Mijn lijst met blogs

maandag 7 juni 2021

Typisch iets voor jou


Zaterdagmiddag wilde ik net naar mijn kamertje gaan om bovenstaand kaartje af te maken toen mijn zoon zand kwam brengen welke hun uit hun tuin hadden gegraven voor een trampoline. Hij had zijn zoon bij zich, en omdat hij nog een keer zou komen vroeg kleinzoon of hij hier kon blijven. Natuurlijk vond oma dat goed en ik vroeg hem of hij het leuk vond om te stempelen, en dat wilde hij wel. En zo gingen we gewapend met drinken en snoepjes naar mijn kamertje.
We hadden een gezellig uurtje. Na het even uitgeprobeerd te hebben kreeg hij de smaak te pakken en maakte heel wat werkstukjes. Ik probeerde met dit kaartje verder te gaan, maar snel ging het niet.
Mijn kleinzoon vond dat hij in dat uur wel veel meer had gemaakt als oma! Hoe zou dat toch komen?  😂
Eerst had ik een grote oranje bloem gestanst, dat was niet mooi. Toen de kleinere versie gebruikt. (stans NS). Nog niet tevreden, pas na de derde bloem was het naar mijn zin. Het spreekt verder voor zich. Het paarse papier is echt al heel oud, ik kwam het laatst weer tegen en heb dit in het paarse papier zakje gedaan. Een hele smalle rand van glitterpapier. De stans is ook een oudje en is van een set borduur stansen die ik 8 jaar geleden won. 
De achtergrond is gemaakt met alcoholinkt op fotopapier. Dit alles in het buitenste paarse papier gelegd. 
                                      
Ook deze is gemaakt met alcoholinkt. Een mooie rand en tekst en sequens en meer heeft deze kaart niet nodig. Ook ingelegd. Dat heeft best wel een voordeel, het staat mooi en de kaart wordt minder zwaar en dat scheelt portokosten.
Toen onze kleinzoon naar huis ging nam hij al zijn zelfgemaakte stempelwerkjes mee. 
Maar ja, soms verlies je wel eens wat.... Deze panter vond Wim achter het huis. 
Voor mij een reden om hier even een snel kaartje van te maken en deze naar hem te sturen.
Het zal wel brengen worden, want morgen fiets ik toch naar Deventer en gooi ik het daar door de bus. 
De tekst zat bij een 2e hans gekocht stempelsetje van teksten en een  typemachines. Ik vind hem zo grappig en het past ook zo mooi bij bij de typemachine van MD. Daarover later meer.
Nu naar boven, wat opruimen. Lieke is al bezig geweest, want zij wordt donderdag  weer voor de 2e kaar aan haar kaak geopereerd. We hopen dat het nu goed gaat komen.
Ik doe mijn best om wat meer te reageren. Het liefste doe ik dat in mijn luie stoel met de Ipad. Maar soms kan ik maar een paar reacties geven en dan geeft blogger een fout melding aan. En heb ik alles voor niets getypt. grrr. De reacties kunnen dan soms wat korter zijn om te voorkomen dat ik lange reactie voor niets typ.😒
En o ja, vandaag ook weer genieten van het mooie weer.
groetjes, Nelleke 
 

12 opmerkingen:

Ellen zei

Hoi Nelleke, prachtig je kaart met een supermooie achtergrond…top! Leuk om samen met je kleinzoon aan de freubel te zijn…zo gezellig!
Ik zag bij mij dat je wou reageren met eerst een test…ik heb dat ook nog steeds en baal er stevig van. Als ik een reactie typ kopieer ik het eerst en probeer dan te plaatsen en als het niet lukt neem ik mn andere account wat dan meestal wel lukt maar moet ook vaak inloggen…echt heel vervelend en vaak zeg ik dan toedeloe, is niet leuk natuurlijk! Ik zit ook op google chrome en dat gaat ook maar mondjesmaat goed helaas!
Fijne dag en geniet van het mooie weer, groet Ellen

Scraptastisch zei

Haha herkenbaar met kleindochter tussen de deur, maar wel heeeeel gezellig! Knap dat je toch iets moois heb weten te maken en wat zal hij opkijken van je kaartje met verloren stempel! Frustrerend dat jullie zo struggelen met achterlaten van reacties...hoe kan dat toch hè!
xx Gerie

Hobby Hoogland zei

Lekker aan de kledder en wat is dat leuk om te doen hé en dan samen zo aan de gang doet me aan vroeger denken als de tweeling bij mijn moeder kwamen te knutselen.
Ziet er leuk uit en grappig dat hij alles meenam op die ene na die je nog na stuurde.Leuk.
groetjes Marjan.

Anita van Deur zei

Wat leuk samen met je kleinzoon knutselen, mooie kaartjes.

Elle-Jeanne zei

Prachtige kaarten met een hele mooie achtergrond Nelleke
Groetjes , Elle-Jeanne

Nancy Soetaert zei

je hebt het goed te pakken he met je alcoholachtergrondjes! tof!
leuke kaart voor je kleinzoon, met ZIJN stempelafdrukje!
je kaart hieronder is ook heel tof!
groetjes
Nancy

GerJanne zei

Haha, wat leuk zeg! Ik denk dat oma niet zo snel tevreden is over haar eigen werk en kleinzoon wel. Kun je een voorbeeld aan nemen... ;-)
Leuk dat hij wilde stempelen.
Je kaartjes zijn heel mooi en leuk. Ik krijg het geschikte papier morgen binnen...
De kaart voor hem is grappig!
Groetjes,
GerJanne

Bernadet zei

Geweldig mooie kaart Nelleke.
Superleuk dat je kleinzoon al met je mee knutselt;)
Ik heb eigenlijk geen problemen met reactie's achter laten en ik gebruik ook google chrome.

Femminde zei

Oh dat is gezellig. Zo samen knutselen.
Leuk om van het verloren stuk een kaartje voor hem te maken.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Hermien zei

Prachtige kaartjes met inkt Nelleke. Dat zal een gezellige boel zijn geweest samen knutselen, wat leuk dat je met het verloren afdrukje een kaart voor hem hebt gemaakt.
Ik vandaag bezig geweest in de voortuin we hebben een stuk beklinkerd zodat daar de auto van Bas kan staan, en daardoor is de tuin anders ingedeeld en vandaag heb ik er plantjes ingezet.

Groetjes Hermien

Angelique zei

Bizar, ik had al een hele reactie getypt en die verdween toen ik hem wilde publiceren dus ik begrijp je frustratie.
Heerlijk om samen met je kleinzoon bezig te zijn en dat oma dan wat minder heeft gedaan dat is dan maar zo toch...Wel mooie, fleurige kaartjes.
lieve groetjes Angelique

Daphne zei

Heerlijk, dat getut met de kleinkind.
Geniet ervan zolang ze mee willen knutselen,