Mijn lijst met blogs

dinsdag 15 juni 2021

Time to cheers

Oeps ik zat net in mijn stoel toen ik bedacht dat ik nog een kaartje wilde plaatsen voor een challenge.
Dat had ik gisteren al willen doen, maar ik was echt teveel met andere dingen bezig....
Gisteren heb ik mij op het werken met Exel gestort. Dat heb ik weinig  tot nooit gedaan. Als curator van Thomas moet ik elk jaar een financiële  verantwoording sturen naar de rechtbank. Het liefste doe ik dat op een voor mij zo overzichtelijke manier. Mijn schoonzoon heeft een begin gemaakt hoe ik het ongeveer wilde hebben, daarna ben ik  zelf aan de slag gegaan. Het is mij, als zeg ik het zelf,  eigenlijk best wel goed gelukt. En alles klopte ook dus wat wil je nog meer. Nu nog een paar aanpassingen door schoonzoon, en voor volgend jaar is het een stuk gemakkelijker. Met een zucht van verlichting ging de envelop op de bus vanmorgen. Dat hebben we weer gehad.
Bij Mijn Hobbyhonk is een uitdaging waar ik graag aan mee wilde doen. En dat kan vanavond nog.
De bedoeling is dat je een kaart lift uit 1 van je eerste jaren van je blog. Ik vond een kaart van 30 mei 2012. Destijds had ik nog geen stansmachine, die kreeg ik een maand later. Het is er 1 van een serie en ik vond die serie toen voor mijn doen geslaagd. Mooi om te zien hoe je gegroeid bent in het kaarten maken. Had ik toe moeite om verschillende blokjes te gebruiken, Nu ga ik daar veel makkelijker mee om. De kaart is voor onze oudste zoon die volgende maand 40 jaar wordt! Waar is de tijd gebleven. Ook ben ik wel trots hoor dat je oudste kind al weer 40 word.
Bij de te liften kaart zat ook een label. die heb ik er ook bij gemaakt en die zie je hier. Fietsen is zijn hobby, maar ook een goed biertje laat hij niet staan. En dat gaan we maar doen toasten op het leven.
  
Hier mijn te liften kaart. Als ik terug kijk is deze serie nog steeds leuk, want in het begin waren mijn kaarten niet zo denderend en ook nog via de scan geplaatst. Foto's maken is toch wel heel wat mooier dan scannen. 
En ze het gebruik van een stansmachine maakt het kaarten maken ook heel erg leuk.
De genoemde stansmachine die ik in 2012 kreeg heeft het vorige week begeven. Maken heeft geen zin, en vanmiddag hebben we een 2e hands via Markplaats opgehaald. Dezelfde en een oudje. Ik denk heel wat minder gebruikt, want de platen zien er zo mooi uit en hij draait ook lekker licht. We hopen op een paar jaar plezier en dan zie ik wel verder.

Als jullie op het blog willen kijken: hieronder is de link.
 farmerblog: Dutch Card Lovers (farmerblog-nelleke.blogspot.com)

Challenges:
Mijn Hobbyhonk: lift een kaart uit je 1e of 2e blogjaar
Hobbyvisiondt: gebruik een label.
KIC: gebruik lint, kant jute of touw. 
Fijne avond en hou morgen het hoofd koel. Morgen ben ik zeker in mij hok te vinden. De knutseldag die ik mij vandaag beloofd had, daarvan is maar weinig  terechtgekomen. 
Groet, Nelleke 

14 opmerkingen:

Angélique zei

Mooi gedaan Nelleke, je zoon krijgt een heel stoere mannenkaart.

GerJanne zei

Wat een leuke lift van jezelf. Dat papier van de eerste kaart, van 9 jaar geleden heb ik ook nog...hihihi...
Grappig he, dat je stijl toch verandert in de loop der jaren.
Fijn dat je een nieuwe Trouvaille op Marktplaats kon vinden.
Oh, en Rick 40! Jeeminee, dat is niet te geloven toch, heb je een zoon van 40, wat klinkt dat. Je kaart voor hem is heel leuk.

Anita van Deur zei

Wat een stoere kaart voor je zoon, en zeker een mooi lift van je kaart die ik trouwens heel mooi vind.

Hobby Hoogland zei

Een leuke kaart voor je zoon en wat zijn we dan ook blij met onze machine en stansen .
Wat leuk om dan te zien dat je in de loop van tijd je kaarten anders maar ook mooier worden.
Je oudste 40 jaar , ja waar blijft de tijd .
Een mooie dag.
groetjes Marjan.

jackelien zei

Hoi
Heel erg mooi gemaakt.
Leuk dat liften.
Groetjes Jackelien

Irene zei

Super gave en stoere lift voor je 40-jarige zoon...en dan nog zo'n jeugdige actieve Mam zijn en er volop van kunnen genieten 🥳🥳🥳🥳.
Tof dat je weer een stansmachine hebt, zónder is geen doen!
XxIrene

Caroline zei

Superleuk gedaan hoor! En ja het scannen van je kaarten deed ik ook, klep ging soms moeilijk dicht van de printer haha. Gelukkig kan het nu allemaal veel mooier!
Een goed geslaagde lift.
Groetjes Caroline

Marfien zei

Leuk gelift, gefeliciteerd met je zoon, hij krijgt een tof mannenkaartje

VoormeKaartje zei

Wat heb je je kaart leuk gelift. Fijn dat je ook een nieuwe snijmachine op de kop wist te tikken. Liefs, Christa

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een mooie lift van jezelf Nelleke. Toch vind ik het origineel ook nog steeds leuk hoor. Fijn dat je weer een stansmachine hebt, ik geloof niet dat ik hem zou willen missen buiten dat het zonde is van alle stansjes.
Lieve groetjes Miranda

Renate zei

Super leuke kaart, Nelleke.
Dank je wel voor je deelname aan KIC
Groetjes Renate DT

Trijntje zei

Wat een super mooie kaart met de fiets. Een geweldige lift.. heel mooi gemaakt met deze mooie materialen. De kaart die je al eerder gemaakt had is ook erg mooi. Groeten Trijntje

Angela zei

Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je oudste zoon. Je kaart voor hem is écht super; hele mooie lift!
Fijn dat je weer een stansmachine hebt weten te bemachtigen.... zonder is kaarten maken toch een stuk lastiger.

Ik wil me ook nog steeds verdiepen in Excel... knap dat je het onder de knie hebt. Kan me voorstellen dat je opgelucht was toen de enveloppe op de bus ging. Hetzelfde heb ik met de belastingaangiftes elk jaar 😅.

Gezellig dat je weer van de partij bent bij MHH!

jolanda creatief bijtje zei

super mooie kaart
bedankt voor het meedoen aan de challenge
groetjes jolanda bongers
dt kaarten inspiratie challenge