Mijn lijst met blogs

woensdag 31 maart 2021

Kleurenkaarteam: helderrood en witgrijs


Wat een geluk dat GerJanne vorige week zo attent was om te melden dat het KKT, een week later was dan ik dacht. Zo had ik wat meer tijd om de kaart voor het KKT af te maken. De kleuren van vandaag zijn helder rood en wit grijs. Mijn gedachte was om met inkt of verf te gaan werken. De eerste voorbeelden waren niet naar mijn zin, dus ik begon weer opnieuw. Nu deed ik het anders. Allereerst gebruikte ik een mask uit mijn Prontypakket en bewerkte deze met distress crackle paint clear.  Als het droog is barst het een beetje. Daarna heb ik rode ecoline gebruikt. Na gebruik zag ik een klein probleem: het lijkt meer roze dan echt helder rood zoals de vorige uitdaging van het KKT, ondanks de rode ecoline. Dit maar zo gelaten, het gaat toch eigenlijk ook om de lol die je hebt om te maken en als het dan iets anders uitpakt is dat zo. Her en der wat gestempeld met barn door en mahony  distress  Het achtergrond matte ik op zwart, en daarna op een grijs witte basiskaart. Daarop een bloem van Md in grijs/wit, zilver en rood met een takje van zilver. In het hart wat crackle paint gedaan en een algemene tekst uit het Pronty pakket. Tot slot nog wat zwarte steentjes. Ik ben heel benieuwd wat jullie allemaal gemaakt hebben, ik kom zeker langs.
Vanmorgen even werken en vanmiddag ga ik op de fiets naar Thomas en ga ik met hem fietsen. 
Te prachtig weer om binnen te blijven!
Groetjes en tot morgen met de wekelijkse kerstkaar(en)
Nelleke 

26 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Je kaart is prachtig Nelleke de bloem is een mooie blikvanger, veel plezier met fietsen.

Nancy Soetaert zei

wat een mooie kaart Nelleke, je achtergrond is superleuk gemaakt!
geniet van je fietstochtje met je zoon. IK probeer straks ook eens of het al weer lukt om te fietsen.
Groetjes
Nancy

Monique zei

Wat een prachtige kaart is het geworden, Nelleke.
En leuk hoe je het stencil van Pronty hebt gebruikt.
Fiets ze vanmiddag, het is inderdaad zonde om binnen te gaan zitten. Het is nog maar een dagje.
Lieve groetjes, Monique

Femminde zei

Wat super leuk deze kaart met rode ecoline. Geeft niets dat het een beetje roze lijkt. Gaat toch om het plezier wat we er aan hebben, toch?
Geniet lekker van het fietsen met Thomas. Het beloofd een super dag te worden.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

chantal zei

Dat had ik nu ook verleden week dat ik dacht dat ik al te laat was voor KKT.
Mooi hoe je alles verwerkt hebt tot deze prachtige kaart
Liefs Chantal

Nynke zei

Heel erg leuk Nelleke! Je achtergrond is echt tof gemaakt.
Groetnis Nynke

Jantine zei

Wat een mooie kaart, Nelleke, die achtergrond is echt schitterend! En ik had ook al bijna vorige week mijn KKT kaart geplaatst, maar maart was nog ietsje langer dan ik dacht.
Groetjes
Jantine

Diny zei

Wat een prachtig kaartje Nelleke.
Super achtergrond heb je gemaakt.....en de mooie boem maakt het kaartje helemaal AF!
Fijn dag vandaag....wij passen op en mijn man zet het zwembadje al klaar voor vanmiddag....dat wordt een spetterende dag!
Groetjes Diny

Nicole Parmentier zei

Rood of roze, het maakt mij niet uit. Ik vind het een prachtig kaartje!! Geniet van je fietstocht vanmiddag, ik ga zo lekker het bos in met mijn zus en de hond. Binnenblijven is geen optie met dit lekkere zonnetje!

Petra-loves-paper zei

Ondanks het niet zo heel fel rood toch een keigaaf kaartje! Groetjes Petra

Wilma zei

Je wenst ons een "Fijne dag" op dit PRACHTIGE kaartje Nelleke.....jij ook een FIJNE dag en GENIET van je fietstocht.
Liefs Wilma ☺☺☺

Margreet zei

Wat een supermooie kaart, Nelleke.
Geniet van je fietstochtje met zoonlief.
xxx Margreet

Angélique zei

Mooi, de lichtgrijze bloem springt er echt uit.

!neke zei

Hele mooie met deze gave achtergrond !
groeten Ineke

Marijke zei

Een heel mooi kaartje hoor Nelleke! En dat het iets anders van kleur uitvalt geeft niks, het is wat je zegt, je hebt er plezier van met het maken. Vandaag zijn we heerlijk aan het strand wezen lopen ook heerlijk met dit weer! Een fijne dag, groetjes Marijke.

karin zei

Mooi kaartje in de KKT kleuren heb je gemaakt.
Groetjes,
Karin

martina's kaartjes zei

helemaal leuk en mooi kaartje is het geworden zo !
tja, het was een lange maand maart deze keer, extra tijd lijkt het zo...
blij met je deelname deze maand !
grtjs,martina

Chantal zei

Prachtige kaart, mooie achtergrond.
Groetjes, Chantal S

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Heel mooi gedaan Nelleke! De achtergrond is prachtig in de KKT kleuren!

Henriët zei

Prachtig! Mooi zoals die bloem afsteekt tegen de mooie achtergrond.
Groetjes van Henriët

Creatiels zei

Mooie achtergrond ende bloem springt er echt uit. Leuk resultaat.
Bedankt voor je reactie op mijn blog. Fijne avond nog
Els

Rosina zei

Heel mooi jouw kaartje in deze KKT kleurtjes Nelleke, de achtergrond heel mooi gemaakt en zeker die mooie bloem maakt het helemaal af...
groetjes Rosina

GerJanne zei

Ja, wat een genot dat mooie weer, he? Wij hebben tot half 8 buiten gezeten en toen een uur gewandeld.
Je kaart is super. Ik vind hem prachtig.

Marfien zei

Prachtige kaart Nelleke, goed dat je nog een weekje extra had
Ben vanavond nog even naar mijn dochter gefietst om de paasgroeten te brengen, 43 kaartjes in totaal in twee dagen
Morgen gaat ze die rondbrengen met een bloemetje erbij.

Nancy zei

Hey Nelleke

Wat een vrolijke lentekaart maakte je voor het KKT! Helemaal geslaagd in zijn opdracht!

Liefs,
Nancy

Sarah zei

Wauw, hij is prachtig! Het gaat inderdaad om de Fun en toch zijn we streng voor ons zelf. Xx