Mijn lijst met blogs

donderdag 16 februari 2023

Kringloop geluk

Vorige week fietste ik naar het dorp voor een boodschap. Op de terugweg ging ik even naar de kringloopwinkel. Ik vind het heerlijk om daar te snuffelen en soms kom je ook hele leuke dingen dingen. Vorige week dus ook. Eerst vond ik een plastic zak met verschillende kleuren borduurgaren. Aangezien er wit en zwart bij zat verdween dit in mijn mandje. Ik snuffelde verder en vond boven een blauwe map met 20 vellen schrijfpapier en 20 enveloppes, dit alles was van geschept papier. Het koste € 1,50, dus daar hoefde ik niet lang over na te denken en verdween ook in de mand. Zie ook de foto's hieronder. Thuis haalde ik het plastic eraf, het was nog helemaal nieuw. De enveloppes hebben het formaat voor een slimline kaart. 
Het begon gelijk in mijn bovenkamer te ratelen, want ik had ook nog 14 gebroken witte enveloppes met een rode binnenkant. Dat was ook ooit van een schrijfset,en echt al heel oud.  Uit de periode dat we nog echte brieven schreven. Wat kleur paste dat er precies bij. 
Daar moest ik natuurlijk mee aan de slag en maakte al verschillende kaartjes. De eerste 2 laat ik nu zien.  Voor deze tag heb ik de stans van SL gebruikt, die past precies in de envelop. 
Het vel schrijfpapier gebruikt op de basis label.  Daarop kwamen restje designpapier uit een kerstblokje van MD. Daarop kwam de Poinsttia. De tekst heel rustig gehouden, alle aandacht mag naar de bloem. Omdat de binnenkant van de envelop rood is, dus ook rood op de kaart gebruikt.
Challenges: 
(16) Facebook kerst/christmas: gebruik rood

Voor de enveloppes uit het pakket stanste ik een slimline basiskaart van kraft en daarop kwam geschept papier. 
De grote Merry Christmas stans moest ook nodig weer gebruikt worden. Eerst stanste ik de basis uit donkerbruin papier. Uit een oud blokje de andere stans gebruikt en de buitenrand op het donkerbruine papier geplakt. De letters bleven over en die kwamen weer op een andere kaart. Nog een takje gestanst en de hartjes van de bloem bruin gekleurd. Verder nog wat sneeuwsterren.
Challenges:
ABC Christmas Challenge: D van Die Cuts
Hier zie je de verpakking met de enveloppes en vellen schrijfpapier. Mooi he?
Zo sluit de map. Het is wel voor te stellen dat ik hier blij mee ben. De eerste kaartjes zijn klaar er zullen er vast nog wel meer volgen.
Een fijne dag vandaag!
Groetjes,
Nelleke 
 

20 opmerkingen:

Daphne zei

Dat zijn de leukste "gelukjes" die je zomaar even tegen komt.
Zo leuk dat jij er meteen 2 kaartjes mee gemaakt hebt, dan is meteen duidelijk dat je er heel blij mee bent.
Ze zijn erg mooi, je kaarten, ik vind vooral dat label erg mooi.

Nicolette zei

Heel erg leuk dat er gelijk een idee opkwam en een mooie uitvoering.
Groetjes Nicolette

Lia zei

Ik kom ook graag bij de kringloopwinkel en vind er altijd wel iets! Leuke vondst heb je gedaan!
Lia xx

Anita van Deur zei

Leuk om te struinen bij de kringloop en groot gelijk dat was ook in mijn mandje terecht gekomen. Je kaarten zijn prachtig!

alma.heijenk@gmail.com zei

prachtige vondst, wat een geluk.
je maakte een prachtig mooi label.
groetjes alma

marja kenter zei

Wat kan je daar dan blij mee zijn hè, het ziet er ook heel mooi uit.
Je kaartjes zijn ook weer prachtig.
Liefs en groetjes

Diny zei

Prachtig Nelleke!
Jij hebt er een neus voor om mooie knutsel spulletjes te vinden voor een mooie prijs!
Wat heb je leuk papier gekocht!
Groetjes Diny

Trijntje zei

Wat een mooie creativiteit vsn jou met de leuke spullen uit de kringloop. Het bovenste label is heel erg leuk geworden. Groeten Trijntje

Marijke zei

Je moet het net treffen bij de kringloop en je had waarschijnlijk je geluksdag! Mooi papier en je hebt er al mooie kaarten van gemaakt! Leuk die rode bloem en de letterkaart vind ik ook erg mooi! Ga zo door zou ik zeggen! Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat fijn dat je zoveel moois tegenkwam bij de Kringloop, dat is genieten van kleine prijsjes en helemaal als je er meteen iets mee kunt doen. Het zijn prachtige kerstcreatie's geworden Nelleke en alles ziet er tot in de puntjes verzorgd uit.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

!neke zei

Ja, heerlijk de kringloop....
Mooi ingekocht!
En dan ben je super blij !!!
Mooie creaties zo !
Groeten Ineke
DT52WTC

Marfien zei

Mooi papier, daar kun je nog wel en leuke serie kaartjes mee maken

Jantine zei

Dat is met recht kringloopgeluk, Nelleke. Ik vind het ook altijd heerlijk om in kringloopwinkels te snuffelen en vaak vind ik er ook wel iets leuks voor een leuk prijsje.
Die schrijfmap is prachtig en borduurgaren komt altijd van pas.
Leuk dat je direct kaartjes bij de enveloppen bent gaan maken. Die labelkaart met de poinsettia vind ik prachtig, die andere is ook leuk, wat strakker.
Van dat handgeschepte papier heb ik hier ook nog liggen, zo mooi!
Fijn dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Angélique zei

Heel mooie kaarten heb je met je vondst gemaakt. Het is een heel mooi gevulde map, zo fijn om gelukkig te kunnen zijn met zoiets kleins, dan maakt je hart echt een sprongetje hè.

Colien zei

Dat is leuk, heerlijk zo'n vondst!
En meteen 2 heel mooie creaties, ze zijn beide heel geslaagd.
grtz Colien [52WTC]

GerJanne zei

Oh zeker! Daar kan ik inkomen, dat je dan helemaal blij wordt van zo'n bof!
Het is een heel mooie map en je eerste creaties zijn ook prachtig. Handig dat die mal de grootte heeft van de enveloppen. Ben benieuwd naar de volgende creaties hiermee.

jackelien zei

Super leuk zo'n kringloop geluk.
Je label is prachtig.
Groetjes Jackelien

Irene zei

Jouw speurneus heeft hier toch wel iets heel moois op de kop getikt en wat heb je er schitterende creaties mee gemaakt Nelleke, vooral het label is beeldschoon!
XxIrene

Lynda zei

Lovely papers and colour schemes. Thank you for joining us at ABC Christmas Challenge xx Lynda/Loopyloo DT

Claudia's kaartjes zei

Your card is very lovely Thanks for joining us at Girlz Creative Christmas Challenge

Hugs
Claudia
DT Girlz Creative Christmas Challenge

Je kan mij nu ook vinden op You tube: https://www.youtube.com/channel/UCnlT4Rs1DfAZU_GLcM7Kx1g
https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
http://creativesketchygirls.blogspot.be
http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
https://girlzcreativecrafts.blogspot.com
https://girlzcreativechristmaschallenge.blogspot.com/