Mijn lijst met blogs

donderdag 23 februari 2023

Vriesbloemen

In december hadden we een koude week. We hadden het over vriesbloemen op de ramen en Wim maakte een foto van het raam van het kippenhok, waar de vriesbloemen goed te zien waren.
Dat bracht mij op een idee.
Ik zocht een stuk velum, een mooie embossing mal en emboste dit. Daar kwamen deze bloemen te voorschijn. Van dat vel heb ik 2 kaartjes gemaakt. De vriesbloemen vond ik mooi om te combineren met zwart en wit. 
De basis is een zwarte kaart. Uit een oplegvel stanst ik een stuk uit, zodat je een lijst idee krijgt. 
Een landschap stans van MD plakte ik op de achtergrond. Daarop kwam het stalletje, ik dacht van SU. Een zilveren ster en tekst en het kaartje was klaar. Het bedenken was het meeste werk.
Challenges: 
Facebook hobby vision: 12 months of Christmas
Het 2e kaartje is iets anders, daar gebruikte ik de achtergrond van SU. Kerst is wereldwijd zoals je ziet. Verder op dezelfde manier gemaakt. Weer eens wat anders.
                               
Hier zie je de vriesbloemen, wat een kunstwerk is dit!
Het was heel gezellig met mijn zussies. We hebben een stukje gewandeld en kwamen onderweg een kringloop tegen. Oeps, daar moet je niet met mijn zusjes komen hihi. Er was nog tijd voor 1 spelletje keer op keer en toen was het tijd om te eten, en daarna gingen we weer naar huis. 
Straks gaan we Thomas ophalen. Hij is een aantal dagen vrij en heeft min of meer vakantie. Ik ga proberen weer met hem te zwemmen, dat heeft hij al heel lang niet gedaan. Vrijdag bowlen met vrienden, misschien nog even naar het dorp en zondag met zijn vader naar PSV. 
Groetjes, Nelleke 
 

16 opmerkingen:

Daphne zei

Als je om je heen kijkt zie je overal iedereen voor kaarten.
Wat is dit leuk!!!
Het is net echt, want op de foto is te zien dat er echt ECHTE bloemen op de ramen stonden mooi hè?!!
2 Mooie kaartjes vind ik het.

marja kenter zei

Ze zijn prachtig en ik vind het een geweldig goed idee, je moet het maar bedenken.
Veel plezier aankomende dagen net Thomas
Fijne dag en liefs

martina's kaartjes zei

wauw, deze is helemaal leuk ! geslaagd kaartje
grtjs,martina

Anoniem zei

Supergaaf deze kaartjes Nelleke…je moet er maar opkomen en dat deed jij haha…top hoor!
Veel plezier met Thomas en ook voetbal…een topweekend voor hem!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Sarah zei

Die vriesbloemen omzetten op je kaart = geweldig! Heel tof. Het werd een mooie kaart.

Anita van Deur zei

Wat is dit gaaf!!

Cora Schram zei

Wat een enig idee, je moet er maar op komen. Ik vind het twee supergave kerstkaarten.
Groetjes Cora

Henriët zei

Super leuke kaarten. Zelfs van een bevroren raam krijgen we al inspiratie. Zo leuk.
Maak er een leuk weekend van met Thomas. Maar dat gaat wel lukken zo te lezen.
Groetjes van Henriët

Jantine zei

Heel mooi, Nelleke. Wat leuk dat je werd geïnspireerd door de ijsbloemen op het kippenhok. Vroeger bij mijn oma hadden we ook ijsbloemen als het vroor, zij had geen cv.
Je kaarten zijn prachtig.
Veel plezier met Thomas.
Fijn dat je meedoet met 52WTC deze week!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Angélique zei

Geniaal bedacht! Ik had ijsbloemen op mijn slaapkamerraam, maar heb er nooit aan gedacht om het zo met vellum na te bootsen. Je hebt superleuke kaarten gemaakt met het stalletje, de verschillende horizonstansen (de 2e past naar mijn idee het beste bij de stal) en de ijsbloemen.
Klinkt heel gezell8g, die zussendag van jullie. Veel plezier met Thomas thuis.

GerJanne zei

Ja, je liet de foto al zien! Zo mooi! En je kaarten zijn allebei heel mooi. Leuk dat je je kunt laten inspireren door wat je gewoon om je heen ziet in je eigen omgeving...
Jullie hebben weer wat leuks bedacht voor Thomas. Hij zal wel een top weekend hebben.

AndrejaM zei

Beautiful masculine Christmas card, thanks for playing at 52CCT

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een prachtig natuur verschijnsel die vriesbloemen. Mijn knutselvriendin heeft er ook foto's van gemaakt. Je hebt het heel mooi vertaald naar het embossen van het vellum Nelleke en de kerstkaart die je ermee maakte is heel sfeervol.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Nancy Soetaert zei

Wat een mooi effect dat embossed op vell!
Mooie kerstkaarten Nelleke.
Groetjes
Nancy 52WTC

Hali zei

Beautiful masculine card, thanks for joining 52 CCT

Fabiola zei

très belle création Nelleke, jolie mise en scène, merci de jouer avec nous chez ABC Christmas Challenge, biz