Mijn lijst met blogs

zondag 20 augustus 2023

CAS kaarten, vlinders en bladeren en heel veel bloemen

We zijn weer thuis! We waren een weekje in de Wilp, dat ligt in Groningen op de grens met Friesland en Drenthe. Hoe kwamen we daar? We wisten eigenlijk niet zo goed waar we heen zouden gaan, verschillende plaatsen passeerden de revue. Tot Wim zei: we wonen in Wilp, eens kijken of er in 
de Wilp een camping is om te kamperen. En ja hoor, een minicamping met 10 plaatsen en 2 Tiny huisjes, en daar zijn we naar toe gegaan. De camping werd gerund door een enthousiast echtpaar en we kregen een heel warm onthaal. Ze kwamen langs om kennis te maken en eer we vertrokken kwam ze al weer langs om gedag te zeggen. maar ook avonds was er altijd tijd voor een praatje.
Ook de omgeving was heel mooi en we hebben daar ook veel gefietst.
Nu weer thuis en ook hier genieten we van het zonnetje en de bloemenpracht rondom huis.
Hieronder bestook ik jullie met deze mooie bloemenpracht.
Gisteren weer zin op wat te maken. Ik had wat uitdagingen gevonden om mee te doen. Allereerst ging ik op zoek naar een kleurrijk achtergrondje. Die vond ik gemaakt op canvas. Dit canvas kwam op kraft en er 2 bijkleurende bladeren gestanst die er bij passen. De tekst in een rustige kleur gehouden.
Challenges:
Ik probeerde ook wat te stansen uit het canvas. Dat lukte ten dele. De vlinders kwamen er goed uit, het fijne randje niet. Dus nogmaals deze stans gebruikt in oranje.  Op de basiskaart wat enkele spetters gemaakt. Daarop kwamen de vlinders die ik op 2 na niet inlegde. Het werd een heel geprutst om de vlinders er goed in te krijgen, het raster is zo fijn dat het alle kanten op kon tijdens het plakken.
Tot slot nog enkele heel fijne glittertjes. 
Challenges:

Hier nu nog foto's van onze bloemenpracht. 
De Brugmansia's voor het eerst zo goed gebleven en in de bloei, dank zij liters water en regelmatig mesten.
De begonia van mijn moeder die ze 5 jaar geleden van ons kreeg op haar laatste moederdag. Nog steeds werd deze overgehouden door 1 van ons zussen. Vorig jaar had ik nog 1 klein iene minie stekje, die uiteindelijk is gaan groeien. Die ik overgehouden heb afgelopen winter en nu zo groot geworden is met nog een stek voor 1 van mijn zusjes.
Vlijtige liesjes, wat een dankbare plant. Staat iets onder dak, bij de voordeur, daarom vraagt deze elke dag een slokje water.
De plantenbak van mijn schoonouders staat bij ons tegen een oude schuur, met klompen van Wim erbij.
Een oude kook ketel van Wim zijn oma die staat op een grote steen. Zo stond deze ook bij Wim zijn ouders. Elk jaar deed Wim zijn vader en 7 geraniums in. Wij doen dat ook wel eens maar wisselen het meer af. Soms met verschillende planten maar dit jaar met een treefje begonia's. En echt waar in de opruiming eind mei gekocht voor € 0,50 cent. Ze waren niet zo mooi meer, vandaar de lage prijs. Met wat liefde mest en water is dit nu het resultaat. Dat is echt genieten.
Deze brugmansia's zijn bijna topzwaar. Ze staan op een redelijk beschutte plaats met alleen ochtendzon. Elke dag een gieter water en regelmatig mesten en dan dit resultaat. 
Tot slot een wasteil met begonia's en petunia's. Een vrolijke bak,  maar ik zit zeker niet achter de begonia's hoor.
Ik hoop dat ik jullie niet verveeld heb met deze bloemenpracht.
Groetjes en tot een volgende kaart.
Nelleke 


 

14 opmerkingen:

Claudia's kaartjes zei

Super leuk en origineel. 
What a sweetie. I love it.
Oh en zoveel mooie bloemen, kei tof.
Kom je graag een kijkje nemen in de webshop, Claudia's Kaartjes

Hier verkoop ik toffe hobbyartikelen en ook mijn geplande workshops kan je terugvinden.

Creatieve Groetjes Claudia

Webshop: Claudia's Kaartjes

Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes

You tube:Claudia's Kaartjes

Blog:Claudia's Kaartjes

Creative Christmas 

Girlz makes Guyz Cards

Kathyk zei

FAB make and lovely pix

Kathyk

Marfien zei

leuke kaartjes heb je weer gemaakt, ja canvas is moeilijk te stansen maar deze vlinders zijn toch goed gelukt. De eerste is zeker nog een achtergrondje van Lieke? lekker feestelijk
IK ben jaloers op je prachtige planten, wat een schitterende tuin hebben jullie.

GerJanne zei

Hoi Nel, wat laat je een mooie kaartjes zien! Prachtig! Doe je met de 2e niet mee bij K&K??
En jullie tuin staat er prachtig bij!! Wat een bloemenweelde .Dook weer fijn thuis te zijn, he?

Diane zei

Beautiful cards, the butterflies are so bright and cheerful! I really enjoyed seeing your gorgeous flowers being a gardener myself and the clogs were a fun feature too!!
Thank you for joining our challenge at The Sisterhood!
Diane TSH DT
{Nellies Nest}
{The Sisterhood}
{Triple B}
{Simply Clean & Simple} NEW

Angélique zei

Heel mooie kaarten, vooral die met de vlinders.
Prachtig al die bloemen bij jullie! Het zorgt voor heel wat kleurexplosies op jullie erf.

Diny zei

Schitterend al die mooie bloemen Nelleke....dat is toch genieten he!
Wij hebben ook al een jaar of 7 begonia's over kunnen houden....zo grappig als dat lukt!
Je kaartje is ook heel mooi!
Groetjes Diny

Daphne zei

Je kaartjes zijn mooi zeg.
De eerste is héél héél kleurig, daar wordt je vrolijk van als je die krijgt.
De 2de, poeh, dat gepriegel, dat lukt mij alleen als ik er zin in heb, hihi.
Prachtig, jullie bloemen, genieten is dat hè?!!
(Hoe houden jullie de terrassen zo mooi onkruid vrij? Wij hebben tussen de tegels héél veel, en heel snel, zoveel inkruid, bijna geen doorkomen aan)

Sid zei

Fabulous butterflies and thanks for joining us at 'Less Is More' with your CAS card ..... Sid xx

Vickie Y zei

Beautiful! Thank you for sharing with us at The Sisterhood of Crafters.

Angela zei

Wat een schitterende bloemenpracht rondom jullie huis.... en wat ontzettend mooi dat je de plant van je moeder nog steeds zo mooi hebt! Ik heb nog viooltjes van mijn vader (overleden in 1997) overal in de tuin staan.... zaaien zich vanzelf uit iedere keer weer 😊.

Je vlinderkaart is een juweeltje!

Wat een idee om op deze manier een camping te zoeken.... heel origineel van Wim!

Femminde zei

Wat super om op vakantie te gaan in de Wilp als je in Wilp woont. Zo kom je op onbekende plekjes.
En wat een leuke kaartjes weer!! En je kan wel zien dat die planten vertroeteld worden. Wat prachtig!!
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Josje zei

Leuke kaart en wat gezellig al die bloemen rondom het huis

Kate zei

Gorgeous colourful creations Nelleke - I'm so glad we were able to inspire your creativity! Thanks for sharing with us at Time Out Challenges!
Hugs, Kate (Cards a la Kate)!