Mijn lijst met blogs

donderdag 17 augustus 2023

Reminder Kleuren met potloden en kerst


Vandaag is de reminder bij Kleuren met potloden en laat ik een serie kaarten zien welke ik daarvoor  gemaakt heb. Ik gebruikte de digi's van All Dressed U, Best Frocks
Deze heb ik gekleurd met Derwent soft pastels. 
Als bij toeval vond ik dit leuke designpapier van SL erbij en vond dat er heel goed bij passen. En toen leek het mij zo leuk om 3 Europese steden te benadrukken. 
Bij deze zie je de Eifeltoren, al een tijdje in bezit en schaam nog nooit gebruikt. Verder hoeft er ook niets bij, het roze zie je weer in de strook en tekst terug.
Ook de Big Ben schreeuwde om aandacht, deze eigenlijk op dezelfde manier gemaakt. Hier blauw papier gebruikt voor het contrast. Al het papier is gemat op zwart papier.
En kijk, de Toren van Pisa die wilde ook meedoen! Nou dat mocht, en hier gebruikte ik rood als contrastkleur. Die ging naar mijn jongste nichtje die vorige week 20 is geworden. 
Het knippen was echt wel een dingetje, niet altijd vind ik de witte randjes mooi en dit ook net naast het zwarte lijntje geknipt. De randjes stipte ik wat bij een zwarte stift.
Kortom een serie waar ik met veel plezier aan gewerkt heb.
Deze kerstkaart lag al een tijdje klaar om geplaatst te worden. Ik dacht eerst dat het een foute kersttrui was, maar met het Noorse stermotief is dat helemaal niet zo. Toen het borduren klaar was, vond ik het lastig om er een kaart van te maken. Ook had ik de trui voor ik met borduren begon niet door de embossing gehaald en de boorden zijn nu met een rilpen gemaakt. Het designpapier is van SL, een stuk rilkarton en grote ster achter de trui.
Challenges:
 52 weeks to Christmas.......: wekelijkse kaart
Weer heel wat te bekijken vandaag, ik hoop dat jullie dat met plezier hebben gedaan.
Groetjes, Nelleke 


 

19 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou zeker Nelleke want ze zijn superleuk geworden. De combinatie pop en papier vind ik alle drie supergaaf!
Ook de kersttrui is echt heel leuk!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

lenywim35 zei

Leuk gedaan Nelleke. Einde van de vakantie is in zicht, maar de te leuker om kaarten te
krijgen met highlights van vakantiesteden. Je hebt het leuk gedaaan.
Liefs Leny

PS Mijn blog heeft weer kuren.
Of ......Ik weet het soms niet meer.
Als het goed is, en daar hopen we maar op, gaan we zondag toch met de "lunch tram" mee.
W hebben er allemaal zin in .
grts ook van Wim

Marfien zei

Leuke serie meidenkaarten, en en vrolijke kerstkaart

Kaartenkraam zei

Toffe serie kaarten voor jongedames, heel leuk gedaan.
De kerstkaart is ook leuk, goed opgelost om de boorden te rillen!

groetjes van Ank

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een mooie serie kaarten met die knappe dames. Heel leuk zo zwart-wit met één kleuraccent Nelleke. Stoere trui op je mooie kerstkaart.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Caroline Cards zei

Je hebt de dames mooie jurken gegeven en leuke achtergronden gemaakt van de verschillende steden.
Leuke kerstkaart met mooie trui.
Groetjes, Caroline

Annemarie en Merit zei

schitterende kaarten Nelleke we zijn gelijk in een paar landen geweest LEUK!!
En je lekker dikke warme Noorse trui is ook geweldig.
Fijn dat je er bij bent met een wekelijkse kerst/winterkaart.
Lieve groetjes Annemarie en Merit. DT52WTC.

!neke zei

Leuke serie Nelleke !!!!!
Je trui is ook gaaf !
Groeten Ineke
DT52WTC

Anoniem zei

Wat een leuke reeks met al die mooie torens. Erg leuk gedaan. En je kerstkaartje is opk mooi geworden. Mooi deze kleuren. Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke

Femminde zei

Wat een leuke en vrolijke kaarten!! Ben ook helemaal weg van je geborduurde trui. Zo gaaf gedaan en toffe kleuren.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Josje zei

Mooie serie kaarten heb je gemaakt nelleke

Anita van Deur zei

Leuke serie Nelleke, en de kerst trui super!

Angélique zei

Ik heb zeker met plezier naar de mooie kaarten gekeken en doe dat nog tussen het typen door. Je kaarten als inspiratie voor KMP vind ik heel gaaf, het papier past perfect bij de dames en je heb ze mooi ingekleurd. Leuk met de toeristische trekpleisters erbij. Heel leuk met de contrasterende kleuren.
De kerstkaart vind ik ook super met de mooie trui, top!

KarinsArtScrap zei

een prachtige serie heb je gemaakt Nelleke en een mooie kerstkaart

gr karin

GerJanne zei

Dat heb je weer heel mooi gedaan! Leuk met de hoofdsteden! De voorraad kerstkaarten groeit gestaag.
Lieve groet, GerJanne

Jantine zei

Wat een leuke kaarten met die Europese iconen, Nelleke! En je kerstkaart met Noorse trui is prachtig. Ik vind dat borduren superleuk om te doen, maar ik vind het inderdaad lastig om er vervolgens een kaart mee te maken. Het is jou goed gelukt (en het borduurpatroon ga ik bewaren :-))
Fijn dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Wilma zei

Ik heb ZEKER met PLEZIER gekeken Nelleke. Je hebt dan ook een PRACHTIGE serie kaartjes gemaakt voor het KmP-blog en als toegift ook nog een MOOIE kerstkaart (fout?)
Liefs, Wilma 😀😀😀

Daphne zei

Wat vind ik deze steden serie ontzettend leuk zeg!!
Heel erg leuk bedacht en heel mooi om er steeds een mooie kleur bij te kiezen.
Wat een mooie digi's/stepels zijn dit, van deze modebewuste dames.
Ook je kerstkaart vind ik leuk, inderdaad geen "foute" trui, maar dat wordt wel altijd gezegd als je zoiets draagt.

Daphne zei

Wat vind ik deze steden serie ontzettend leuk zeg!!
Heel erg leuk bedacht en heel mooi om er steeds een mooie kleur bij te kiezen.
Wat een mooie digi's/stepels zijn dit, van deze modebewuste dames.
Ook je kerstkaart vind ik leuk, inderdaad geen "foute" trui, maar dat wordt wel altijd gezegd als je zoiets draagt.