Mijn lijst met blogs

woensdag 30 juni 2021

KKT neongroen en 50 tinten antraciet grijs



Deze maand mocht ik de kleurencombinatie voor het Kleurenkaartteam bedenken. Bij het neon groen koos ik antraciet grijs. 
Een paar weken geleden had Lieke van een linoleum deze achtergrond gemaakt. Ze was met afdrukken een hele middag bezig geweest. Gelukkig niet voor niets want ze heeft voor de opdracht waar deze achtergrond voor was, gehaald. Met veel stress, dat wel. Het was daags voor de kaakoperatie. (Die trouwens nu wel gelukt is gelukkig)  Ze wist niet hoe ze verder moest. Gelukkig kreeg ze toen tips van vriendinnen en en is het haar alsnog gelukt. Toen ik na een ochtend werken thuis kwam lag het allemaal klaar. pfft... Die stress sloeg namelijk ook op mij. En ik kon haar niet helpen. Vorige week heeft ze ook  de presentatie gegeven, (ze kon weer een beetje praten)  en die is ook goed gegaan. 
Ze mag nu verder herstellen en genieten van de vakantie.
Toen ze daar mee bezig was vroeg ik aan haar of ze er ook een paar wilde afdrukken in antraciet grijs. 
En dan kom je er achter wat verf en papier doen. Deze 2 kaarten zijn allebei heel verschillend geworden. Antraciet is voor mij ook heel donkergrijs, soms lijkt het wel zwart. 
De bovenste heb ik met hetzelfde groen bewerkt als de vorige maand. 
Daarop kwamen bloemen in zwart, groen en grijs met een tekst van grijs. 
                                       
Met het maken van deze kaarten  kwam ik er achter hoeveel tinten grijs er zijn. 
Dat zagen we trouwens ook met het inrichten van ons huis. We hebben veel grijs gebruikt, de relax stoelen zijn volgens de winkel antraciet, ik vind meer taupe. En in plaats van nog een grijze bank  is de bank maar jeansblauw geworden. 😊
Ik dwaal lekker af geloof ik. Over kleur valt ook zoveel te vertellen. 
Ook nu heb ik dezelfde bloem gebruikt. Hij is van Ali en ik vond hem zo mooi omdat deze niet echt rond is en je ook voor designpapier  kunt gebruiken. Nu 2 verschillende kleuren. Alle grote bloemen heb ik trouwens door de embossingmal gehaald. 
Ook nu zie je zoveel verschil wat papier, inkt en verf doet. Natuurlijk hebben we bij de 2e afdruk ook meer verf gebruikt als de eerste, dat geeft ook al een heel verschil.. Alles op een zwarte basiskaart geplakt met in de kaart een stuk groen om makkelijk wat te kunnen schrijven.
Ik ben benieuwd wat jullie gemaakt hebben, ik kom zeker langs!
groet, Nelleke 

21 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Prachtig zijn je kaarten heel kunstig.

Nancy Soetaert zei

2 toffe kaarten, handig met zo'n kunstige creatieve dochter in huis die jou van prachtige achtergrondjes kan voorzien... superleuke bloem ook!
groetjes
Nancy

Marfien zei

Leuke kaartjes heb je gemaakt met de achtergrondjes van Lieke,
Ik hoop dat ik deze week mijn achtergrondjes die we op de cursus gemaakt hebben, nog op kan halen, dan heb je toch weer iets aparts.

Daphne zei

Wat leuk om te lezen dat je dochter jou steeds voorziet van achtergrondjes, alhoewel het nooit bewust gaat.
Nu ook weer, ineens zie jij er iets in en vraagt haar het te maken, wat een mooie samenwerking.
Fijn dat ze nu vakantie kan nemen en helemaal kan herstellen, dat zal rust geven, ook bij jullie.
Tja en kleuren..... onze dochter het Jade en vraagt wel eens welke kleur dat eigenlijk is, Jade groen, maar ook daarin zijn vele tinten te vinden.

marijke zei

Twee mooi kaarten met een moeilijke uitdaging vond ik. Ik heb geen kaartje meer kunnen maken voor ik op vakantie ging. Dus deze keer even geen kaartje! Maar je achtergrond is mooi gelukt en de bloem erbij maakt mooie kaarten. Groetjes Marijke

Trijntje zei

Wat twee mooie kaarten met deze leuke bloemen. Zeker leuk om te zien wat kleur doet. Ik maak ook vaak een paar dezelfde kaarten maar dan met ander papier en kleuren en dan heb je weer een heel ander effect. Hoe leuk kan dat zijn.. En wat je schrift Alle kleuren hebben verschillende tinten. Bij grijs is dat wel heel extreem. Fijn dat je zo genoten hebt van je verjaardag post. Dat is ook heel leuk! Groeten Trijntje

VoormeKaartje zei

Wat is het leuk geworden. Ja er zijn zoveel verschillende kleuren. We hadden laats witte verf nodig maar daar is ook zoveel verschil in. Liefs, Christa

Claudia's kaartjes zei

echt leuk gedaan
Very beautifil paper. Stunning card.
http://knutselmeisjes.blogspot.be
http://creativesketchygirls.blogspot.be/
https://girlzcreativecrafts.blogspot.com/
https://girlzrebelchallenge.blogspot.com

Petra-loves-paper zei

Nou, dat was zeker een heel project zo met je achtergrond, maar het eindresultaat is ontzettend leuk!

Rosina zei

2 prachtige kunstige kaartjes Nelleke, het is ook een geweldig leuke kleurencombinatie vind ik
wat leuk dat Lieke ook zo creatief is, kunnen jullie mooi elkaar helpen zoals vandaag en die abstracte bloemen passen er perfect bij....TOP gedaan!!!
groetjes Rosina

Margreet zei

Wat een gave bloemen op je prachtige kaartjes. Allebei hetzelfde en toch verschillend.
xxx Margreet

Jantine zei

Wat een prachtige kaarten Nelleke. En jij ook al aan de 50 tinten grijs.:-)
Mooie kleur had je uitgekozen bij het neongroen, ik vind het een geslaagde combi.
Fijn dat Lieke haar opdracht heeft gehaald en dat de operatie nu ook geslaagd is.
Groetjes
Jantine

bolletjelucky.blogspot.com zei

Mooie kunstige kaarten Nelleke, ik vind vooral de bovenste erg mooi, lekker fris. Fijn dat Lieke haar opdracht en presentatie heeft gehaald en natuurlijk dat haar kaakoperatie nu wel is gelukt. Lekker vakantie vieren :)
Lieve groetjes Miranda

Femminde zei

Wat een toffe bijzondere kaarten !! Hele gave achtergrondjes ook. Fijn dat je die van je dochter kon gebruiken.
En nog beter dat de kaakoperatie is gelukt.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Wilma zei

Je hebt MOOIE kaartjes gemaakt Nelleke in neon-groen en met de door jou gekozen kleur antraciet-grijs.
Je schrijft 50 tinten grijs.....kijk maar eens naar blauw met meer dan 160 tinten.
Liefs Wilma 😃😃😃

Henriët zei

Wat weer een leuke co-productie van jou en Lieke samen. Ik vind de eerste het mooiste geworden. Die achtergrond spreekt mij meer aan.
Groetjes van Henriët

martina's kaartjes zei

inderdaad, veel soorten grijs, maar ook met groen en blauw, houdt het niet op hahahaha
fijn dat je er voor gezorgd hebt dat er weer veel deelnemers zijn, bedankt daarvoor
leuke kaartjes heb je met deze combo gemaakt,
fijn dat je er weer bij bent deze maand,
grtjs,martina

Diny zei

wat een goede keuze van je Nelleke om het grijs bij het groen te passen. Je hebt er twee hele leuke kaartjes mee gemaakt!
Groetjes Diny

GerJanne zei

Ze zijn allebei erg mooi geworden,. De eerste vind ik helemaal geweldig, met die groene achtergrond. Super die linoleumsnede.
Ben vergeten te vragen hoe lang het duurt voor de bank er is. Lijkt me leuk, zo blauw!

chantal zei

Blij dat je dochter ondertussen oké is.
hoe knap en kunstig is dit. Hou hier wel van. De kleur die je hebt gekozen was een schot in de roos. Nu snap ik 50 tinten grijs...
Liefs Chantal

Sarah zei

Tof hoe je de dingen van Lieke steeds een nieuw leven geeft. Gelukkig ging de operatie deze keer wel goed en proficiat dat ze geslaagd is.
Ik ben wat later omdat de dagen zo druk waren, maar ik kom mijn belofte na. Fijn weekend. X