Mijn lijst met blogs

zaterdag 5 augustus 2023

Schuifkaart de Egel

De maand is voorbij gevlogen het is vandaag alweer 5 augustus en dat betekent dat er vandaag een nieuwe challenge begint bij de Egel. Wat is de uitdaging? De uitdaging is maak een schuifkaart met daarbij bomen, bladeren en vogels. Het basis model maakte ik al vroeg in het jaar bij GerJanne. Ik was zo enthousiast dat ik gelijk voor alle kleinkinderen een basis kaart maakte , alvast voor hun verjaardag. Dan hoefde ik deze alleen nog maar te versieren. Zo ook deze kaart voor kleindochter Tara die afgelopen woensdag 8 kaarsjes mocht uit blazen. Ze is op vakantie, en wij ook, en haar verjaardag vieren we daarom komende zondag.
De kaart had ik al wel aan mijn dochter gegeven zodat ze die woensdag uit kon pakken.
Je ziet als je de kaart opent dat er een wens tevoorschijn komt. De binnenkant lekker met allerlei glitters en dergelijke versierd. Haar naam, de leeftijd, hartjes en ballonnetjes rechts.
Wat ik mijn dochter nog niet verteld heb is dat Tara van rood glimmend karton is gemaakt. Dat rode karton had zij gebruikt voor engeltjes, ooit gemaakt op de lagere school. Tijdens het opruimen van allerlei dingen kwam ik dat tegen en dacht dat kan mooi op een kaart.
Hier zie je dat eerst de tekst niet zichtbaar is maar als ze de kaart open doet de tekst tevoorschijn komt.

Op de buitenkant een boom, hartjes en vogel. De boom 2x gestanst en toen kreeg ze allemaal witte blaadjes. Achter de boom een extra stukje designpapier, want de takjes van de boom zijn toch te iel. 
Om het dicht te houden heb ik er een mooie donkerrode strik om gedaan.
Een mooie en pittige uitdaging, ik hoop dat ik met mijn bijdrage jullie kan inspireren om mee te doen.
Nemen jullie een kijkje bij de Egel?
Wij zijn gistermiddag weer teruggekomen van de camping. Op ons gemak en bij redelijk droog weer hebben we alles ingepakt. Het was goed zo en wat fijn weer thuis te zijn. De manen hebben  genoten van de voetbal op tv waarbij PSV de Johan Cruijff schaal won.
Groetjes, Nelleke 
 

12 opmerkingen:

Ela zei

Prachtige kaart Nelleke! Dit model staat nog steeds op mijn lijstje, misschien komt het er nu van. Hopelijk heb je het fijn gehad op de camping in deze regenachtige weken. Groetjes Ela

Angélique zei

Een supermooie kaart voor je kleindochter, alvast gefeliciteerd met haar verjaardag.
Lief alles in rood/roze/wit.
Leuk model, ik heb hem ook al een paar keer gemaakt, het heeft een verrassend effect.

Trijntje zei

Gefeliciteerd me5 je kleindochter. Je hebt een hele mooie kaart voor haar gemaakt. Leuk model en mooi opgemaakt. Groeten Trijntje

Josje zei

Mooie kaart voor je kleindochter nelleke

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een hele mooie feestelijke felicitatie-kaart heb je voor Tara gemaakt Nelleke. Dat glimmende karton maakt het extra feestelijk vind ik.
Lieve groetjes Miranda

Anoniem zei

Prachtige creatie Nelleke voor Tara…super vrolijk gemaakt!
Hopelijk hadden jullie een beetje gezellig weer maar ben er bang voor! 🙈
Morgen feest dus veel plezier!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Diny zei

Wat een mooi schuifkaartje heb je gemaakt Nelleke!
Mooi dat jullie het fijn hebben gehad op de camping.
Groetjes Diny

Henriët zei

Dit is ook een leuk model schuifkaart. Daar zal jullie kleindochters vast blij mee zijn geweest. Ik ben eerst maar eens simpel begonnen maar wie weet waag ik me ook nog wel eens aan dit modelletje.
Groetjes van Henriët

Marfien zei

Leuke kaart voor Tara, tof met de rode letters

GerJanne zei

Superleuk geworden! En ik wist niet dat je voor alle kleinkinderen zo'n model had gemaakt. Leuk idee!

Daphne zei

Wat een goed idee om alvast wat basis kaarten klaar te hebben liggen.
Nu ben je voor ieder kleinkind sneller klaar. Alhoewel, jij maakt toch ook altijd vlaggetjes voor ze?
Extra leuk om een stukje glimmend karton te recyclen wat bij vroeger past, dat maakt de kaart nog mooier.
Haha, mijn mannen hebben dus juist NIET genoten van de voetbal😉

Femminde zei

Wat een leuke kaart voor Tara!! En handig om zo alle basiskaarten al klaar te hebben liggen. Dat werkt veel sneller. En zo tof dat je dat rode glimmende papier nu weer kon hergebruiken.
Fijn dat jullie ondanks het mindere weer een leuke week hebben gehad. We hadden hetzelfde.
Voor nu een fijne zonnige week!!
Groeten van Femminde