjes, hartjes en glitters en tekst, en het kaartje was klaar. 
Challenge:
DCL: maak een eigen herhalend achtergrond, ik gebruikte de embossingfolder.
Dit is 1 van mijn eerste projectjes met acrylverf. Op de rommelmarkt van de kerk kocht ik een naaidoos met inhoud. Eerst wilde ik hem schuren en lakken, maar ik bedacht om hem te verven. In de witte gesso gezet en daarna met een grunge mask van hobbyshop Sandra de deksel bewerkt met structuur pasta. Naaidoos heb ik 2x uitgestanst uit stevig papier en op elkaar geplakt. Op de letters kwam crackle gel. Helaas zie je dat niet zo goed. (Had er ook nog nooit mee gewerkt.) De letters op de naaidoos geplakt en op de zijkanten een motiefje met een grunge stencil gemaakt.
Daarna ben ik gaan verven. Eerst de hele doos met Burnt Umber, daarna met grey blue en grey sand. Quinacridone gold had ik nog niet, daarom wat kleuren rood gemengd en deze gebruikt. Tot slot nog Raw umber gebruikt. Met de metalic gilding wax van Coosa, lila en koperrood gebruikt om de doos te bewerken om het geheel en warme uitstraling te geven. Daarop wat ijzerdraad en een tekst van Tim Holtz. 
De inhoud komt het merendeels uit de naaidoos van mijn moeder, wat in de doos zat en wat van mijn eigen. Zo is het een gevulde naaidoos geworden voor de woning van Thomas waar ze nog geen naaidoos hadden.
Ik heb er met plezier aan gewerkt, ook een hele uitdaging hoor. En zo mooi dat ik spullen van mijn moeder daarvoor kon gebruiken.
O ja, als er lezeressen zijn die tips hebben hoor ik het ook graag.
Een fijne zondag nog. Een dag om heerlijk weg te kruipen in je huis, al gaan wij straks nog even naar onze dochter.
Groet, Nelleke

19 opmerkingen:

Kaartenkraam zei

Leuke kaart met die leuke katten, die moet ik ook weer eens tevoorschijn halen. De naaidoos is ook prachtig geworden.

groetjes van Ank

Hermien zei

Van proberen kan je leren! Maar de resultaten zijn prachtig Nelleke.

Groetjes Hermien

Marjan zei

Superleuke kaart voor DCL, dank je wel! Wat heb je die naaidoos mooi gepimpt, echt prachtig geworden!

Henriët zei

Mooie kaart met de zwarte katten.
De naaidoos heb je erg mooi gepimpt.
Groetjes van Henriët

Nancy Soetaert zei

toffe kaart
maar je doos is helemaal top, die ziet er wondermooi uit!
Nancy

Marfien zei

Leuk verwerkt op de kaart die "ouwe meuk", zo past het mooi bij elkaar. De naaidoos is geweldig, goede tip voor mij want ik wil toch wel wat spullen uit de kringloop oppimpen ;-)
p.s. de link van Coosa creatief werkt niet, kom steeds bij mezelf terecht . . .

GerJanne zei

Slim van je om deze embossingfolder te gebruiken voor DCL. Heel mooi kaartje zo. En die naaidoos! Wat kunstig heb je dat gemaakt! En die link! Lachen, ik kom ook bij me zelf uit!

Nelleke zei

Veranderd, je komt nu op het juiste adres van Coosa

Daphne zei

Wat een werk zit er in deze kaart.
Ik vind het vooral een lieve kaart, dat katten echtpaar, zó lief.
Handig opgelost, als je iets krijgt wat je niet zo goed kan gebruiken, om het dan met gesso te bewerken.
De naaidoos vind ik echt héél erg mooi geworden.
Die krijgt vast een mooi plekje en is altijd handig om bij de hand te hebben.
Hen je mooi gedaan.

marja kenter zei

Echt, heel mooi allebei. Wat een werk die naaidoos maar hij is prachtig.
Fijne dag en groetjes

Joanne kramer zei

Wat een leuke kaart! Die poesjes blijven leuk.
Wat heb je die naaidoos mooi gemaakt. Geweldig!
groetjes Joanne

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een leuke kaart is dat geworden. Gaaf ook met die langgerekte tekst Nelleke.
Super zoals je die naaidoos bewerkt hebt, ik vind "projecten" om aan te werken ook altijd zo leuk. Je ziet iets groeien onder je handen.
Lieve groetjes Miranda

Ellen zei

Gaaf kaartje Nelleke...leuk tot stand gekomen! Ook de naaidoos ziet er toppie uit...mooi gedaan hoor en leuk dat hij verhuist naar Thomas!
Groet Ellen

Marja zei

Leuke probeersels Nelleke!...vind je naaidoos supermooi geworden.
Groetjes Marja.

Ellen zei

Fantastische kaart! Bedankt voor je deelname aan DCL.
Groetjes Ellen

gerrie zei

Hele mooie kaart, maar die naaidoos springt eruit.Super gedaan.
Groetjes, Gerrie.

Gerrina zei

Mooi hoe de naaidoos is geworden, maar je kaartje trok me naar hier; sprong er echt uit met die leuke katten op de rode achtergrond! Groetjes, Gerrina

Nicole Parmentier zei

Wat een leuk poezenkaartje met de geemboste achtergrond. Je naaidoos is ook prachtig geworden. Bedankt voor het meedoen bij DCL.

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Een heel leuk en kleurrijk kaartje Nelleke. Dankjewel voor het meedoen bij DCL! En wat een mooie box, prachtig!