Mijn lijst met blogs

dinsdag 29 augustus 2023

Van harte beterschap

Vorige week kwam ik met het uitzoeken van oude kaarten deze koe tegen met fruitmand. Gelijk had ik het idee om deze voor mijn jongste broer te maken. Hij krijgt volgende week een nieuwe heup en dan is een kaartje wel op zijn plek. Een jaar of 8 geleden is hij met het boeren gestopt en werkt nu veel in het transport van vee, voornamelijk koeien. Vanaf het moment dat hij gestopt is, heeft hij geen dag geen werk gehad. Alles pakte hij aan. 
Nu heeft hij voor de operatie nog een enorme uitdaging en dat is dat alle schuren op 1 na van zijn bedrijf leeg moeten zijn, want eerdaags gaat de sloop beginnen van alle schuren en worden er 2 woningen gebouwd. De zogenaamde rood voor rood regel. Hij is hier al heel lang bezig. Ook om heel veel materiaal te verkopen, weg te geven of verantwoordt af te voeren. 
Het is een heel proces voor hem geweest om het zo te doen, de laatste weken schakelde hij hulptroepen in en wij zijn afgelopen zaterdag een dag wezen helpen. Dit was ook een deadline voor hem: eerder wilde hij niet geopereerd worden.
Het was fijn om daar een dag rond te lopen op de plek waar ik ben opgegroeid. Het huis van mijn ouders, wat nu een vakantiewoning is, staat daar ook. Ook had hij daar een klus en samen met mijn schoonzus hebben we een  nieuwe trampoline in elkaar gezet. "Ik heb het nog nooit gedaan maar ik denk wel dat ik het kan" zeiden we tegen elkaar. En dat was ook zo, een enkele maal hadden we even hulp nodig. TROTS!! 😜 op het resultaat.
We zaten midden in de bongerd. Herinneringen die weer boven komen als je de peren ziet hangen: mijn vader die een peer pakt en deze met zijn knipmes schilt. Mijn moeder druk met het maken van jam en appelmoes. 
Maar ook dat het zo goed is, ik ben zo blij dat er een mooie bestemming komt!
Nu dan deze kaart. Het spreek allemaal voor zich, het effen papier is hergebruikt papier, het blokje heb ik gekregen.
Challenges:
(2) Facebook: de egel, sketch van Erica

8 jaar geleden maakte ik voor hen deze kaart, die ik echter nooit geplaatst heb. Nu dan bij deze. De tekst was zelfs al een deel klaar.
Home is where the heart is, hebben wij op een hartje staan. Dit is het uitgangspunt voor deze kaart geworden. Voor mijn broer en zijn gezin een hart onder de riem te steken. Eenvoudig en stoer gehouden. Heerlijk om zo te werken en zo leuk om te doen.
De sketch van freshly made sketches gebruikt. Het mooie houtnerf papier is van Noor!. De letters home komen van een stickervel een hartje en touw. Het is zo genoeg.
Die letters kwam ik trouwens laatst ook weer tegen en nog geprobeerd om te gebruiken, ik werd er echter zo kriegelig van dat ik ze nu heb weggegooid. 😊
Groetjes, Nelleke 
 

6 opmerkingen:

Trijntje zei

Leuke beterschap kaart voor je broer. De andere is ook erg leuk. Heftig voor hun… en veel werk met het opruimen. Knap werk van je om de trampoline in elkaar te zetten… als we in wat rustiger vaarwater zitten ga ik wel weer met mijn moeder knutselen.. plakken kan ze altijd….maar wij zijn nu zelf even met vakantie en moeten het huis nog leeg halen. Als het doorgaat wil de nieuwe huurder veel overnemen.. dat scheelt.. anders moet je alles eruit halen. En is heel jammer als je veel weg moet doen… Groeten Trijntje

Anoniem zei

Hoi Nelleke, je kaarten zijn echt heel leuk en wat een verhaal…stukje sentiment!
Goed van jullie om een trampoline in elkaar te zetten!
Dank voor de felicitaties voor Max…jullie zijn ook zo aan de beurt toch, weet niet precies de datum meer dat jullie kleinzoon jarig is, veel plezier!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Marfien zei

Een mooie reden voor een beterschapskaart, de koe die een fruitmandje brengt, hoort er helemaal bij. Goed idee

GerJanne zei

Nou die koe heeft gewoon op je broer liggen wachten denk ik! Wat een ontzettend leuk plaatje! EN nu dus toepasselijk.
En wat een mooi verhaal van de trampoline en de herinneringen allemaal. Mooie en goede herinneringen zijn ook iets om dankbaar voor te zijn. Dat ervaar ik ook zo.
Je andere kaart is ook mooi. Alleen snap ik niet dat je schrijft dat hij 8 jaar oud is en dat je de sketch van FMS hebt gebruikt. Nooit ingestuurd dus?

Angélique zei

De beterschapskaart is wel heel erg toepasselijk, het koetje met de fruitmand zal erg gewaardeerd worden, hij is leuk. De tweede kaart is stoer en robuust, ook weer toepasselijk voor op een boerderij.
Fijn al die herinneringen ophalen. Ook fijn als een klus lukt, goed gedaan!

Wendy zei

What an adorable little card and a very special gift for your brother. I hope all goes well and he has a speedy recovery! Thank you for sharing and playing along with Polkadoodles ~ Wendy